2019-01-18, 20:52
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Samt också på Aftonbladets bilder syns istappar från stänkskärmarna bak, vilket tyder på att den stått där ett tag...

När man hyr bilar står de väl ute...? (Dvs det kan ha varit istappar där redan från början) Istappar försvinner väl inte för att bilen är igång?
Citera
2019-01-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
När man hyr bilar står de väl ute...? (Dvs det kan ha varit istappar där redan från början) Istappar försvinner väl inte för att bilen är igång?

Tänker att de borde försvinna när bilen körs typ...
Citera
2019-01-18, 20:55
Medlem
Illkrokkodills avatar
Att det är hemlösa/asfaltarbetare kan vi väll kanske utesluta? Läste att personerna varit saknade sedan i onsdags? (Är de hör illegalt så anmäls man inte saknad)
Citera
2019-01-18, 21:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Samt också på Aftonbladets bilder syns istappar från stänkskärmarna bak, vilket tyder på att den stått där ett tag...
Kvinnan och barnet anmäldes saknade på onsdagen.
Vem/vilka anmälde? Arbetsgivare / dagis / mor- eller farförälder?
Vet vi vilken dag och tid bilen hyrdes ut.
Om bilen hyrdes ut på onsdag fm/lunch så har bilen stått där i ca 2 dygn.
Citera
2019-01-18, 21:02
Medlem
Illkrokkodills avatar
Reflekterar: ser ut som dörren på förarsidan är öppen på alla fotografier?
Citera
2019-01-18, 21:06
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Om polisen omedelbart misstänker mord så lär väl kropparna ha uppenbara tecken på det (t ex knivjack), och vi kan utesluta kolmonoxid etc? Eller är det journalisten på Vi i Tyresö som kryddar artikeln lite extra?

Nej, så fort polisen inte kan se en omedelbar orsak till dödsfallet så inleder de en förundersökning om mord, för att få loss så mycket resurser som möjligt.
Citera
2019-01-18, 21:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Känns osannolikt att hyrbilen har agerat nödbostad el dylikt. Letade upp modellen på hemsidan och den kostar 1300 kr/dygn att hyra, vilket utan problem hade räckt till ett hotellrum.

Jag tror det finns en anledning till att de hittades i just ett färdmedel.

Gjorde även en sökning på vilka uthyrningsstationer som har denna modell i södra Stockholm. Den finns på flera platser i närheten - och detta behöver inte betyda någonting, men på Circle K Oxelvägen är det iaf markerat "Endast 1 kvar"

("Lastbil mellan" stämmer med bilderna i media)
https://m.circlek.se/cs/Satellite/SE1/sv_SE/pg1334072439920/privat/Biluthyrning/Lastbilar.html?c=Page&childpagename=SE1%2FLayout&c id=1334072439920&d=Touch&lang=sv_SE&packedargs=lan g&pagename=SE1Wrapper&sitepfx=SE1&sitepfx=SE1
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2019-01-18 kl. 21:19.
Citera
2019-01-18, 21:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Var det tänkt som ett utökat självmord tror jag att han ångrade sig, var väl ganska nyligen nån icke-svensk man gjorde det.

Scenariot att han dränker sigtror jag på om han hittade sin fru och barn i bilen och inser att hon gjorde det.
Känner till ett fall när mannen (svensk) kom hem från jobbet och fann att hans sambo dödat deras barn och sen sig själv med kniv. Han hoppade från fönstret till en säker död.
Först trodde man ju att det var han som hade dödat dom.
Länk tack...
Citera
2019-01-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Känns osannolikt att hyrbilen har agerat nödbostad el dylikt. Letade upp modellen på hemsidan och den kostar 1300 kr/dygn att hyra, vilket utan problem hade räckt till ett hotellrum.

Jag tror det finns en anledning till att de hittades i just ett färdmedel.

Gjorde även en sökning på vilka uthyrningsstationer som har denna modell i södra Stockholm. Den finns på flera platser i närheten - och detta behöver inte betyda någonting, men på Circle K Oxelvägen är det iaf markerat "Endast 1 kvar"

("Lastbil mellan" stämmer med bilderna i media)
https://m.circlek.se/cs/Satellite/SE1/sv_SE/pg1334072439920/privat/Biluthyrning/Lastbilar.html?c=Page&childpagename=SE1%2FLayout&c id=1334072439920&d=Touch&lang=sv_SE&packedargs=lan g&pagename=SE1Wrapper&sitepfx=SE1&sitepfx=SE1

Så tänker den som tänker betala mer än ett dygn.

En sån stor bilmodell hyr man normalt för att flytta saker. Onormalt att hyra för sova i den, dessutom med ett barn.
Citera
2019-01-18, 21:46
Medlem
LaScalas avatar
Vi vet inte nånting ännu.
Bilen behöver inte ha hyrts av nån inblandad i detta drama. Den kan faktiskt vara stulen vilket gjorde att den hittades.
Vi vet inte ens om det är ett mord. Ännu.
Vi vet inte alls att en kvinna och et barn varit anmälda försvunna.
Det är en lös uppgift från "nån" som inte är bekräftat av polisen.
Polisen har tidigare under fredagen sökt efter två försvunna personer i området, enligt en person som jobbar i närheten. Den uppgiften vill Mats Eriksson vid polisen inte kommentera.

Ur Expressens reda citarade artikel och

Enligt uppgifter till Aftonbladet anmäldes en kvinna och ett barn försvunna under gårdagen. De ska ha varit försvunna sedan i onsdag.

Jag väntar tills polisen bekräftar om detta är fakta.
Citera
2019-01-18, 21:51
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XO44
Frågan är hur säker Margareta är. Står skåpbilar (budbilar) och taxi där rätt ofta och hänger. Invåntar jobb eller vilar typ.
Jo det är sant. Men som jag skrev innan såg jag en vit skåpbil som stod där det ser ut som att bilen står enligt bilden från aftonbladet. Sen har någon annan sett den också verkar det som. Hade inte tänkt på det så mycket förrän jag såg bilden, är fan precis (tror jag( där jag såg en vit skåpbil stå. Om det är samma? Ingen aning.

Tror jag och hon som kommenterat på Facebook antagligen sett samma bil men frågan är om det är den bilen man hittat de döda i. Isf. har den stått där sen igår minst.

Tror nåt är skumt med bilen. Kanske som någon skrev att de har "campat" där?
Citera
2019-01-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
En sån stor bilmodell hyr man normalt för att flytta saker. Onormalt att hyra för sova i den, dessutom med ett barn.

Det ena behöver kanske inte utesluta det andra? Det har varit bråk hemma. Han far iväg till jobbet på morgonen. Hon hyr skåpbilen och lastar in allt vad hon orkar bära i den och tar med sig barnet och far iväg för att söka sig något annat men en natt eller två fungerar tills vidare i bilen. Kallt blir det och en olämplig värmekälla används under natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in