2019-01-16, 09:42
Medlem
Men är det folk från Xteam i Sandviken som förmodligen eftersöks av polis just nu?
Citera
2019-01-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxtheAxe
Haha ingen styr droghandeln i Borlänge? Fortsätt inbilla dig det.

Småstäder måste vara unikt då. Visst finns det områden i storstäderna också som är kontrollerade av gäng men i stora hela så säljer folk vad dom vill var dom vill om det handlar om att bäckna gram.
När del gäller Cola och jonk får man däremot vara beredd på att bli rånad och knäppt om man tar andras kunder. Att kränga småmängder är inte samma sak som att mätta en hel stad.
Tror inte figge kom in med stora partier och utmanade gängens marknad i såfall lär han haft kontakter.
Citera
2019-01-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Småstäder måste vara unikt då. Visst finns det områden i storstäderna också som är kontrollerade av gäng men i stora hela så säljer folk vad dom vill var dom vill om det handlar om att bäckna gram.
När del gäller Cola och jonk får man däremot vara beredd på att bli rånad och knäppt om man tar andras kunder. Att kränga småmängder är inte samma sak som att mätta en hel stad.
Tror inte figge kom in med stora partier och utmanade gängens marknad i såfall lär han haft kontakter.

Jag tänker inte ens argumentera med dig, då du uppenbarligen inte har en susning om hur det fungerar på dagens marknad. Fortsätt lev i din drömvärld. Mvh
Citera
2019-01-16, 09:54
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Precis. Att ingen bryr sig speciellt om lite brunt och grönt som går till höger och vänster är en sak, men när kokset kommer in i bilden springer pengarna iväg väldigt fort och väl där på nästa trappsteg så finns det folk som är etablerade till max och reglerar saker och ting. Sen sålde han väl även i Sälen vad jag förstår och där finns det MYCKET potential på kunder och man trampar garanterat någon mer etablerar lirare på tårna om man inte vet vad man gör till 100% och har rätt backning för det. Fast folk verkar tro att alla är snorungar som är ute efter lite snabba pengar. ^^ Sen att folk bara springer runt med skitvapen är lika naivt det med. Med dessa summor som blir av kokset bl.a så räcker det med en stadig leverans så kan du köpa en ganska bra arsenal. Det är inte 90 tal längre och med våra öppna svängdörrar så får man in i stort sett vad som helst, när som helst i landet. Det är liksom inte bara gammalt skräp från balkan som rullar in över gränsen längre.
Citera
2019-01-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ingen har monopol i Borlänge.
Det funkar inte så i dom mindre städerna.
Marknaden är helt enkelt för liten.
F slängde gram emellanåt.
Detta mord handlar om något personligt.
Någon har överreagerat, F har varit kaxig etc.
Det F har "gjort" eller inte gjort står inte i paritet med att få skallen pepprad.
Senast redigerad av pisskukfitt 2019-01-16 kl. 09:58. Anledning: Info tilläg
Citera
2019-01-16, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja någon skrev H*lif i början med när alla hakade på att det var Y.E så snurrade jag vidare på det också.
H*lif ser ut som en liten pojke, det man hittar iallafall.

Vart har du hittat honom? Sökt på FB men hittar inget där.
Citera
2019-01-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrykul
...

Jag googlade namnet och ett par bilder dök upp som jag antar är han. Såg ut som en 18åring från förorten.
Citera
2019-01-16, 10:13
Medlem
Vi kan nog iallafall dra slutsatsen att Figge gjort bort sig ordentligt på något sätt, annars blir man inte avrättad av ett MC gäng. Det var heller ingen hemlighet att han hade stora skulder till mycket olika kranar, det vet jag med säkerhet. Den exakta anledningen till varför det här hände får vi nog aldrig redapå, men en sak är säker. Någon ville ha bort honom från spelplanen, handlar det om personlig vendetta eller skulder får vi reda på så småningom.
Citera
2019-01-16, 10:19
Medlem
Citat:
Jag tänker inte ens argumentera med dig, då du uppenbarligen inte har en susning om hur det fungerar på dagens marknad. Fortsätt lev i din drömvärld. Mvh

Du verkar vara den som har minst susning här när det gäller saker. Du hjälpte till att leda in folk på att det var Y.E det handlade om trots att du inte hade någon aning.
Du menar altså att folk som bäcknar några gram röka kan riskera att bli skjuten?
Definitivt inte så det funkar i större städer iaf.
Ingenting hade blivit sålt om det var så.
Tror att det är du som lever i en drömvärld här.
Citera
2019-01-16, 10:20
Medlem
Citat:
Du verkar vara den som har minst susning här när det gäller saker. Du hjälpte till att leda in folk på att det var Y.E det handlade om trots att du inte hade någon aning.
Du menar altså att folk som bäcknar några gram röka kan riskera att bli skjuten?
det kanske inte handlar om några gram röka?
Citera
2019-01-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolerThanIceCold
det kanske inte handlar om några gram röka?

Nej men läser man mitt inlägg så skrev jag att kokain och heroin ärnundantag.
Citera
2019-01-16, 10:22
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Definitivt inte så det funkar i större städer iaf.
Figge sålde mer än några gram röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in