Han kan ju komma och säga att han vill ha vårdnaden om barnen och dra det till domstol men domstolen kommer lyssna på det barnen vill i första hand.
Dessutom så är kvinnan alltid starkare i allt som har med sånt här att göra.
Men umgängesförbud är otroligt svårt och där krävs det att han misshandlar och är riktigt äkta knasig. Men han kan ändå ha rätt att träffa sina barn men då bevakat.
nu var det ju kanske inte så illa men troligtvis så är det bara för dig att ställa dig i bostadskö i Malmö utan att fundera allt för mycket. Tala om för honom vad du vill göra. protesterar han så prata med dom som man ska prata med och se till att få det löst och ur världen så fort som möjligt. Hör med barnen om dom verkligen vill bo med dig så att allt är klart och allt sådant.
Då är det ju bara att göra det. ja alkoholister är det inte så mycket att göra med tyvärr är själv uppvuxen med ett sånt as. En periodare som satt och var full i två veckor... Så jävla trist, han slog aldrig men blev jävligt tjatig och så pykologist skitjobbig och i princip satt han i bland och mobbade oss. Snacckade total goja,,, i bland satt han och upprepade en ramsa i en hel dag. Idiot.
Vet ju inte vad din gubbe gör men nä fan... Det är ju så jävla egoistiskt. han häller i sig och tror at han är ok och han vill få ett rus och må bra och glömmer småsaker han håller på med och tycker att vadå så farligt är det inte. När han håller på och utsätter er för allt babbel... Egoist.
Tycker du ska spela in honom med en dold kamera och visa honom ett tag senare hur fan han blir när han är full. Då lär han ju fatta vilken idiot han är om man inte gör det så är det ännu värre.
Ha kvar den filmen och ha som bevis sedan... Om du håller i kameran så är det lagligt, du får inte sätta en dold kamera i ett rum och spionera. Så kallad fast monterad kamera, det kräver tillstånd.
Argumentera inte med honom när han är full. Ta det när han nyktrat till och inte är så bakis längre. Det är då han är mer mottaglig.
Sett för många gånger att partners bråkar när någon är full och det blir ju bara trams av alltihopa. undvik att göra det inför barnen, neb så klart säger du till om något är fel för dom.
Den här jag växte upp med är nu 40 år senare en lika stor idiot... mor har återtagit kontakten. gifte sig men nu på väg att lämna igen för att han super då och då.
jag har sagt till mor vad jag tycker om våran uppväxt och att jag i stort tycker att han är en idiot för att han utsatte oss för men att i dag så¨är jag vuxen kan säga ifrån och jag har bil och kan sticka exakt när jag känner för det. Att jag inte tycker om honom men håller en låg profil och att när vi ses så är det mamma jag är där för. Utan mamma så hade jag knappast träffat honom igen och faktiskt så undviker jag det. jag kommer inte hem på jul till exempel sedan många år på grund av honom.
Tycker att du ska tänka på framtiden och göra det dina barn vill