Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det fattar du väl själv att det är en bluff? Herregud - man blir mörkrädd över att det finns män som går på sådant där... Och kvinnor också, såklart. Hur många kvinnor har inte blivit mjölkade av det där nigerianska syndikatet, som använder en nätpersona som ska vara en hög amerikansk officer stationerad i Afghanistan? Han råkar hela tiden ut för missöden som gör att han inte kan komma åt sina pengar, så att de svenska (med flera) kvinnorna måste överföra pengar till honom...
Det är jättelätt.
Det är ofta hela nätverk utav scammers som sammarbetar. När det kommer till kvinnor så spelar de bara på deras moderskänslor och får henne att känna sig speciell.
Det är vedervärdigt..
En polares storebror var inne på en sån där sida.. Nyskild, försökte ta sig upp på fötterna igen.. Aldrig tidigare använt internet..
Han skröt lite om hur jäkla många brudar han snackade med. Så jag frågade om han behövde betala något för det. "jafan, men det är ju inte så mycket..".
Det var bara ren tur att jag var där annars hade han ju fortsatt.. Min polare vet ingenting om sånt där..
Nej.. För o vara på den säkra sidan, så gör man bäst i att hitta någon utanför internet.
Är det ett problem, så slå er ner och snacka med lite folk på någon sida där ni vet att ni snackar med riktiga personer. Möjligheterna att träffa folk är fler än man tror.