2019-01-15, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyBrother
Jag har läst någonstans att Tims mamma var i hans LA hus en längre tid för att ta hand om honom. Inte långt innan självmordet.
Det kanske är så att han trodde att han mådde bättre, eller att han sa det, för att han såg hur oroliga de anhöriga var.. bara spekulation från min sida, men jag tror det är bra mycket mer komplext än att låsa fast en människa och vaka varje steg.
Det dåliga måendet kan gå mycket upp och ner.. komma i skov.
Alla kan tro att det är påväg åt rätt håll och så vänder det plötsligt.

All min kärlek och respekt till Tims anhöriga. ❤️
As far as I know it is not true, that Tim's mother was with him in LA shortly before his death. It was a false rumor. Tim was in Sweden in february and after this he was working on the new album almost day and night. He was working very close with Joe Janiak and also Neil Jacobson, who both were very surprised about the events in Oman.
Joe Janiak: "That’s the shocking thing. He didn’t seem like a guy at the end of his days.”
Citera
2019-01-15, 15:41
Medlem
Tropicanans avatar
Skulle inte ett nytt album av avicii släppas innan 2019, vad hände med det?
Citera
2019-01-15, 17:44
Medlem
Ni som läst och sett mycket om TB, läs gärna det här om högkänslighet. Jag tycker det verkar passa in precis på honom.

https://www.hspforeningen.se/hogkanslighet/om-hogkanslighet/

Kan ju vara en förklaring till varför han hade ångest i tidig ålder.
Citera
2019-01-15, 18:16
Medlem
zoomlanders avatar
Någon som vet om Tele2 konserten finns filmad eller på DVD?

Jag skulle gått o sett honom men hade ingen som ville gå med mig, så det blev aldrig så. Stor förebild denna Tim. Sjukt känd, stor, men ändå mystisk, ödmjuk, cool, Jag hoppas det kommer musik ifrån dig om du nu ville det.
Citera
2019-01-15, 18:46
Medlem
[quote=Carolina1993|66439114]As far as I know it is not true, that Tim's mother was with him in LA shortly before his death. It was a false rumor. Tim was in Sweden in february and after this he was working on the new album almost day and night. He was working very close with Joe Janiak and also Neil Jacobson, who both were very surprised about the events in Oman.
Joe Janiak: "That’s the shocking thing. He didn’t seem like a guy at the end of his days.”

Var har du hört att det var ett rykte?
Skulle tro att det ofta kommer som en chock för anhöriga och omgivningen när någon tar livet av sig.
Citera
2019-01-15, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Catta322
Ni som läst och sett mycket om TB, läs gärna det här om högkänslighet. Jag tycker det verkar passa in precis på honom.

https://www.hspforeningen.se/hogkanslighet/om-hogkanslighet/

Kan ju vara en förklaring till varför han hade ångest i tidig ålder.

Det är många av oss med HSP uppfattat det som att han var högkänslig. Han var ju ömhudad.
Citera
2019-01-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Skulle inte ett nytt album av avicii släppas innan 2019, vad hände med det?

Enligt vem?
Han dog ju, som du vet, så det ställde troligtvis saker och ting på ända.
Tror inte det första hans anhöriga prioriterar är att ge ut ny musik.
Citera
2019-01-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Enligt vem?

Carl Falk jobbade på Tims album i början på hösten enligt hans instagram, men han tog bort det inlägget efter ett par dagar.
Det sas innan det att albumet skulle släppas innan årets slut.
Kanske ligger det vilande eller så har dem lagt ner det.
Citera
2019-01-16, 12:23
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Enligt vem?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/m6wvOp/uppgifter-nytt-avicii-album-slapps-i-ar

Enligt AB så har familjen gått med på att släppa albumet, samt att det skulle släppas innan 2019.
Citera
2019-01-16, 16:30
Medlem
Tommy Körberg - Far till Anton Körberg som är halvbror till Tim Berglind. Har också kritiserat Tims manager Arash P.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/XwQb0n/aviciis-manager-bemoter-tommy-korbergs-kritik

Man kan inte annat än också hålla med Tommy Körberg.
900 spelningar på så kort tid är ju f-n inte klokt, stackars TB med en sådan ledning.
AP &Co visar girighetens fula nuna
Citera
2019-01-16, 19:25
Avslutad
Någon som vet om Ash var närvarande vid begravningen? Lägger föräldrarna skulden på någon annan än Tim?
Citera
2019-01-16, 19:28
Medlem
Ja Ash var på begravningen. Och på den privata minnesstunden i höstas där vänner och familj var närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in