2019-01-17, 14:25
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola-Delux
På sin egna toalett? Tror du hon satt och sket när hon blev kidnappad? Och i så fall, han hon torka sig?
Jag fattade det som att hon låg i badet.
Citera
2019-01-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
I dagene før Anne-Elisabeth Hagen ble bortført, arbeidet det et innleid renhold- og vedlikeholdsselskap på taket og i oppkjørselen til ekteparets hus.

NRK får bekreftet at selskapet arbeidet på stedet frem til 25. oktober. Dette er i den samme perioden som politiet mistenker at Anne-Elisabeth, boligen og arbeidsstedet til Tom Hagen kan ha blitt holdt under oppsyn.

Kanskje de er innblandet og ikke bare mulige vitner. Har vært inne på tidligere at håndtverkere kunne ha noe med kidnappingen da huset ikke har overvåkingskamera og således var et godt valg.

hantverkare är ju utmärkt täckmantel om man vill ta reda på mer i ett hus, om familjen etc. Tror många inbrott startar med tips från sk "hantverkare", byggare etc. Tyvärr
Citera
2019-01-17, 15:20
Medlem
coldcasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har några sierskor hört av sig än då? Jag säger inte att jag tror på sådant , men jag vet att ni har några stycken aktiva i Norge, så det här vore verkligen ett tillfälle för dem att bevisa sin förmåga!

Joda, vi er her vi. Observerer. Det føles som om politiet er på sporet av noe. Jeg ville kanskje sett mot nord-Finland, kanskje Rovaniemi og om det var en transport/timmer - større lastebil som kjørte mot nord sent om kvelden den 30e eller dag/kveld 31e fra Oslo-området. Kjøretøyet kan kanskje være utenlandsk (ikke norske skilter) event noe blåfarge/sølv noe sted. Dette kan muligvis være planlagt av 2 personer. Menn som event kjenner hverandre veldig godt og som har business sammen. Dette handler om penger. Dette er en teori på grunnlag av visjoner sammen med fakta som kommet frem underveis. Den person som har innblikk i arbeidet vil kanskje med oven nevnte informasjon i dette forum få en pusslebit som kan lede til at offer blir funnet. Det er hensikten.
Citera
2019-01-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
hantverkare är ju utmärkt täckmantel om man vill ta reda på mer i ett hus, om familjen etc. Tror många inbrott startar med tips från sk "hantverkare", byggare etc. Tyvärr

En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.

Flere kilder fra nærmiljøet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen, bl.a et vedlikeholds-firma som renset taket og fasaden på bygget.
Citera
2019-01-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldcases
Joda, vi er her vi. Observerer. Det føles som om politiet er på sporet av noe. Jeg ville kanskje sett mot nord-Finland, kanskje Rovaniemi og om det var en transport/timmer - større lastebil som kjørte mot nord sent om kvelden den 30e eller dag/kveld 31e fra Oslo-området. Kjøretøyet kan kanskje være utenlandsk (ikke norske skilter) event noe blåfarge/sølv noe sted. Dette kan muligvis være planlagt av 2 personer. Menn som event kjenner hverandre veldig godt og som har business sammen. Dette handler om penger. Dette er en teori på grunnlag av visjoner sammen med fakta som kommet frem underveis. Den person som har innblikk i arbeidet vil kanskje med oven nevnte informasjon i dette forum få en pusslebit som kan lede til at offer blir funnet. Det er hensikten.

Kriminalraten i Rovaniemi er lav, hvorfor dit ? Ellers er det minimum 2 involvert, en kidnapping krever endel ressurser, så jeg tipper det er flere. Og jeg tipper de har kriminell bakgrunn, de færreste begynner med en så stor sak.
Citera
2019-01-17, 17:32
Medlem
Citat:
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv.

Flere kilder fra nærmiljøet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider både på fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen, bl.a et vedlikeholds-firma som renset taket og fasaden på bygget.
intressant, borde vara lätt att spåra dem..eller?
Citera
2019-01-17, 17:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coldcases

Ja, jag är säker på att norska polisen läser här. Synd att inte Margit Sandemo eran lever längre, hon hade nog kunnat se ett och annat!

Citat:
Kriminalraten i Rovaniemi er lav, hvorfor dit ? Ellers er det minimum 2 involvert, en kidnapping krever endel ressurser, så jeg tipper det er flere. Og jeg tipper de har kriminell bakgrunn, de færreste begynner med en så stor sak.

Det har väl ingen betydelse? Inga brottslingar på den här nivån, är så dumma att de gömmer sitt kidnappningsoffer hemma eller nästgårds!
Citera
2019-01-17, 17:52
Medlem
Monsens avatar
Langsøkt ... nokså sikkert, men et dødt menneske er funnet i Sandnes:

https://www.tv2.no/nyheter/10351710/
Citera
2019-01-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er jo godt gjort om TH tilfeldigvis opprettet en Monero-konto i ca juli i fjor, hvis Monero-kontoen tilhører TH må han bli mistenkt for å ha planlagt "kidnappingen" lang tid i forveien. Kanskje for å iscenesette det hele i forbindelse med bedragerisaken.

Er dette sant, eller en spekulasjon? Om det er sant, så stiller alt seg i et annet lys, for min del.
Citera
2019-01-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
For meg ser det ut som om hendene hennes kan ha vært bundet. For en stund siden.

Klær med stramme ermeåpninger kan kanskje lage lignende avtrykk på huden.

Dette bildet har vært gjengitt i en hel rekke medier de siste dagene. De kan da ikke ha publisert et bilde som viser merker etter at hun har vært bundet, mishandlet, uten at noen har lagt merke til det.

Saken blir mer og mer ubehagelig.

"Merket" på høyre håndledd er et armbånd. Typ strikk med små perler. Merket på venstre håndledd tror jeg er en rynke, alderen hennes tatt i betraktning.
Citera
2019-01-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag är säker på att norska polisen läser här. Synd att inte Margit Sandemo eran lever längre, hon hade nog kunnat se ett och annat!

Det har väl ingen betydelse? Inga brottslingar på den här nivån, är så dumma att de gömmer sitt kidnappningsoffer hemma eller nästgårds!
Man bør jo ha en form for tilknytning til og kjenne plassen om du har tenkt å ha et kidnappingsoffer der i månedsvis uten å vekke oppsikt. Det er et sted hvor alle kjenner alle og vanskelig å skjule seg. Det er ingenting i media som antyder Nord Finland, så hvorfor spekuleres det i Nord Finland ?
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-17 kl. 18:36.
Citera
2019-01-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruGW
Er dette sant, eller en spekulasjon? Om det er sant, så stiller alt seg i et annet lys, for min del.
spekulasjon, intet i media som tyder på at han hadde en slik konto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in