2019-01-18, 14:30
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Såg bilderna på Aftonbladets hemsida nu. Det rör sig om Albysjön vilket är vid ett naturreservat med populära gångvägar och en bondgård. Hemskt!

Jag tycker det liknar Vissvassvägen, men det är länge sedan jag var där. Tydligen pågår det en ombyggnation med tanke på byggstängslet som står där.
Citera
2019-01-18, 14:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
My bad, det kan röra sig om Flatenbadet. Både Alby och Flaten har likadana parkeringsstängsel. Men Flatenbadet ligger i Älta kommun...

Älta tillhör Nacka Kommun, men Flatenbadet hör till Stockholm. Nära både Nacka kommun och Tyresö kommun dock. Är ju inte säkert att hon hittats direkt på stranden eller bryggan, utan kan vara så att bilen står en bit ifrån. Polisen vill kanske arbeta ostört och medvetet gett en lite vag beskrivning av var fordonet hittats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det du säger är självklarheter. Men det ändrar dock inte min initiala känsla, och det är att i periferin kopplat till skåpbilen finns det en man. Relationsdrama eller utvidgat självmord i fästmön/mannens/sambons bil, det återstår att se.

Det är en hyrbil från circle K.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Enligt Aftonbladets uppgifter är det en hyrbil.
Citera
2019-01-18, 14:32
Medlem
Om de ligger bak i skåpbilen, mamman och barnet så ligger de ju där medvetet placerade. Antingen av mamman själv eller den som tagit livet av dem.
Att bilen står vid en sjö talar både för att någon vill begå självmord på en avlägsen fin plats eller på att mördaren ville skapa den illusionen, köpa tid eller något annat.
Citera
2019-01-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlers
Det är en hyrbil från circle K.

Stämmer. https://www.instagram.com/p/BsxxFRVgSuL/?hl=sv

C K ligger stenkast från brottsplatsen.
Citera
2019-01-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tycker det liknar Vissvassvägen, men det är länge sedan jag var där. Tydligen pågår det en ombyggnation med tanke på byggstängslet som står där.

Det är Flatenbadet i Sthlms kommun. Nära tyresö är det visserligen.
Citera
2019-01-18, 14:33
Medlem
Hyrbil! Ok. Man hyr väl ingen bil om man ska ta livet av sig och sitt barn? Om man nu inte bestämt sig för den metoden och måste ha en bil för att utföra.
Citera
2019-01-18, 14:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det du säger är självklarheter. Men det ändrar dock inte min initiala känsla, och det är att i periferin kopplat till skåpbilen finns det en man. Relationsdrama eller utvidgat självmord i fästmön/mannens/sambons bil, det återstår att se.
Jag låter gissningen på vem som äger och/eller använder bilen vanligen får vara.
Det jag däremot tycker att man kan se på bilderna är att det tycks röra sig om en firmabil .... en dekal eller något liknande är ju bortretuscherad från bilens sida.

Edit
Hyrbil såg jag nu.
Citera
2019-01-18, 14:34
Medlem
Sätter hundra spänn på att det är en man som gjort detta. Mannen har sedan gått ned i sjön efter det att han fyllt sin täckjacka med stenar och mött döden i djupet.
Citera
2019-01-18, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Sätter hundra spänn på att det är en man som gjort detta. Mannen har sedan gått ned i sjön efter det att han fyllt sin täckjacka med stenar och mött döden i djupet.
Låter långsökt. Varför skulle han inte gasa sig själv i skåpet?
Citera
2019-01-18, 14:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hyrbil! Ok. Man hyr väl ingen bil om man ska ta livet av sig och sitt barn? Om man nu inte bestämt sig för den metoden och måste ha en bil för att utföra.

Gör man inte? Hemma kan ju mannen vara, och därmed svårt att göra något ostört. Plus att man kanske inte vill att mannen ska hitta en.

I ett bagage i en skåpbil bör det finnas utrymme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in