2019-01-16, 20:34
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva vet du om det, USA bruker vanvittige ressurser på cyber virksomhet, og de har muligheter vi ikke aner finnes.
De kan jo ha skaffet seg krypteringsnøkkelen på andre måter enn å knekke koden selv.
Den personliga nyckelkoden är den enda svaga punkten. Men "bakdörrar" i koden kan man utesluta.
Kryptering är en standard (t.ex. AES) där hela källkoden är öppen för granskning. Rent matematiskt finns det inget användbart sätt att "knäcka" officiell standard 256-bit kryptering. Resurser spelar faktiskt ingen roll här. För en gångs skull.
Men kriminella brukar oftast göra bort sig på andra vis ändå.
Citera
2019-01-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det kanske ä kan finnas en NSA splitter som ligger framför själva krypteringen. Så är det på WhatsApp tex.

USA kan säkert ha intressant underrättelseinformation men frågan är väl om de är beredda att släppa ut nåt för ett sånt här fall men Norge är ju med i NATO så det kanske är funkar. FBI är ju dock inte CIA eller NSA.
Citera
2019-01-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
USA kan säkert ha intressant underrättelseinformation men frågan är väl om de är beredda att släppa ut nåt för ett sånt här fall men Norge är ju med i NATO så det kanske är funkar. FBI är ju dock inte CIA eller NSA.

De får vel informasjon fra NSA hvis de spør etter det
Citera
2019-01-17, 00:13
Avslutad
[quote=Sugar-Daddy|66446173]
Citat:

Ektemannen kan selvfølgelig ha betalt noen for å utføre forsvinningen.

Tviler jeg sterkt på. Mange andre og mindre oppsiktsvekkende metoder å ta livet av kona på enn dette.
Er helt sikker på at TH er uskyldsren i denne saken.
Citera
2019-01-17, 00:49
Medlem
[quote=Sugar-Daddy|66446173]
Citat:
Ektemannen kan selvfølgelig ha betalt noen for å utføre forsvinningen.
Som andre også har påpekt er dette meget usannsynlig. Og uansett må vi anta at alle hans (og konas) transaksjoner og pengeoverføringer blir nøye sjekket. Alt for risikabelt. Som kornblomst skrev:
Citat:
Om sannheten er så forferdelig at TH er involvert i forsvinningen, så tror jeg at han har gjort alt selv. Absolutt alt. ... Jeg tror ikke han ville tatt sjansen på å involvere andre
Helt enig. Og som nevnt før, om hun krever 50% av formuen (850 millioner) som del av en skillsmisse, så kan det være grunn at hun ble tatt av dagen. MEN, det er svært usannsynlig hvis ingen hadde visst om skillsmisse planer og dermed at politiet ikke hadde etterforsket muligheten...

Citat:
Veldig oppklarende å få vite hvem som opprettet Monero-konto like etter artikkel i Dagens N
Vel vel, jeg kan godt ta feil men det er ikke noe link mellom en monero wallet adress og en fysisk bruker (f.e. IP adresse) (det gjelder også BTC osv). Så det høres nok helt forgjeves ut. Problemet er når monero skal konverteres igjen til $ for eksempel. Men siden man går oftest via Bitcoin vet jeg ikke om heller det er spesielt lett å spøre. Det skjer nok ikke på en regulert kryptobørs såklart. Jeg er fortsatt av mening av hele monero-greie er muligens en avledningsmanøver, for å vinne tid i de første uker men som ellers er helt umulig å innfri og uten mulighet å forhandle.

Det er godt mulig at det ble overført noen hundretusen i Euro til monero kontoen og politiet (med hjelp av FBI) prøver å finne ut om det skjer noe med kontoen, om penger blir flyttet ut og videre igjen. Det er nok sansynlig.
Citera
2019-01-17, 01:05
Medlem
En ting til jeg reagerer på (quote fra https://www.dagbladet.no/nyheter/fbi-koblet-inn-i-forsvinningssaken/70664938)

Citat:
Men fordi brevet med løsepengekravet også inneholdt en trussel om at Anne-Elisabeth Hagens velvære var avhengig av at politiet ikke ble koblet på saken, har politiet vært nødt til å legge lokk på saken.

Har TH nok kunnskap å opprette en Monero konto hos en kryptobørs? Det spørs. Og hva tror du det skjer når noen overfører fra Norge 9 Mill Euro til en kryptobørs? Kan garanterere at alarmbjellene går på kryss og tvers av norge! Bankene plukker dette opp, politiet/kripos blir varslet med en gang. Det fungerer bare ikke helt slik. Hadde kravet vært reeelt har jeg vanskelig å se hvordan det kan gjennomføres uten å blande inn politiet. Det fremstår amatørmessig og egentlig med mål at kravet skal aldri innfris uansett.
Citera
2019-01-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
En ting til jeg reagerer på (quote fra https://www.dagbladet.no/nyheter/fbi-koblet-inn-i-forsvinningssaken/70664938)

Har TH nok kunnskap å opprette en Monero konto hos en kryptobørs? Det spørs. Og hva tror du det skjer når noen overfører fra Norge 9 Mill Euro til en kryptobørs? Kan garanterere at alarmbjellene går på kryss og tvers av norge! Bankene plukker dette opp, politiet/kripos blir varslet med en gang. Det fungerer bare ikke helt slik. Hadde kravet vært reeelt har jeg vanskelig å se hvordan det kan gjennomføres uten å blande inn politiet. Det fremstår amatørmessig og egentlig med mål at kravet skal aldri innfris uansett.
La meg gjette en ting, kontakten mellom partene er brutt og ektemannen vil aldri høre noe mer fra "kidnapperne" og heller ikke fra kona.

Det er vel liksom stilt et krav fra ektemannen om at han må få et livstegn for at han skal utbetale pengene, og det vil aldri hende er min mening.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-01-17 kl. 01:37.
Citera
2019-01-17, 01:39
Medlem
Merwinnas avatar
Har några sierskor hört av sig än då? Jag säger inte att jag tror på sådant , men jag vet att ni har några stycken aktiva i Norge, så det här vore verkligen ett tillfälle för dem att bevisa sin förmåga!
Citera
2019-01-17, 01:46
Medlem
Politiet har undersøkt noen konkrete adr. i Romerike (nærområdet).
Citera
2019-01-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Politiet har undersøkt noen konkrete adr. i Romerike (nærområdet).
Ja det er opplagt at GM har tilknytning til nærområdet, men kan også ha tilknytning til andre.
Citera
2019-01-17, 01:53
Medlem
Men angående merkene på armene på den kidnappede, det er populært i Norge å gå på tur både sommer som vinter med skistaver og stroppene på skistavene kan være forklaringen.
Citera
2019-01-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
La meg gjette en ting, kontakten mellom partene er brutt og ektemannen vil aldri høre noe mer fra "kidnapperne" og heller ikke fra kona.

Helt enig, men ikke nødvendigvis fordi kontakten mellom partene er brutt (det var jo aldri særlig noe kontakt mellom partene?!). Jeg tviler sterkt om det finnes noe løse-penger kidnappere i denne saken, eller om det bare en avledningsmanøver. Vi får se... Poenget mitt var det er umulig å få kjøpt 9 Mill Euro i Monero uten å få banken og politiet i nakken. Dette går ikke akkurat ubemerket hen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in