2019-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man blir väl inte normalt sett strypt i ansiktet? Så då ligger det väl nära till hands att anta att luftvägarna i ansiktet täppts till, och att kvävning på så sätt ska fattas i relation till kvävning genom strypning?

Trådens dödgrävare kan ju sen använda tusen sidor till att ventilera det.

Vad är det du försöker beskriva från PT? ”Strypning eventuellt i samband med kvävning” och hur?
Citera
2019-01-16, 15:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vad är det du försöker beskriva från PT? ”Strypning eventuellt i samband med kvävning” och hur?

Det är ju det de inte går in på men som jag lämnade åt dig att fundera på i min sista mening.

Det är de enda luftvägarna jag känner till.

Använd din fantasi!
Senast redigerad av Lonnrot 2019-01-16 kl. 15:57.
Citera
2019-01-16, 16:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag kan förklara för dig (för andra gången, om jag inte minns fel) att det härrör från en direktintervju med SS - som du måste ha missat. Han hade då sina papper vid sidan om sig, och om jag vidare heller inte minns fel, uttryckte han sig så här: "...eller, som de skriver: gemensamt och i samförstånd."
Jag har inte missat ett dugg eftersom du teg.
Veckor senare kommer den förklaringen? Ok...
Oavsett så malde du om att det stod ordangrant i avskedsbrevet med mig och det var det jag dementerade.
Citera
2019-01-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur gammal är "pianofröken"?
Varför vill du veta min ålder? Inget viktigt.
Jag läste lite av olika ME anhängares kommentarer om mig. Helt okej😊. Jag menar inte dig Rapytt.
Synd bara att vissa utnyttjar denna tråd för sina syften. Oftast ME. Några anklagar mig ständigt för diverse saker. Jag tål mycket. Inget problem för jag vet att många här har sina bestämda syften. Dom bry sig inte om Agnes och Moa. Deras liv som aldrig blev ett liv.
Varför får jag inte berätta vad jag upplevde med familjen. En familj som jag har haft kontakt med sen länge . Varför får jag inte berätta vad jag såg hos Oskar? Varför blir några så stödda? Till dom som tror att jag skvallrade med min elev Moa. Nej det gjorde jag inte. Hade jag ägnat mig åt skvaller med en elev så hade Oskar och Hanna inte kört Moa till mig. Skulle ni göra det? Skulle Oskar som har ett företag om ” Utbildning ” komma till mig med sitt barn?
Nej jag lärde Moa att spela piano. Och hon kunde spela vackert. Min mening var att Moa skulle få en kompis i piano. Inget annat. Piano är en kompis för livet.
Sen självfallet berättade Moa saker och ting för mig medan en av föräldrarna satt med.
Jag lovar Ni som tror att jag lekte psykolog : det gjorde jag inte. Men man kunde inte undvika se Oskars försämring. Jag trodde det var cancer.
Citera
2019-01-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker att informationen om temperatursänkningen är synneligen intressant ur aspekten att det har framkommit uppgifter om olika dödsdagar och förvirringen om ”senast sedd i livet” dagar. De olika dödssätten är också intressanta ur detta perspektiv. Det är inte helt säkert att händelsen har skett löpande och i direkt följd.

Man kan skönja konturerna av två olika händelser som hänger ihop men som inte nödvändigtvis måste skett sammanhängande.

Rockungens plötsliga avsked från tråden en period efter dessa inlägg är också väldigt intressant:
Ja, sänkningen är mycket märklig. Eller, det märkliga är kanske att förbrukningen gick upp till 100% igen - ett hus fixar inte det själv.
Vilka händelser syftar du på? Och hur påverkas de av om Raketpotatis hade rätt om sänkningen eller inte?
Citera
2019-01-16, 16:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att kontakta någon för att framföra sitt beklagande är helt normalt beteende. Men det är få som har uppnått en så aktningsvärd ålder som du beskriver som sedan känner ett behov av att beskriva det samtalet på Flashback. Det tillhör nog faktiskt marginalen av mänskligheten. För då var det ett ganska ohederligt samtal.....eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du måste tänka större, att H:s mamma ville prata med pianolärarinnan och vill säga något, till och med till FB.

Missan27: När jag sa till henne att jag inte trodde det var Hanna så sa hon ” dom har gjort det tillsammans , polisen säger det”.
Jag personligen kommer att fortsätta tro att Hanna inte planerade nåt mord på sina barn.
Citera
2019-01-16, 16:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har jag gjort vid ett flertal tillfällen - men du tycks inte hinna med i läsningen./.../
Jag läste och du kontrade. Det var otillräcklig kontrande. Förloppet med H står nämligen inte och faller på HUR hon dog som exempel - det är det centrala. Därför försöker du dig nu på följande:
Citat:
Du kan hitta på hur många versioner som helst men bör följa spelreglerna: strypning, ev. i kombination med kvävning.
Vad betyder det? – Ja, det kan betyda många olika saker, t.ex. att man under strypning samtidigt håller för munnen på offret. - Man kan på ett liggande offer trycka ena handen hårt över munnen/näsan och med den andra ta ett stryptag om halsen.
Ge dig nu. Man behöver inte hålla en hand över munnen.
Jag ska återkomma mer detaljerat i denna fråga eftersom det - troligen väldigt medvetet från Mördar-Oskaranhängarna - inte ska framkomma att H mycket väl kan ha begått självmord med den dödsorsaken.

Sen behöver du inte komma med strypfåror hit och dit. Du vet mycket väl att jag i detalj följde Lisa Holm - höj ribban och anpassa dig till den du talar med.
Senast redigerad av develi 2019-01-16 kl. 16:57.
Citera
2019-01-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Missan27: När jag sa till henne att jag inte trodde det var Hanna så sa hon ” dom har gjort det tillsammans , polisen säger det”.
Jag personligen kommer att fortsätta tro att Hanna inte planerade nåt mord på sina barn.
Vad menar du? Vad vill du säga? Gillar inte massor av symbolik. Fråga så svarar jag
Senast redigerad av Missan27 2019-01-16 kl. 16:22.
Citera
2019-01-16, 16:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer i allt du skriver. Detta är de facto en diskussion kring de vetenskapliga förutsättningar som finns vid denna typ av dödsorsak. Fullkomligt korrekt återgivet, enligt min uppfattning.
Ja, det var ju inte otippat. Men vi kan börja enligt följande. Kan du på rak arm dementera att följande dödsorsak inte är självmord?
"strypning, alt. i kombination med kvävning"
Citat:
Vad jag kan minnas sade SS: "strypning, alt. i kombination med kvävning". Denna dödsorsak (som även anger dödssättet) gäller också för ett av barnen.
Det gäller även dig. Kan du dementera att denna dödsorsak inte kan härrör till självmord.

Tack på förhand, återkommer mer konkret i frågan.
Citera
2019-01-16, 16:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Vad menar du? Vad vill du säga? Gillar inte massor av symbolik? Fråga så svarar jag
Jag uppfattar det så att du kan ha fått reda på vem som handgripligen utförde dåden. Och att du därför skriver "planeringen" som SS också uttrycker sig på PT. För båda två är ju formellt misstänkta för att ha planerat morden. Rätta mig gärna ifall jag har tolkat ditt ordval felaktigt.
Citera
2019-01-16, 16:36
Medlem
Citat:
Jag läste lite av olika ME anhängares kommentarer om mig. Helt okej😊. Jag menar inte dig Rapytt.
Synd bara att vissa utnyttjar denna tråd för sina syften. Oftast ME. Några anklagar mig ständigt för diverse saker. Jag tål mycket. Inget problem för jag vet att många här har sina bestämda syften. Dom bry sig inte om Agnes och Moa. Deras liv som aldrig blev ett liv.
Varför får jag inte berätta vad jag upplevde med familjen. En familj som jag har haft kontakt med sen länge . Varför får jag inte berätta vad jag såg hos Oskar? Varför blir några så stödda? Till dom som tror att jag skvallrade med min elev Moa. Nej det gjorde jag inte. Hade jag ägnat mig åt skvaller med en elev så hade Oskar och Hanna inte kört Moa till mig. Skulle ni göra det? Skulle Oskar som har ett företag om ” Utbildning ” komma till mig med sitt barn?
Nej jag lärde Moa att spela piano. Och hon kunde spela vackert. Min mening var att Moa skulle få en kompis i piano. Inget annat. Piano är en kompis för livet.
Sen självfallet berättade Moa saker och ting för mig medan en av föräldrarna satt med.
Jag lovar Ni som tror att jag lekte psykolog : det gjorde jag inte. Men man kunde inte undvika se Oskars försämring. Jag trodde det var cancer.

Ta inte åt dig av de som anklagar dig.
Jag följde tråden från början och blev berörd till tårar av ett av dina inlägg. (Sen har jag inte varit inne här på ett tag och blev förvånad över kritiken mot dig).

Jag räknade ut att du var pianolärainnan innan du gick ut med att du var det.

Beklagar din förlust av din lilla elev och kudos till dig för att du står upp för henne.
Citera
2019-01-16, 16:37
Medlem
Citat:

Får jag fråga en sak. Är det numera vanligt att föräldrarna sitter med under lektionerna? När jag tog lektioner så var jag alltid själv (eller i grupp), men utan föräldrar. Eller utan någons föräldrar. Och det spelade ingen roll var man blev kört hen (alltså om det var på annan ort) och oavhängig ålder (över 7). Har aldrig hört att föräldrar är med under lektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in