Citat:
Ursprungligen postat av
Flugzeug
Vad tror du är anledningen till att du bara tagit 7,5 HP?
Första året är kravet 62,5% eller 37 HP, så du ska alltså klara av 29,5 HP till för att vara CSN-berättigad nästa år. Sökte du CSN för hela året (båda terminerna)? Ett hett tips är att alltid göra det.
Att ha tagit 7,5 HP efter de första två terminerna under första året är inget märkvärdigt och förmodligen inte jätteovanligt, chilla. Om du klarar resten av tentorna så får du CSN nästa år! Alternativt så klarar du några och kombinerar det med godkända omtentor.
Slutligen, för många tar det ett tag att get in the groove på universitetet... Så ta ett chill pill! Tusentals studenter före dig har kört CSN-fritt några terminer, det är lite tufft men det kan funka. Om det i fastighetsbranschen heter "läge, läge, läge" så borde det på universitetet heta "extentor, extentor, extentor". Lycka till!
Ja, jag sökte för båda terminerna, men har lämnat anmälan om studieavbrott till CSN nu så jag kommer inte få nå mer studiemedel. Så tekniskt sett har jag bara fått CSN för en termin bara. Betyder det att kravet blir 62,5% på 30HP?