2019-01-05, 22:49
Medlem
Jag tror att SD kommer att få runt 20% om det blir extra val. Jag tror att många struntade i att rösta när mätningen visade att SD skulle få 26%. Jag tror många ångrar att de inte röstade SD, och efter detta kaoset kommer många att göra det. S har visat att de inte längre är ett vänsterparti. De är liberala, därför kommer vissa av deras väljare gå till vänsterpartiet. Kom ihåg, inte en enda gång har någon undersökning ens varit i närheten av SD:s valresultat. Många vågar inte erkänna att de ska rösta på dem, och för tillfället finns dessutom AFS.
2019-01-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstand14
Jag tror att SD kommer att få runt 20% om det blir extra val. Jag tror att många struntade i att rösta när mätningen visade att SD skulle få 26%. Jag tror många ångrar att de inte röstade SD, och efter detta kaoset kommer många att göra det. S har visat att de inte längre är ett vänsterparti. De är liberala, därför kommer vissa av deras väljare gå till vänsterpartiet. Kom ihåg, inte en enda gång har någon undersökning ens varit i närheten av SD:s valresultat. Många vågar inte erkänna att de ska rösta på dem, och för tillfället finns dessutom AFS.

??
AfS 'existerar' som en envis tråd på Flashback, eftersom dess handfull judehatande anhängare satt i system att posta inlägg där för att hålla den ständigt i toppen av listan och således påskina att AfS är en politisk kraft. För övriga 99.9995% av Sveriges befolkning existerar inte AfS.
Blir det extraval kommer de få max 1/10 av rösterna från valet i september.
2019-01-10, 08:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Du skriver som du har vett till. Valresultat kallar du ”festligt” och du pladdrar på som om det gällde resultat på en fotbollsmatch. Jag ser på detta val som helt avförande för vårt samhällsbygge under fyra år. Det är inte bara lattjo siffror med Sd hit och Yougov eller Buttericks dit. Väx upp och inse att valresultatet avgör om vi får en stabil demokratisk regering på humanistisk grund eller en polsk eller ungersk församling där ett nyfascistiskt parti får diktera villkoren. Tack och lov tror jag att blockpolitiken är överspelad så att Sd hålls ute, men en kan aldrig veta hur lågt M och Kd (om de klänger sig kvar) är beredda att gå i sin makthunger.

Sd har sannolikt sitt tak på kring 18 %, men det är illa nog. Jag ser fram emot undersökningarna i augusti, för om mitt ”öra mot marken” har rätt så är trenden uppåt kraftigt bruten sedan en tid tillbaka. Detta tillsammans med att instituten redan beaktat ”skämsfaktorn”, som till viss del redan kan ha upphört när Sd-svansen känner att deras åsikter är mer rumsrena, gör att tappet kommer att bli rätt stort.

Visade sig var en helt korrekt analys.
2019-01-10, 13:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Visade sig var en helt korrekt analys.

Detta beror förmodligen primärt på KD som har fått sig ett ordentligt uppsving jämfört med hur det såg ut för bara 2-3 år sedan. Det som verkar ha hänt är att det gått upp för folk att det numera finns 3 sidor att välja på och att SD, oavsett om de vill det eller ej, ingår i ett av dessa.

Det gör att folk i större utsträckning kan "proxy"-rösta på SD. Dvs det är inte längre ett krav att rösta på SD för att ge SD inflytande. Det är något av en gigantisk förändring mot förr.

Det är åtminstone vad jag gissar på.
2019-01-10, 17:25
Moderator
v50s avatar
SD får 19,5% (-1,2) i Expressen/Demoskops senaste mätning utförd mellan 2-8/1
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/loofs-kalldusch-nar-busch-thor-rusar-forbi/
2019-01-10, 20:47
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SD får 19,5% (-1,2) i Expressen/Demoskops senaste mätning utförd mellan 2-8/1
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/loofs-kalldusch-nar-busch-thor-rusar-forbi/

Snart läge att gissa läget för SD efter det stundade extravalet!

Kan SD få under 25% denna omgång?
2019-01-10, 21:11
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Inte ens Gud kan gissa vad svensken kan få för sig.
2019-01-10, 23:05
Medlem
https://val.digital

Hörde om denna sajten som samlar opinionsmätningar från olika institut, nu när status.st inte längre tycks uppdateras.
2019-01-10, 23:12
Medlem
Powergirls avatar
Citat:

Nej de får säkert 35% . Har du vaknat till efter ditt katastrofala misslyckande när du tippade SD över 30 %. och det blev strax över hälften av din förutspåelse. Du har beviserligen inte lärt dig något av varken beprövad erfarenhet eller av verkligheten . Dream ,just dream. Jag tror ine du fattar ironin i detta inlägg men be någon kompis förklara.
Senast redigerad av Powergirl 2019-01-10 kl. 23:18.
2019-01-11, 08:55
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nej de får säkert 35% . Har du vaknat till efter ditt katastrofala misslyckande när du tippade SD över 30 %. och det blev strax över hälften av din förutspåelse. Du har beviserligen inte lärt dig något av varken beprövad erfarenhet eller av verkligheten . Dream ,just dream. Jag tror ine du fattar ironin i detta inlägg men be någon kompis förklara.

Trevligt med lite fight igen här. Jag kan inte ens begripa varför SD sjönk med 1,2 % mellan de två senaste Demoskop OU.
I övrigt hade jag också " Mac Artur - fel " gällande valresultat för SD, men jag skäms inte ett dugg för det.
I kommande x-val ligger SD på 21,3 %. Tyvärr tas rösterna från den egna sektorn.
2019-01-11, 09:01
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Du har delvis rätt,helt klart lämnade folk SD sista veckorna före förra valet,sedan så utsattes partiet för massivt valfusk,och det intressanta är att åklagare lagt ner solklara fall ,där den anklagade till och med erkänt,samt givetvis alla andra anmälda fall. Hur omfattande det valfusket var kan ingen veta ,men att det förekom i vallokaler ,lokala sammanräkningar och hos länsstyrelsen är bekräftat. men borde inte kunnat ge ändå mer än max kring 2 %. Däremot att man fuskade med sammanräkningsdatorerna verkar väl långsökt,men när man ser hur maktkåta Sossarna och övrig sjuklöver är kan man aldrig vara säker. Ljuger man på radio och tv om SD och driver propaganda mot dom samt att åklagare bevisligen driver agenda mot SD liksom andra delar av domstolsväsendet,så är det ju inte otroligt att även de som sköter valsammanräkningen är korrupta. Så om SD vid ett omval får under 25% är det ytterst märkligt.
2019-01-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Trevligt med lite fight igen här. Jag kan inte ens begripa varför SD sjönk med 1,2 % mellan de två senaste Demoskop OU.
I övrigt hade jag också " Mac Artur - fel " gällande valresultat för SD, men jag skäms inte ett dugg för det.
I kommande x-val ligger SD på 21,3 %. Tyvärr tas rösterna från den egna sektorn.

Islam är numera något som ses starkt negativt i Sverige i dessa dagar. Jag tror att vägen framåt för SD i opinionen är att konsekvent och ihärdigt trumma på budskapet att man röstar som muslimerna om man röstar socialdemokratiskt.

Socialdemokraterna är dessutom fast såtillvida att de inte kan stöta sig med de nya kärnväljarna som väl motsvarar ca 1/5 del av deras totala röstetal vid det här laget. En socialdemokrati utan menaitiska röster skulle snabbt sjunka till SDs nivå. Så de är fast i kniptången mellan det Muslimska Brödraskapet som hotar med att starta ett muslimskt parti och risken för white flight.

SD borde alltså konsekvent arbeta för att få till en snabb white flight från sossarna. De sista vita arbetarväljarna ska blöda ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in