Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Om tråden vore mer intresserad att komma vidare med fokus på barnen för vilka de var och inte för att framställa hennes far som enskild mördare med kontrollbehov bortom mammans ansvar så går det att gå vidare via instagram och få fram uppgifter.
Där finns en tjej via deras instagram och denna är med på bild i media gällande dansen; där denna aktivitet bland barn och tonåringar beskrivs. Jag har inte lagt det i tråden med tanke på hur barnvakten missbrukades i klappjakten på O.
Det estetiska var A intresserad av - därför behöll hon sådant ämne.
Hennes far ägnade sig själv åt sportsliga aktiviteter - är det konstigt att han är engagerad som tränare?
Inte ett dugg, det brukar snarare vara så i en familj - det kräver en del engagemang, skjuts och annat.
I tråden beskrivs två barn som har ett normalt liv innan insjuknande. De var med på midsommarfirande, det var vid stranden, de var med vänner utan sina föräldrar. De köpte glass och var med andra ord inte kuvade och isolerade. Det hade tillgång till mobil och nätet. De hade vänner som kom hem.
VILL man ens att den här bilden ska komma fram?
Jag har försökt ett par ggr. att lyfta fram barnvakten och citerat ur tråden kring barnen. Men det är ideligen en klappjakt på O.
NEJ. O var inte med varenda gång när M spelade piano. De lär dock ha körts och hämtats för lektionerna 1 gång per vecka om ens det..
JA, barnen var även ensamma hemma när lärarna kom. De var med andra ord inte övervakade som hökar.
Ok, jag har andra erfarenheter, har så många vänner som nu vars barn är vuxna , som spelade hocky,fotboll, tennis, gymnastik , teaterskola, kickboxning m.m. att de skjutsar sina barn är ju inte konstigt iallafall om man spelar hocky, då är det tungt att bära för en liten grabb.
Själv när jag var barn o spela klarinett o hade gymnastik, så hade jag inte velat att mina föräldrar var med, det räckte gott att de var där när det var uppvisningar.

sen kan man vara med första gången eller två, beror på barnen .
Missan sa väl att det var några gånger O inte var där o detta gällde väl under flera år.
Barnen ja, det har jag fått reda på att Moa var både musikalisk o konstnärlig m.m och A har jag läst vad barnvakten skrev så fint om dessa barn.
Jag är säker på att de var snälla, goa , ärliga, sociala o glada flickor.Det kommer ju från föräldrarnas uppfostran att gör.
Att det sen kan vara andra problem inom familjen vet man iallafall nu. För föräldrarna kan inte ha varit normala eftersom de mördade flickorna.
Jag tar inte åt mig någon klappjakt på Oskar, jag plockar bara ut det jag sett i media o som jag skrev så tycker jag att han haft mycket kontroll över flickorna.
Skulle du vilja plocka fram var det stod att H har varit med på flera möten.