• 1
  • 2
2018-12-07, 15:26
Medlem
Såg att SM har åter tagit denna goda gamla produkt i sitt sortiment. Någon som smakat den ännu? Isåfall, hur smakade den och var snuset lika gott som jag minns det?
Citera
2018-12-07, 15:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongolisken
Såg att SM har åter tagit denna goda gamla produkt i sitt sortiment. Någon som smakat den ännu? Isåfall, hur smakade den och var snuset lika gott som jag minns det?
Kan inte jämföra med hur det var förr, men jag tycker det är fint som omväxling. Rinner rejält.
Citera
2018-12-07, 16:36
Medlem
eremitkraftans avatar
Trevligt! Har inte snusat mörkbrunt sen 80-talet och då var det gott. Hoppas det är början på en trend, saknar också skåne och karlskrona t.ex.
Citera
2018-12-07, 17:15
Medlem
avskum1982s avatar
De kör ju vad det kallar ett "gästspel från förr" och först ut är Mörkbrunt Snus. Riktigt trevligt. Kan tyvärr inte komma ihåg om jag köpte någon dosa när denna fanns i butik förr, var dålig på att variera mig då det mest vart grov eller ettan lös. Men nu måste man ju hugga en dosa iaf.

Vet dock inte hur länge de kommer köra varje sort, men man kan lägga en röst på vilket snus som ska komma som nästa gästspel. Sju sorter att välja på.

https://www.swedishmatch.se/kop-snus...orkbrunt-snus/
Citera
2018-12-07, 17:23
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
De kör ju vad det kallar ett "gästspel från förr" och först ut är Mörkbrunt Snus. Riktigt trevligt. Kan tyvärr inte komma ihåg om jag köpte någon dosa när denna fanns i butik förr, var dålig på att variera mig då det mest vart grov eller ettan lös. Men nu måste man ju hugga en dosa iaf.

Vet dock inte hur länge de kommer köra varje sort, men man kan lägga en röst på vilket snus som ska komma som nästa gästspel. Sju sorter att välja på.

https://www.swedishmatch.se/kop-snus...orkbrunt-snus/

Tack för tipset! Har kört hemgjort i ett par år, innan det General i evighet och är utan intresse för allt nytt.
Citera
2018-12-07, 17:34
Medlem
Har köpt en stock, smakar som förr enligt vad jag kan komma ihåg, blötare och rinner mer än dagens snus. Tummen upp från mig.
Citera
2018-12-07, 17:52
Medlem
Greenhouse-Defects avatar
Har precis fått en beställning på mitt vardagssnus, en dosa Mörkbrunt slinker kanske med på nästa! Är det portion eller lös? Finns det ännu i vanliga butiker eller endast beställningsvara?
Citera
2018-12-20, 22:35
Medlem
eremitkraftans avatar
Kom till skott och köpte några dosor. Smakade lika gott som förr, mycket trevligt! Väntar med spänning på nästa klassiker i serien.
Citera
2018-12-25, 00:37
Medlem
idiamindadas avatar
Dra åt.. det var inte igår. Idis enda kontakt med detta snus var en ihoptorkad dosa i en verktygslåda. När det lades ner sa man att antalet brukare var så lågt att man skulle kunna skriva brev och ursäkta sig. Ska mest ha sålts i ett litet område i Värmland.

Måste provas.
Citera
2019-01-14, 22:53
Medlem
idiamindadas avatar
Nå, någon som fått fatt på en dosa som kan komma med ett utlåtande?
Citera
2019-01-15, 07:26
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Nå, någon som fått fatt på en dosa som kan komma med ett utlåtande?

Tycker den var riktigt god. Lite som ettan lös och kanske prima fint (var bra länge sen jag snusa prima fint dock). Är en ren tobakssmak helt enkelt.
Citera
2019-01-16, 08:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Tycker den var riktigt god. Lite som ettan lös och kanske prima fint (var bra länge sen jag snusa prima fint dock). Är en ren tobakssmak helt enkelt.
Här måste jag som Göteborgs Prima-snusare protestera lite. Förvisso smakar GP mörk tobak, men det bär också en tydlig nyans av nypon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in