2019-01-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Islam är numera något som ses starkt negativt i Sverige i dessa dagar. Jag tror att vägen framåt för SD i opinionen är att konsekvent och ihärdigt trumma på budskapet att man röstar som muslimerna om man röstar socialdemokratiskt.

Socialdemokraterna är dessutom fast såtillvida att de inte kan stöta sig med de nya kärnväljarna som väl motsvarar ca 1/5 del av deras totala röstetal vid det här laget. En socialdemokrati utan menaitiska röster skulle snabbt sjunka till SDs nivå. Så de är fast i kniptången mellan det Muslimska Brödraskapet som hotar med att starta ett muslimskt parti och risken för white flight.

SD borde alltså konsekvent arbeta för att få till en snabb white flight från sossarna. De sista vita arbetarväljarna ska blöda ut.
Hela Sverige är fast i en kniptång av bidragskrävande invandrade. S får, som du skriver, sina röster härifrån. Ingen ändrar på detta såvida inte SD blir insläppta i det borgerliga blocket.
Sossarna tar ju hjälp från V, mandatmängdmässigt.
Inga röster från rödgröna kommer att berika de blågula. S stiger och är snart uppe i sin forna glans.
Man kunde hoppas att C och L eleminerades och deras % helt överfördes till SD. Ett såpass stort SD skulle inte M kunna motstå efter ett kommande x-val.
Jag tror på en stigande opinion.
2019-01-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Hela Sverige är fast i en kniptång av bidragskrävande invandrade. S får, som du skriver, sina röster härifrån. Ingen ändrar på detta såvida inte SD blir insläppta i det borgerliga blocket.
Inga röster från rödgröna kommer att berika de blågula. S stiger och är snart uppe i sin forna glans.
Man kunde hoppas att C och L eleminerades och deras % helt överfördes till SD. Ett såpass stort SD skulle inte M kunna motstå efter ett kommande x-val.

Jo men det handlar om att de svenskar som röstar socialdemokratiskt hela tiden måste stigmatiseras. Det sker bäst genom små återkommande nålstick. Varje gång man pratar om politik och socialdemokraterna så ska man passa på att nämna islamism och deras höga röstetal i SSU områdena mm. Behöver inte själv nämna vad jag röstar på utan det handlar om att så tvivel även hos de troende sossarna. Har lyckats vända i vart fall 3 tidigare troende sossar till den mörka sidan genom den metoden. Politik på gräsrotsnivå.

Så får man genom långsiktigt träget arbete SD att lyfta i opinionen.
2019-01-11, 12:14
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

Förfallet i vårt samhälle har uppenbarligen nått så låga nivåer, att SD under 25% börjar bli mer och mer orealistiskt!
2019-01-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Förfallet i vårt samhälle har uppenbarligen nått så låga nivåer, att SD under 25% börjar bli mer och mer orealistiskt!
Hade inte detta förfall pågått sedan länge sept 9. 2018? Svensken hade tydligen inte upptäckt förfallet då, och jag tror inte uppenbarandet kommit igång ännu.
Du har i alla fall sänkt dina förväntningar med 5%. Jag sänker mig till 23 vid x-val. 2022 törs jag inte lova något.
Överenskommelser lär vara på G, så på måndag kan vi börja om att sia.
2019-01-11, 15:18
Medlem
TheAlamos avatar
Om det blir extraval i vår så skulle jag tippa på 20% då.
2019-01-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Var det ironiskt av profilen som skulle multiplicera varje SD siffra med 1,25 FÖRE valet? Skriv gärna *ironi* som vi gjorde på 90-talet i så fall.
2019-01-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tror inte att slumpmässig invandringskritisk flashback-skribent kan åstadkomma den retoriska tyngd och finess som behövs för ändamålet.
Fast partiets egna "skarpa" vinghjärnor lyckades inget vidare med retorisk tyngd och finess under valrörelsen, trots svett i varma TV-studior och misslyckade blonderingar i Aktuellt. Magplasket under valrörelsen(se Sifo maj-sep) lär gå till historien och resulterade i att partiets två huvudmotståndare, C och MP, fick inflytande över regeringsmakten. Sverige är inte Skåne. Vi hade inte drömt om RUT för inbrottslarm för våra fritt rörliga EU-medborgare från Baltikum.
2019-01-11, 20:33
Medlem
Demoskop är trubbigt och vi ser ju att det inte är rimligt att L ligger över 4%. Demoskop låg lite högt förra gången på SD.

Just nu pågår en underminering av den politiska anständigheten och det dyker upp Quislingar hela tiden. Folket hänger inte med. SD har säkert runt 19,5% just nu men när fler människor inser vart det barkar hän med Sverige borde siffrorna kunna nå minst 22%. Jag fortsätter med mitt tak för SD på 24% och golvet bör ha ökat från 16,0% till 16,5%.
Vi bör ändå inte vara gråtfärdiga när vi ser att partiet ökar efter varje val. Inom 10 år börjar "Flykten från Sverige" och det blir straffet.
2019-01-11, 20:55
Medlem
Studsbolls avatar
Alla undersökningar som gjorts före dagens härdsmälta i blockpolitiken där Alliansen blev lustmördad av Globalisthäxan och när Svetsarn kissade sina väljare i ansiktet genom att sälja ut LAS och fri hyressättning är irrelevanta. Nu är det helt nya förutsättningar. Att Dvärgen bedyrade att detta ändå inte innebär att det nu finns ett nytt högerblock gynnar SD ytterligare; nu kommer de rena missnöjesröstarna till SD från alla håll. Härliga tider!
2019-01-12, 10:40
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Alla undersökningar som gjorts före dagens härdsmälta i blockpolitiken där Alliansen blev lustmördad av Globalisthäxan och när Svetsarn kissade sina väljare i ansiktet genom att sälja ut LAS och fri hyressättning är irrelevanta. Nu är det helt nya förutsättningar. Att Dvärgen bedyrade att detta ändå inte innebär att det nu finns ett nytt högerblock gynnar SD ytterligare; nu kommer de rena missnöjesröstarna till SD från alla håll. Härliga tider!

C-damen med en påtaglig politiskt skruv lös, med eller utan insikt från sina ansvariga, bör natuligtvis ändå, leda till ytterligare framgångar opinionsmässigt för SD!
2019-01-17, 10:36
Medlem
Opinionsundersökningar i november---december visade i vart fall högre siffror för SD än vad valresultatet gav, utan etablissemangets storm mot SD kan siffran just nu ligga på 19,5%.

Kritiken mot SD även från Sverigevänner gäller det faktum att man ligger lågt i propagandan men ett så stort parti har stora möjligheter att vässa propagandan på sikt.

Det som hänt nu med regeringsbildningen är att de missnöjdas skara har ökat, politikerförraktet ökat stort och jag ser 3 vinnare. Jag vet att många inte håller med mig men från februari räknar jag med en ström missnöjda som är beredda att välja M. Även om Reinfeldt förrådde landet för man idag en bättre politik och har vassare profiler än SD, bortsett från Jimmie the man, som är "Legend". M skräder inte orden i sitt "hat" mot förrädarpattarna C och L och stormar mot MP.

KD tillhör också vinnarna på grund av Busken Thor, men är också lite för svaga som parti. SD tillhör naturligtvis vinnarna som ett rent protestparti.

Jag försöker att se frammåt, M rycker åt sig initiativet och vå får M på 21%....SD på 20% och KD på 7,0---7,5%.
Siffrorna för SD kan naturligtvis bli bättre, det som imponerar med SD just nu är Jimmies lugn, han håller sig cool i nuvarande politiska kaos.
2019-01-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det som hänt nu med regeringsbildningen är att de missnöjdas skara har ökat, politikerförraktet ökat stort och jag ser 3 vinnare.

Jag tror att (M) kommer att tappa valjare till (SD) nu. Kanske aven till (KD). Det betyder dock inte att (M) tappar eftersom bade (L) och (C) lar forlora rejalt framover.

Det intressanta blir hur (S) valjare reagerar nu? Lyckas Akesson ta missnojda arbetande arbetare fran LO kollektivet kan det bli spannande.

Skall bli kul att folja opinionsmatningar ett tag framover nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in