2019-01-18, 20:03
Medlem
Jag har bara en fundering på hur troligt det är att Cirkle-K har hyrt ut en stor skåpbil till romska tiggare, brukar inte standardsvaret vara att bilarna är upptagna eller sönder om sådana hyrestagare kommer in?
Citera
2019-01-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Facebook kommentaren
"jag såg bilen stå på samma plats häromdan när det snöade så mycket då kördes den på tomgång där på parkeringen."

Snö...
Kan avgasröret blivit blockerat (typ backat in i snödriva) så kolmonoxid letat sig in i bilen.
Att hon varit bostadslös och som akut hyrt en stor bil.
Citera
2019-01-18, 20:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Det beror väl på om solen legat på mot bilen eller inte. Så, nej, betyder inte något.

Har varit -12 grader på natten och -8 grader på dagen. Det borde i alla fall varit is på sidorutorna. Tror inte den bilen stått där under natten mellan torsdag och fredag.
Citera
2019-01-18, 20:20
Medlem
XO44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tyder väl kanske på att den har använts till någon form av temporärt panikboende?
Frågan är hur säker Margareta är. Står skåpbilar (budbilar) och taxi där rätt ofta och hänger. Invåntar jobb eller vilar typ.
Citera
2019-01-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Snö...
Kan avgasröret blivit blockerat (typ backat in i snödriva) så kolmonoxid letat sig in i bilen.

Moderna bilar släpper ut väldigt lite kolmonoxid så jag tror inte på att det kan orsakat deras död.
Citera
2019-01-18, 20:23
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Snö...
Tittar man på bilderna så står inte bilen parkerad på det sättet.
Citera
2019-01-18, 20:25
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Polisen misstänkte omedelbart mord och drog igång en omfattande insats med stora avspärrningar.

Om polisen omedelbart misstänker mord så lär väl kropparna ha uppenbara tecken på det (t ex knivjack), och vi kan utesluta kolmonoxid etc? Eller är det journalisten på Vi i Tyresö som kryddar artikeln lite extra?
Citera
2019-01-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedyandgreedy
Moderna bilar släpper ut väldigt lite kolmonoxid så jag tror inte på att det kan orsakat deras död.

Det går väl inte ens att ta livet av sig som en del gjorde förr? Gummislang från avgasröret in genom sidorutan och in i kupén.
Citera
2019-01-18, 20:40
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har bara en fundering på hur troligt det är att Cirkle-K har hyrt ut en stor skåpbil till romska tiggare, brukar inte standardsvaret vara att bilarna är upptagna eller sönder om sådana hyrestagare kommer in?
Det har ju varit tiggarläger där länge. Vet inte om de är kvar?
(FB) Romska läger i Sverige nr. 2
För ett år sen drygt när jag åkte förbi bodde det nåra i en husvagn och skåpbilar.
Men det kan kanske slinka igenom en enstaka uthyrning till nån tjatande kärring?
Citera
2019-01-18, 20:41
Medlem
Det är solklart familjetragedi, någon fått panik med vad de ska göra med liken, hyrt en bil eller stulit och kört iväg dem. Kanske tänkte dumpa dem i sjön men märkte att det var is? Finns mycket skog där som det går att gömma lik i också
Citera
2019-01-18, 20:46
Medlem
Samt också på Aftonbladets bilder syns istappar från stänkskärmarna bak, vilket tyder på att den stått där ett tag...
Citera
2019-01-18, 20:48
Medlem
Det har ju varit väldigt bitande kallt .kanske försökte dom.få in värme i bilen..
Och det blev väldigt fel..så sorgligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in