[quote=Sugar-Daddy|66446173]
Citat:
Ektemannen kan selvfølgelig ha betalt noen for å utføre forsvinningen.
Som andre også har påpekt er dette meget usannsynlig. Og uansett må vi anta at alle hans (og konas) transaksjoner og pengeoverføringer blir nøye sjekket. Alt for risikabelt. Som kornblomst skrev:
Citat:
Om sannheten er så forferdelig at TH er involvert i forsvinningen, så tror jeg at han har gjort alt selv. Absolutt alt. ... Jeg tror ikke han ville tatt sjansen på å involvere andre
Helt enig. Og som nevnt før, om hun krever 50% av formuen (850 millioner) som del av en skillsmisse, så kan det være grunn at hun ble tatt av dagen. MEN, det er svært usannsynlig hvis ingen hadde visst om skillsmisse planer og dermed at politiet ikke hadde etterforsket muligheten...
Citat:
Veldig oppklarende å få vite hvem som opprettet Monero-konto like etter artikkel i Dagens N
Vel vel, jeg kan godt ta feil men det er ikke noe link mellom en monero wallet adress og en fysisk bruker (f.e. IP adresse) (det gjelder også BTC osv). Så det høres nok helt forgjeves ut. Problemet er når monero skal konverteres igjen til $ for eksempel. Men siden man går oftest via Bitcoin vet jeg ikke om heller det er spesielt lett å spøre. Det skjer nok ikke på en regulert kryptobørs såklart. Jeg er fortsatt av mening av hele monero-greie er muligens en avledningsmanøver, for å vinne tid i de første uker men som ellers er helt umulig å innfri og uten mulighet å forhandle.
Det er godt mulig at det ble overført noen hundretusen i Euro til monero kontoen og politiet (med hjelp av FBI) prøver å finne ut om det skjer noe med kontoen, om penger blir flyttet ut og videre igjen. Det er nok sansynlig.