2019-01-18, 23:41
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Men va fan. Hur hittade det hit till Sverige?

Har sökt på bilderna och de ger inga genreträffar så de är legitima. Var har de isåfall fått tag på dom?

Kan ju vara dem på bilden. Inte alls ovanligt att dem får några tusenlappar i månaden för att gå online med bild på dem själva och fejkat namn. Sedan ska dem försöka hålla dig online så länge som möjligt.

Nä du, skriv till henne att du vill träffas på riktigt för att bedöma ifall det är lönt att fortsätta lägga pengar på sidan. Slutar hon skriva så har du ju ditt svar
Citera
2019-01-18, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Kan ju vara dem på bilden. Inte alls ovanligt att dem får några tusenlappar i månaden för att gå online med bild på dem själva och fejkat namn. Sedan ska dem försöka hålla dig online så länge som möjligt.

Nä du, skriv till henne att du vill träffas på riktigt för att bedöma ifall det är lönt att fortsätta lägga pengar på sidan. Slutar hon skriva så har du ju ditt svar

Men det är även nakenbilder. Om det är taget från en amerikansk sida kan jag glömma den tjejen som finns på bilderna

Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Kära nån, hur tror du dessa sajter får in pengar? Dessa kvinnor har ju till och med gått ut och berättat att de försöker få dessa män att stanna kvar så länge som möjligt på sidan för att få in pengar.

Det här fenomenet är nytt för mig. Brukar hänga på BC, HP och liknande gratistjänster.
Citera
2019-01-19, 00:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Edit: Kollade lite omdömen nu. Var lite lustigt. https://se.trustpilot.com/review/www.vuxenportalen.com

Det vore ju knappast den första scamsajten som själva ordnar egna topp-betyg för sig själva på andra sajter...
Citera
2019-01-19, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det vore ju knappast den första scamsajten som själva ordnar egna topp-betyg för sig själva på andra sajter...

Exakt.

Jag reagerar lite på det där som står i första kommentaren där han inflikar att vuxna bannemig kan umgås här utan någon inblandning.. ?
Då undrar jag lite för mig själv. Vad är det för dejter han har gått på då?
Har han varit på någon dejtingsida där någon kärring följer med som åskådare och säger "Nehedu Göran. Så säger man Inte!". Klart som fan att Göran blir missnöjd..

Kör man det i google translate dock, känns det som att platsar lite bättre.
Citera
2019-01-19, 00:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Kör man det i google translate dock, känns det som att platsar lite bättre.
[/spoiler]

Jäpp - kollar man dessutom på den där "Lena" och "Mimmi Karlsson" som gett sajten toppbetyg och på deras övriga betyg till sajter - så hittar man samma typ av lustiga formuleringar. "Som tjej är det detta något som uppskattas, man blir av med alla trakasserier och seriösa människor med deras systemupplägg," - wuuut?

Och även "Ni hjälper verkligen till oss vanliga "
Citera
2019-01-19, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jäpp - kollar man dessutom på den där "Lena" och "Mimmi Karlsson" som gett sajten toppbetyg och på deras övriga betyg till sajter - så hittar man samma typ av lustiga formuleringar. "Som tjej är det detta något som uppskattas, man blir av med alla trakasserier och seriösa människor med deras systemupplägg," - wuuut?

Och även "Ni hjälper verkligen till oss vanliga "

"ni slipper alla trakasserier och trollgubbar som försöker köpa en över nätet!"

Så jävla genomskinligt..
Citera
2019-01-19, 00:35
Medlem
Merwinnas avatar
Det fattar du väl själv att det är en bluff? Herregud - man blir mörkrädd över att det finns män som går på sådant där... Och kvinnor också, såklart. Hur många kvinnor har inte blivit mjölkade av det där nigerianska syndikatet, som använder en nätpersona som ska vara en hög amerikansk officer stationerad i Afghanistan? Han råkar hela tiden ut för missöden som gör att han inte kan komma åt sina pengar, så att de svenska (med flera) kvinnorna måste överföra pengar till honom...
Citera
2019-01-19, 00:46
Medlem
Citat:
I veckan blev jag medlem på nåt som heter vuxenportalen.com och påminner om badoo, bodycontact etc.
För att ens kunna skriva med nån måste man punga upp pengar som bara räcker till 10 meddelanden, sen måste man ladda på. Ingen fast prenumeration vilket låter jävligt fishy.

Skrivit frekvent med en tjej som bor i en annan stad och hon är supersnygg. Hon svarar på det jag skriver men ställer inte många frågor till mig. Har föreslagit att vi ska skriva nån annanstans men hon är jävligt enveten om att stanna där vilket får mig att undra vilken tjej som frivilligt pungar upp för att vistas på en betaltjänst.
Så jag har börjat tvivla på om det är en riktig människa.

Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. De träffar jag fått är inte hon.

Vad kan man göra för att utesluta att det är en bot man kastat bort sin tid på? Hon skriver på korrekt svenska och det är unika formuleringar och inga inövade standardrepliker. Men känns ändå mysko.
En Tinderbrud raggade över mig på "fuktigafrukten" eller nått sånt, men snål som jag är så synade jag den bluffen haha
Det var dock en riktig person.
Citera
2019-01-19, 00:53
Medlem
321js avatar
https://distansarbete.com/signup-form/2&ref=msk

https://worker.jobba-hemifran.com/forms/signup/new?step=3

"Föreställ dig att du mottager följande meddelanden. Hur skulle du svara?"
Senast redigerad av 321j 2019-01-19 kl. 01:16.
Citera
2019-01-19, 00:55
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Men det är även nakenbilder. Om det är taget från en amerikansk sida kan jag glömma den tjejen som finns på bilderna

Det här fenomenet är nytt för mig. Brukar hänga på BC, HP och liknande gratistjänster.

Jag hänger inte på någon sida och ändå vet jag detta. Dessutom var det flera nyhetstepotage om detta i typ somras.
Citera
2019-01-19, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det fattar du väl själv att det är en bluff? Herregud - man blir mörkrädd över att det finns män som går på sådant där... Och kvinnor också, såklart. Hur många kvinnor har inte blivit mjölkade av det där nigerianska syndikatet, som använder en nätpersona som ska vara en hög amerikansk officer stationerad i Afghanistan? Han råkar hela tiden ut för missöden som gör att han inte kan komma åt sina pengar, så att de svenska (med flera) kvinnorna måste överföra pengar till honom...

Det är jättelätt.
Det är ofta hela nätverk utav scammers som sammarbetar. När det kommer till kvinnor så spelar de bara på deras moderskänslor och får henne att känna sig speciell.
Det är vedervärdigt..

En polares storebror var inne på en sån där sida.. Nyskild, försökte ta sig upp på fötterna igen.. Aldrig tidigare använt internet..
Han skröt lite om hur jäkla många brudar han snackade med. Så jag frågade om han behövde betala något för det. "jafan, men det är ju inte så mycket..".
Det var bara ren tur att jag var där annars hade han ju fortsatt.. Min polare vet ingenting om sånt där..

Nej.. För o vara på den säkra sidan, så gör man bäst i att hitta någon utanför internet.
Är det ett problem, så slå er ner och snacka med lite folk på någon sida där ni vet att ni snackar med riktiga personer. Möjligheterna att träffa folk är fler än man tror.
Citera
2019-01-19, 01:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är jättelätt.
Det är ofta hela nätverk utav scammers som sammarbetar. När det kommer till kvinnor så spelar de bara på deras moderskänslor och får henne att känna sig speciell.
Det är vedervärdigt..

En polares storebror var inne på en sån där sida.. Nyskild, försökte ta sig upp på fötterna igen.. Aldrig tidigare använt internet..
Han skröt lite om hur jäkla många brudar han snackade med. Så jag frågade om han behövde betala något för det. "jafan, men det är ju inte så mycket..".
Det var bara ren tur att jag var där annars hade han ju fortsatt.. Min polare vet ingenting om sånt där..

Nej.. För o vara på den säkra sidan, så gör man bäst i att hitta någon utanför internet.
Är det ett problem, så slå er ner och snacka med lite folk på någon sida där ni vet att ni snackar med riktiga personer. Möjligheterna att träffa folk är fler än man tror.

Mötesplatsen, Happy Pancake och liknande sidor är nog rätt säkra. Verkar vara mest vanliga svenssons där. Börjar någon fråga efter pengar, så bryter man bara kontakten där och då. Inte svårare än så. Samt naturligtvis att man ska vara misstänksam mot bruten svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in