Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Ja helt otroligt att vara så tung i Malmös undre värld vid 21. Likaså Saleh Hadri som i princip blev en av Malmös tyngsta redan när han kom till Sverige. Var rollen redan dukad och klar innan han kom? Vilka står bakom? Nog måste Mekky ha tung uppbackning?
Tung uppbackning? Ja, kanske det. Det är väl inte riktigt rimligt att en 21-åring har en sådan ledande position i en industri som omsätter så enorma belopp. Om det verkar för ”bra” för att vara sant så är det förmodligen inte sant. Tänker jag.
AM är förmodligen hyfsat intelligent, manipulativ, verbalt begåvad och samtidigt brutalt känslokall och sjävcentrerad. En psykopat med andra ord. Han betalar förmodligen de närmaste bra, samtidigt som han har hårda nypor.
När Nermin sköts sades det att en yngre generation låg bakom. AM tillhör denna. Bland de som misstänktes för mordet fanns en person från Uppsala.
Någon/några måste ha ”headhuntat” och lotsat in AM i affärsverksamheten och hjälpt honom med de kontakter som krävdes. Samtidigt har de gett honom den uppbackning han behövde som skydd mot övriga malmöbusar, samt kapital och referenser. Kanske finns dessa i Uppsala och kanske ville de gärna komma in på marknaden i Malmö? Vi har nyligen sett ett samarbete mellan AMs bror och en uppsalabo nere på Solkusten. Det kan dock inte uteslutas att huvudmännen finns på annan plats, exempelvis i Göteborg, Stockholm, Danmark eller Holland.
AMs smidighet och ungdom kan ha gjort honom till en lämplig ”partner” och därifrån kan samarbetet ha utvecklats vidare. AM kan exempelvis ha fått ansvaret för importen av vissa droger och för kontrollen över marknaden runt Malmö.
Polisen har beslagtagit flera transporter med 100-tals kg droger som de knyter till AMs verksamhet. Jag tror inte att han är VD för denna verksamhet, men han har förmodligen utvecklats till en viktig kugge i maskineriet.
Allt ovan är naturligtvis rena spekulationer, ett tänkbart scenario bland flera, men jag tror inte att en 21-åring tillåtits bli Top Dog.