Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 00:18
  #1369
Medlem
Readyfreddies avatar
Vias tvättmedelsreklam med bollspelande mor och dotter, och snart uppenbarar sig självaste negerfar.

Tack, Via men jag håller mig till andra märken i framtiden.
Citera
2019-01-11, 11:41
  #1370
Medlem
Finns det någon som kan ge exempel på reklamfamiljer som är av samma etnicitet?
Citera
2019-01-11, 11:59
  #1371
Medlem
rostigamazons avatar
Nu blir ju svenska filmskådisar av med sina reklamarbeten.
Citera
2019-01-11, 12:22
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men då skulle de mer köra med att det ska vara en svart familj istället för alltid denna blandning där det i stort sett alltid är vit kvinna och svart man. Sedan bara som ett exempel när IKEA gjorde reklam för separerade par då hade de givet en vit man som var ensamstående pappa.

Det finns ju otal exempel på nära dessa projektledare sabbat för företagen genom att vara politiska så just att företagen kräver detta möjligen i viss del men inte så politiskt som det i slutändan blir. Väldigt många blir ju störda på detta med blandade par men inte många skulle vara störda om det var ett helt svart par ibland, vilket är det vanliga hur det ser ut i samhället, tillsammans med helt vita par.


Du har tyvärr inte hela bilden klar för dig. Det handlar inte om att det sitter ett antal vänstervridna reklamare och sätter ihop omaka par. Inte heller om att spegla mångfald hos kunderna. Vi har ju t.ex bara någon procent afrikaner i Sverige men mycket större andel i reklamen.

Bakom denna agenda så finns ett antal internationella organisationer som utvecklat ett nätverk av avtal och agendor som handlar om att spegla mångfald etc. Det utvecklades i USA och spreds sedan genom de företag som hade verksamhet i USA (som t.ex. IKEA). Det blev sedermera affärspraxis och på sätt och vis ett krav för att få göra affärer. De vänsterliberala globalisterna lyckades på det här sättet konvertera storföretagen till ideologiproducenter.

Ska försöka förklara mer utförligt i en senare post.
Citera
2019-01-12, 12:54
  #1373
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Finns det någon som kan ge exempel på reklamfamiljer som är av samma etnicitet?
Vill minnas att Jula kör rena européer i sina.
Citera
2019-01-12, 13:45
  #1374
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Finns det någon som kan ge exempel på reklamfamiljer som är av samma etnicitet?
Storck som gör Merci, Toffifee, Riesen och Werthers måste man säga håller fanan högt.
https://www.storck.se/sv/varumaerken/
Citera
2019-01-14, 14:25
  #1375
Medlem
Jag har en polare som gör reklam och är rätt stor inom det, vunnit mycket priser osv...

Jag frågade varför det alltid är 50/50 svenskar/invandrare eller överslag på invandrare i dagens reklam.

Hon sa att det är inte produktionsbolagen som bestämmer det utan det är bolagen som beställer reklamen som dikterar villkoren.

Hon sa även att vissa företag är hårdare än andra på den punkten och nästan hellre kan välja en dålig reklam/story så länge invandrare är representerade... andra väljer hellre bra skådespelare/story framför etnicitet.

Varför vissa företag är så petiga med det vet jag inte, kanske är det rasister som äger Storck och Jula som i sina reklamer bara använder vita? Kanske man borde bojkotta rasist-Jula.
Citera
2019-01-14, 18:57
  #1376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edith123
Jag har en polare som gör reklam och är rätt stor inom det, vunnit mycket priser osv...

Jag frågade varför det alltid är 50/50 svenskar/invandrare eller överslag på invandrare i dagens reklam.

Hon sa att det är inte produktionsbolagen som bestämmer det utan det är bolagen som beställer reklamen som dikterar villkoren.

Hon sa även att vissa företag är hårdare än andra på den punkten och nästan hellre kan välja en dålig reklam/story så länge invandrare är representerade... andra väljer hellre bra skådespelare/story framför etnicitet.

Varför vissa företag är så petiga med det vet jag inte, kanske är det rasister som äger Storck och Jula som i sina reklamer bara använder vita? Kanske man borde bojkotta rasist-Jula.

Det är dock konstigt att man nästan inte KAN SE en reklam alls UTAN SVARTA. Jag såg nyligen en annonstavla där det såg ut som svensk person på en kryssning som var full eller nåt. Han stod där ensam och skrålande. Och jag sa till min tjej: "kolla! En reklam utan svarta!" (jag använde nog ett annat ord för svarta) Men så såg jag att där i bakgrunden gömde sig en faktiskt en svart person ändå. LOL. De kan liksom inte göra en reklam utan svarta.
Tele2 var det nog förresten.
Nu när jag ser reklamen på YouTube ser jag dock inte just den svarta personen i bakgrunden... undrar om de färgade en vit person svart när de satte upp reklambilder? Jag tror fan det alltså. Ska ner i stan och undersöka saken. Om affischen finns kvar.
Citera
2019-01-14, 19:05
  #1377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Storck som gör Merci, Toffifee, Riesen och Werthers måste man säga håller fanan högt.
https://www.storck.se/sv/varumaerken/
Fast de reklamerna har en otäck pederast-aura över sig, iofs.
Citera
2019-01-15, 13:16
  #1378
Medlem
Manpower har sedan länge på sin hemsida ett bildpsel i stort format med ansikten som ska representera deras typiska anställda. Tidigare var ungefär hälften figurer med "icke-nordeuropeiska" utseenden, nu har de gjort om så att *alla* har tydligt utomeuropeiska drag. Däribland en kvinna i blå hijab som inramar hela ansiktet.

Naturligtvis är dessa inte precis representativa för vilka som faktiskt jobbar för Manpower här i landet. Den gruppen är nog till minst 90% vit och europeisk.

https://www.manpower.se/ (bilder till höger, de laddas inte in genast utan efter typ ½-1 minut, först blir denna del av sidan mörk, och om man då trycker på knappen "tillåt cookies" så framträder bildspelet)
Citera
2019-01-17, 09:26
  #1379
Medlem
Voffsingens avatar
Magnus Söderlund på Handelshögskolan i Stockholm, har i sin forskning kunnat visa att vi (oavsett kön) mest uppskattar kvinnliga ansikten i reklam, därefter man och kvinna, sista enbart man.

Jag skulle vilja se samma forskning runt etnicitet. Uppenbarligen är det ett mönster att blonda kvinnor i bild har en tjänande position mot en brun eller svart man. Jag skulle göra Annie Lööf sällskap och käka högerskor om en sådan forskning fick forskningsbidrag. Men jag tvivlar inte ett ögonblick på att 'mångkultursträvan' i bild inte gör varan bättre eller mer åtråvärd.
Citera
2019-01-17, 09:51
  #1380
Medlem
Dan88s avatar
Nordeas nya reklam: https://www.youtube.com/watch?v=Tg_xdT5BII8

Såg det ut så här på 60-talet i Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback