Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Tolkar jag dig rätt så hade de alltså varit på pallen mellan 18/1 och mästerskapet. Är det korrekt tolkning?
Nej, när jag skrev "
senast den 18 januari" menade jag
inte resultat
efter det datumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merci69
Räckte att gå tillbaka till innan VM 2017 och sprintarna innan det mästerskapet så ser man att varken Kikkan Randall och Jessica Diggins INTE varit på pallen..innan 18 januari😀 Vet inte vad fu får allt ifrån...
Julia Beloukorova tog OS- brons 2018. Hon hade inte varit på pallen innan OS.
Stefan sitter och ljuger..säger saker som INTE är sanna. Han har gått så långt i sin argumentation atthan tar fram felaktig fakta. Helt horribelt. Dags att sluta att lyssna på lögnare.
Jag skrev att 19 av 21 medaljörer under 2010-talet hade stått på pallen. Så svår matematik är det inte, en sjuåring kan räkna ut att
21-19=2. Randall och Diggins är de två undantagen - vilket delvis kan förklaras med att Stina och Matveeva
(som båda vann i VC före den 18 januari den säsongen) krokade ihop med varandra i sista kurvan i semifinalen och därmed inte tog sig till VM-finalen. Den enes död, den andras bröd.
Belorukova var trea i fjolårssäsongens första sprint, i Ruka.
https://www.fis-ski.com/DB/general/results.html?sectorcode=CC&competitorid=178766&rac eid=29783
Här är samtliga medaljörers bästa resultat i sprint fram t.o.m den 18 januari samma säsong. *fel stil
2017–18 (K): Stina:
1, Falla:
1, Belorukova:
3
2016–17 (F): Falla:
1, Diggins: 5, Randall: 10
2014–15 (K): Björgen:
1, Nilsson:
2, Falla:
2* (3)
2013–14 (F): Falla:
3*, Östberg:
1, Fabjan:
3
2012–13 (K): Björgen:
1, Ingemarsdotter:
3*, Falla:
1* (3)
2010–11 (F): Björgen:
1, Follis:
1, Majdic:
1
2009–10 (K): Björgen:
1, Kowalczyk:
1, Majdic:
1
Varför tar du dig inte tid att kolla upp fakta innan du börjar kalla folk lögnare till höger och vänster som en bångstyrig tonårsvalp? Precis som flera andra i tråden har grymtat om tidigare, så framstår du som ett nättroll som bara skriver en massa strunt och hittar på de mest fantastiska konspirationsteorier som en Hollywoodförfattare bara kan drömma om. Du har knappast ett seriöst ben i kroppen.