2019-01-16, 09:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nej, han är inte som andra i alla lägen. Men det är inte ett skäl att inte misstänka honom. Hela hans sätt att prata och agera visar att han redan vet vad som hänt. Det är ett sätt att försäga sig eller göra bort sig. Det är likadant när misstänkta börjar prata om ett försvunnet offer i imperfekt, "jag älskade henne, jag skulle aldrig kunna göra henne illa". Då lovar jag att polisen reagerar. Det omedvetna sättet att göra bort sig är polisen till stor hjälp.
Det är heller inte skäl att misstänka honom. Han drar inte till med falskt alibi, vilket hade varit skäl.
Citera
2019-01-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, de visades inte upp. Jag har bett polisen om ett foto och fått till svar att det togs inget foto.

En inte allt för vild gissning är att dom inte överensstämmer med
varken stämjärn eller skölp.

Vet du om försvaret kände till avgjutningarna vid rättegångarna?
Citera
2019-01-16, 09:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det borde det ha känt till, FUP:
Citat:
På ryggen fanns 9 skador orsakade av eggvasst föremål. Dessa skador har säkrats, dels
genom fotografering men även genom avgjutning med brun Mikrosil. Avgjutningen
sparas som spår (S042) på den kriminaltekniska enheten i Luleå. Skadorna hade formen
som av bokstaven ”D”, eller ena sidan rak och den andra konvex. Fyra av skadorna hade
den konvexa delen mot kroppens vänstra sida och fem av skadorna, mot nacken (se pilar
i bild 1).
Citera
2019-01-16, 09:51
Medlem
Citat:
Det borde det ha känt till, FUP:

Ok, tack.
Lite märkligt att inte försvaret tog upp det.
Citera
2019-01-16, 10:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det är heller inte skäl att misstänka honom. Han drar inte till med falskt alibi, vilket hade varit skäl.

Det är ingen som har misstänkt Kristoffer för att han har Asperger. Kristoffer påstår att han drack öl och tittade på film efter att Vatchareeya gått. Han kan inte redogöra för vilken film han såg, inte ens vilken kategori filmen hade. Jag är övertygad om att det var en osanning i ett försök att skapa sig ett falskt alibi.
Citera
2019-01-16, 10:05
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Svårt beskriva exakt men ligger till vänster om väg 383 om du kör ut mot Lillträsk alltså bort från stan. Väg 383 är ombyggd för typ 15-20år sedan så det finns en snutt av den gamla vägen som går nära den nuvarande. Är nog rätt igenvuxen nu var ju många år sen jag var där. Och från den gamla vägen går det ner en typ traktorstig eller liknande till denna stuga. Har bara varit ner dit vintertid så exakt hur stigen ser ut är svårt säga då.

Finns en gammal tråd att läsa om den händelsen här om du söker på Boden o bortrövad 10-åring. (är så ny här så inte koll på hur jag länkar dit)

Jag hittar inte i Boden och har bara kartan till hjälp. Är det i närheten av Mjösjön, alltså den lilla sjö som ligger norr om Mjösjöberget? Eller är det inte alls i närheten av fyndplatserna?
Citera
2019-01-16, 10:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är ingen som har misstänkt Kristoffer för att han har Asperger. Kristoffer påstår att han drack öl och tittade på film efter att Vatchareeya gått. Han kan inte redogöra för vilken film han såg, inte ens vilken kategori filmen hade. Jag är övertygad om att det var en osanning i ett försök att skapa sig ett falskt alibi.
Jag brukar inte heller komma ihåg vad jag såg på TV för 19 dagar sedan, särskilt inte om den är så dålig att jag går ifrån den, men jag är inte som Kim. Jag är imponerad av att han kom ihåg att det var en actionfilm. Hade han försökt ge sig ett falskt alibi hade han kunnat åtminstone filmtiteln.
Citera
2019-01-16, 10:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Det är en anledning till att jag tror att han dödade henne hemma. När han inte klarade av att strypa henne tog han de vapen som låg närmast på bordet. Stämjärn, skölp vad det än var. Det är känt att Kristoffer haft dessa "verktyg" och att de försvann efter mordet.
Planerar man ett mord har jag svårt att se hur någon skulle välja ett stämjärn. Det är väl också därför det slutade med dråp.
Citera
2019-01-16, 10:14
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag brukar inte heller komma ihåg vad jag såg på TV för 19 dagar sedan, särskilt inte om den är så dålig att jag går ifrån den, men jag är inte som Kim. Jag är imponerad av att han kom ihåg att det var en actionfilm. Hade han försökt ge sig ett falskt alibi hade han kunnat åtminstone filmtiteln.

Det här imponerar inte på mig:

Kristoffer tillfrågas vilken film han tittade på.
Kristoffer säger att det var en komedi, en thriller eller en actionfilm, han minns inte vilket.
Han minns inte heller vad filmen handlade om eller vilka skådespelare som var med. Han
säger att det var en lördagsfilm som visades på kanal 6. Han säger att han somnade under
tiden han drack öl och tittade på filmen.
Citera
2019-01-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Teorin om KJ som GM verkar vara lite som det här med Schrödingers katt. Vatchareeya dog i KJ:s lägenhet och samtidigt dog hon någon annanstans, allt efter behov. Det verkar helt enkelt inte gå att få ihop en logiskt sammanhängande teori med KJ som gärningsman, eller hur?
Det är helt rätt det blir till en omöjlighet att placera in KJ som gärningsmannen för mordet på VB, orsaken är den att det fanns en politisk inblanding där KJ utsågs till gärningsmannen, där orsaken var att gärningsmännen med utländskt härkomst skulle skyddas.
Det bevisas mycket lätt med vittnet på Lejonbacksvägen som polisen kontrollerde och även hade dörrknackning som menas de boende i området utfrågades m.m. Naturligtvis var det ett seriöst vittne som också hade sin man som körde bilen i 30 Km när de mötte den sannolika VB under ljusa förhållanden 21,30.
Den här vittnesuppgiften att VB kom gående efter Lejonbacksvägen 21.30 skulle gjort att KJ omöjligen kunde vara gärningsmannen.
Det som nu händer är att vittnets uppgifter börjar ifrågasättas av spaningsledning att vittnet hade sett fel och det kunde inte vara VB som gick där.
Naturligtvis var det här politiska direktiv att KJ fick inte gå fri under några villkor, utan skulle få skulden för mordet.
Den här inblandningen går emot polisens utredning som kommit fram till att enligt vittnets uppgifter var det VB som kom gående efter Lejonbacksvägen 21.30.

När det blir en politisk inblandning blir rättegången en skenrättegång där den misstänkte är redan dömd på förhand.
Citera
2019-01-16, 10:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Ja, jag vågar säga att det är ovanligt när en kvinna som bor intill vägen aldrig har sett en asiatisk kvinna där.

I hennes perspektiv ja. Men för att få ett slutgiltigt svar behöver samtliga boende kring den vägen uttala sig. Vederbörande kan inte bevaka vägen dygnet runt.

Citat:
Vilka är NB och LH, och vilken lada skriver du om?

Du behöver inte spela dum. Masken har fallit för länge sen.
Citera
2019-01-16, 10:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det här imponerar inte på mig:

Kristoffer tillfrågas vilken film han tittade på.
Kristoffer säger att det var en komedi, en thriller eller en actionfilm, han minns inte vilket.
Han minns inte heller vad filmen handlade om eller vilka skådespelare som var med. Han
säger att det var en lördagsfilm som visades på kanal 6. Han säger att han somnade under
tiden han drack öl och tittade på filmen.
Nu läste du sammanfattningen.
Citat:
H: Det var nån actionrulle eller action.. lite komedi, lite thrill…lite thriller tror jag.
Det är en rätt bra beskrivning av filmen. Den är mest action, men lite komedi och lite thriller finns med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in