2019-01-16, 08:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Ja främst blodet i bilen.
Finns inget som tyder på att han skulle ha lånat ut bilen till en vän. Han hade ju en vän som "lånade" bilen för att skoja till det vid ett tillfälle och körde sönder den.
Sen KJ:s felsägning under förhören pekar även dom på honom som GM.
"Blodet i bagaget" innan han ens fått veta vart det var hittat. Att han uttryckte "jag var den sista som såg henne vid liv". Hur kan man säga så om man inte var mördaren själv?
Var isf den som tog VB av daga blind?

En annan sak som också är mycket talande är att Kristoffer innan de hittat Vatchareeya sagt att han skulle bli misstänkt. Det var något han räknade med eftersom han och bara han visste vad som hänt henne. Lägger man ihop allting så förstår man utan problem att han är rätt man att åtala.

I stort sett alla berättade att Kristoffer inte alls letade efter henne. Han verkade uttråkad under söken. När en person ropade "fynd" reagerade han inte och visade inget som helst intresse för plagget de hittat, han visste redan att det inte var spår efter Vatchareeya, kläderna hade han dumpat någon annanstans. Han gör bort sig i både ord och handling.
Senast redigerad av Combival 2019-01-16 kl. 08:31.
Citera
2019-01-16, 08:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
En annan sak som också är mycket talande är att Kristoffer innan de hittat Vatchareeya sagt att han skulle bli misstänkt. Det var något han räknade med eftersom han och bara han visste vad som hänt henne. Lägger man ihop allting så förstår man utan problem att han är rätt man att åtala.
Inte om man även lägger ihop att han redan första natten antog att Vatchareeya var död, och det är vanligt att siste man som veterligen har sett mordoffret misstänks.
Citera
2019-01-16, 08:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte om man även lägger ihop att han redan första natten antog att Vatchareeya var död, och det är vanligt att siste man som veterligen har sett mordoffret misstänks.

Hans reaktion är inte normal. Hade Vatchareeya verkligen lämnat honom levandes den kvällen skulle han aldrig tänka på det sättet. Han hade letat på riktigt och ringt henne på riktigt. Han skulle inte haft någon anledning att förbereda sig själv och andra som misstänkt. Om han vore oskyldig skulle han inte direkt anta att hon blivit mördad och att han skulle bli misstänkt då han var den sista som såg henne.
Det är ingen idé att du ens försöker förstå det här, du är inte ute efter att ta reda på någon sanning, du vill enbart hugga emot andra skribenter.
Citera
2019-01-16, 08:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hans reaktion är inte normal. Hade Vatchareeya verkligen lämnat honom levandes den kvällen skulle han aldrig tänka på det sättet. Han hade letat på riktigt och ringt henne på riktigt. Han skulle inte haft någon anledning att förbereda sig själv och andra som misstänkt. Om han vore oskyldig skulle han inte direkt anta att hon blivit mördad och att han skulle bli misstänkt då han var den sista som såg henne.
Nu utgår du från dig själv. Kim är inte du.
Citat:
Det är ingen idé att du ens försöker förstå det här, du är inte ute efter att ta reda på någon sanning, du vill enbart hugga emot andra skribenter.
Jag är ute efter sanningen och tar reda på fakta, inte bara som du, tycker, tror, ljuger och skriver.
Senast redigerad av Quarrel 2019-01-16 kl. 08:48.
Citera
2019-01-16, 08:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hans reaktion är inte normal. Hade Vatchareeya verkligen lämnat honom levandes den kvällen skulle han aldrig tänka på det sättet.
Nu verkar du argumentera för att hon skall ha dött i KJ:s lägenhet. Var det inte du som trodde att hon hade dödats och styckats i/vid en älv?
Senast redigerad av Draifos 2019-01-16 kl. 08:58.
Citera
2019-01-16, 09:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nu utgår du från dig själv. Kim är inte du.

Jag är ute efter sanningen och tar reda på fakta, inte bara som du, tycker och skriver.

Nu är det faktiskt så att både polis och andra normala människor tänker ungefär som jag. Han går händelserna i förväg eftersom han visste vad som hänt och därmed gör han bort sig. Jag tror inte ens att du skulle tänka som Kristoffer om en vän till dig lämnade ditt hem levande en kväll. Du hade inte tänkt att hon blivit mördad och att du skulle bli misstänkt och det var ingen idé att varken leta eller ringa henne. Karatetränarens reaktion är normal. När han får veta att Vatchareeya är försvunnen säger han att han hoppas att inget allvarligt hänt. Det första människor brukar undra är om en olycka inträffat? Har hon blivit påkörd? Har hon blivit sjuk? Håller hon sig borta medvetet? Har mobilen slutat fungera? Kristoffer vet däremot att hon är mördad och att han ska bli misstänkt. Han vet också att han var den sista som såg henne.
Han blir inte ens förvånad när han får veta att de hittat blod i hans bil. Som oskyldig skulle han blivit väldigt förvånad, inte göra bort sig och försöka förklara varför blodet fanns i bagageutrymmet.
Han gör alla fel han kan göra vilket är tacksamt för polisen.
Citera
2019-01-16, 09:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu verkar du argumentera för att hon skall ha dött i KJ:s lägenhet. Var det inte du som trodde att hon hade dödats och styckats i/vid en älv?

Nej, jag utgår från Kristoffers redogörelse och hur illa det rimmar med hans sätt att tänka och agera efter det.
Citera
2019-01-16, 09:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu är det faktiskt så att både polis och andra normala människor tänker ungefär som jag. Han går händelserna i förväg eftersom han visste vad som hänt och därmed gör han bort sig. Jag tror inte ens att du skulle tänka som Kristoffer om en vän till dig lämnade ditt hem levande en kväll. Du hade inte tänkt att hon blivit mördad och att du skulle bli misstänkt och det var ingen idé att varken leta eller ringa henne. Karatetränarens reaktion är normal. När han får veta att Vatchareeya är försvunnen säger han att han hoppas att inget allvarligt hänt. Det första människor brukar undra är om en olycka inträffat? Har hon blivit påkörd? Har hon blivit sjuk? Håller hon sig borta medvetet? Har mobilen slutat fungera? Kristoffer vet däremot att hon är mördad och att han ska bli misstänkt. Han vet också att han var den sista som såg henne.
Han blir inte ens förvånad när han får veta att de hittat blod i hans bil. Som oskyldig skulle han blivit väldigt förvånad, inte göra bort sig och försöka förklara varför blodet fanns i bagageutrymmet.
Han gör alla fel han kan göra vilket är tacksamt för polisen.
Kim är inte som andra och blev ett tacksamt offer för polisen.
Citera
2019-01-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ja, jag vågar säga att det är ovanligt när en kvinna som bor intill vägen aldrig har sett en asiatisk kvinna där.

Vilka är NB och LH, och vilken lada skriver du om?

Skulle tro att katw tog sig en liten sväng till Blomberg.

Man gjorde avgjutningar av VBs sårkanaler, visades dom upp
i någon av rättegångarna, jag kan inte påminna mig det?
Citera
2019-01-16, 09:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Kim är inte som andra och blev ett tacksamt offer för polisen.

Nej, han är inte som andra i alla lägen. Men det är inte ett skäl att inte misstänka honom. Hela hans sätt att prata och agera visar att han redan vet vad som hänt. Det är ett sätt att försäga sig eller göra bort sig. Det är likadant när misstänkta börjar prata om ett försvunnet offer i imperfekt, "jag älskade henne, jag skulle aldrig kunna göra henne illa". Då lovar jag att polisen reagerar. Det omedvetna sättet att göra bort sig är polisen till stor hjälp.
Citera
2019-01-16, 09:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, jag utgår från Kristoffers redogörelse och hur illa det rimmar med hans sätt att tänka och agera efter det.
Teorin om KJ som GM verkar vara lite som det här med Schrödingers katt. Vatchareeya dog i KJ:s lägenhet och samtidigt dog hon någon annanstans, allt efter behov. Det verkar helt enkelt inte gå att få ihop en logiskt sammanhängande teori med KJ som gärningsman, eller hur?
Citera
2019-01-16, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle tro att katw tog sig en liten sväng till Blomberg.

Man gjorde avgjutningar av VBs sårkanaler, visades dom upp
i någon av rättegångarna, jag kan inte påminna mig det?
Nej, de visades inte upp. Jag har bett polisen om ett foto och fått till svar att det togs inget foto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in