• 18 891 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 241 inlägg
  • 8
  • 9
2019-01-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Så... löst nu. "Spara" för hantera gömmer nu hanteringen efter 300ms och kör sedan funktionen output() för tabellens första värde. Samt det där andra med att den defaultar till att välja index 0 som default att ladda. Var med i någon annan version, men den nuvarande versionen är något av en mix av en drös andra tidigare tester i princip.

Snyggt!

Bonuspoäng för netlify också, har letat tidigare efter en smidig grstishost för enkla projekt, kommer garanterat användas framöver.
Citera
2019-01-11, 13:58
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Snyggt!

Bonuspoäng för netlify också, har letat tidigare efter en smidig grstishost för enkla projekt, kommer garanterat användas framöver.

Var tidigare bitballoon men köptes av Netlify (eller något). En fördel med netlify är att allt man laddar upp blir ~GIT-commits så versionshantering är möjlig även om man inte använder GIT/SVN etc. Den andra är att det bara är att dra/släppa en hel mapp för att dra upp något, det gör det enkelt att bara dela med sig av något som man kanske inte vill ha publikt på t ex Github etc.

Näst på tur är att använda Netlify:s proxies för att hämta data då proxyn som används nu är volatil (dvs kan gå ned) och dessutom ganska trög. Det stora prolemet med det är att man då blir beroende av Netlify så det måste då också skrivas kod för fallbacks om man t ex sitter på localhost eller har laddat upp koden någon helt annanstans etc. Ett annat problem är att vissa delar kräver POST vilket jag inte vet om Netlify:s proxies har stöd för.
Citera
2019-01-15, 23:01
Medlem

Som sagt i tråden om strategier så behöver jag hjälp med att själv kunna använda mig av strategin MOM+AGG3 @ 3m + UERATE + MA6.

Du skriver att du använder dig utav en lokal kopia av Aztest - går den att skicka, eller göra tillgänglig på samma sett som denna? https://aztest.netlify.com

Återigen - stort tack!
Citera
2019-01-15, 23:51
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivolito
Som sagt i tråden om strategier så behöver jag hjälp med att själv kunna använda mig av strategin MOM+AGG3 @ 3m + UERATE + MA6.

Du skriver att du använder dig utav en lokal kopia av Aztest - går den att skicka, eller göra tillgänglig på samma sett som denna? https://aztest.netlify.com

Återigen - stort tack!

aztest är endast en kopia av det jag själv kör men online så att fler ska kunna använda det/kopiera det/göra vad de vill med.

Däremot kan man använda aztest på Netlify om man önskar. Alla listor där utgår endast från en default men tillåter alla att modifiera dessa efter tycke då dessa sedan sparas/modifieras/läggs till lokalt i din egna webbläsare.

För att lägga till/ändra något i listan klicka på knappen Hantera.
För att ändra i någon lista/lägga till något utför det.

aztest använder sig av Avanza's ID-nummer för att ta fram saker.
För att få tag på dessa gå till någon fond (eller något värdepapper av något slag) och leta efter numret före namnet, de kan se ut t ex så här:
https://www.avanza.se/fonder/om-fond...nvestmentbolag

...325406 är numret. Allt (det mesta?) följer den här typen av URL-format på Avanza.
Om du återigen går till hantering via knappen Hantera (under rullisten där man väljer olika listor) ser du alla listors samlingarna av ID-nummer, inte så komplext. Det är bara kommandeseparerade listor med ID-nummer. 1,2,3,4 osv...

För att använda dig av strategin MOM+AGG bör du läsa de initiala inläggen som rör det. Googla på t ex: fonder trendföljning med momentum flashback
...för att hitta relevanta inlägg.

För andra frågor fråga.
Citera
2019-01-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

För andra frågor fråga.

Tack! Mycket bra info - få är jag med på hur jag sätter upp min egna lista.

Kan jag med hjälp av den datan som finns där i kunna köra en MOM+AGG3 strategi? Eller behöver jag ytterligare data? Drömmen hade varit om det funkat likt ditt TAA eller Classier Helge, dvs att den automatiskt säger vad man ska investera och omplacera!
Citera
2019-01-16, 18:04
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tivolito
Tack! Mycket bra info - få är jag med på hur jag sätter upp min egna lista.

Kan jag med hjälp av den datan som finns där i kunna köra en MOM+AGG3 strategi? Eller behöver jag ytterligare data? Drömmen hade varit om det funkat likt ditt TAA eller Classier Helge, dvs att den automatiskt säger vad man ska investera och omplacera!

TAA och Classier Hedge (också TAA) är helt andra strategier.
Däremot skulle du kunna använda listorna för det ändamålet.
Citera
  • 8
  • 9