2015-12-29, 07:02
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Någon som vet om det säljs svamp öppet i Christiana, har för mig att jag läste något om det, men kan ha drömt det oxå..

Sen undrar jag oxå om det finns några schyssta ravefester/svartklubbar över nyår.. Ska nämligen dit
Citera
2015-12-29, 07:06
Medlem
TheGrimComedians avatar
Jag har aldrig sett svampförsäljning öppet på Chris.
Citera
2015-12-29, 10:24
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGrimComedian
Jag har aldrig sett svampförsäljning öppet på Chris.
Inte jag heller. Det är just cannabis som säljs på Pusher Street - inga andra droger (förutom möjligheten att köpa en öl eller kaffe, då).
Citera
2015-12-29, 10:47
Medlem
xen1cals avatar
Det har förekommit svampförsäljning öppet, men det är 10-15 år sedan jag såg det. Minns att dom hade väldigt potenta Hawaiisvampar :-)
Citera
2015-12-29, 10:53
Medlem
forfoxsakes avatar
Har en gång i tiden hört att svamp ska ha sålts öppet i Christiania ännu längre tillbaks i tiden. Men har aldrig fått riktig klarhet i detta och det ska ha upphört under 80- / tidigt 90-tal.
Sedan länge är dock allt utöver cannabis och i någon mån alkohol, nikotin och kaffe tabu där, mer än i övriga Köpenhamn. Vissa droger är väldigt lättillgängliga på gatan men inte hallucinogener och dessutom klassas tex benso och tryptaminer inte individuellt så det finns få legala gråzoner. Peyote och annan kaktus ska vara lika legalt som i Sverige.
I festväg lär du dock finna vad du söker
Citera
2015-12-31, 07:52
Jag köpte svamp i Chris 2001. Helt öppet, vill minnas att det klassades i Danmark i den vevan eller kanske något tidigare. Detta var några år efter att man kunde köpa svamp lagligt i närheten av Ströget på Soma.
Citera
2018-12-19, 11:29
Medlem
Någon som vet hur det ser ut idag när det gäller svampförsäljning på Chris?
Citera
2018-12-19, 19:32
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Risk att dem danska pundarna tänder till vid såna förfrågningar. Man får ha lite finess och veta vem samt hur man frågar så ska de förhoppningsvis gå bra.
Citera
2018-12-19, 23:45
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD

Nä tror inte på att hitta svamp där, även om det så klart finns. Syra är vanligare bland dealers och säkerligen lättare att hitta.
Citera
2018-12-25, 01:46
Medlem
freeworldTVs avatar
Jag köpte svamp i Chris så sent som typ 2002/2003. Väldigt synd att det inte längre är möjligt, men det kanske dyker upp igen nu när det blåser lite liberalare vindar igen?
Citera
2019-01-16, 11:52
Medlem
Köpte Svamp där för 1.5 årsen, bakom disk och dem va väldigt hemliga med det gissar på att man hade lite tur.
Citera
2019-01-16, 19:16
Medlem
rydizs avatar
Nej, det finns inte nu. Det såldes mer eller mindre öppet för 10 år sedan typ men nu måste du fråga lokalbefolkningen, enklare handla på internet istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in