2019-01-15, 13:56
Medlem
Tror ni att M*rkus B*rtil är under något slags hot nu?
Citera
2019-01-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tror ni att M*rkus B*rtil är under något slags hot nu?
Frågan är varför man först är skäligen misstänkt, sen en dag senare kommer det ut att det är bmc, efter det blir han SLÄPPT när han nyligen va skäligen misstänkt 🤔
Citera
2019-01-15, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbabrtime
Frågan är varför man först är skäligen misstänkt, sen en dag senare kommer det ut att det är bmc, efter det blir han SLÄPPT när han nyligen va skäligen misstänkt 🤔

Jag vet inte varför han blev misstänkt från början. Någon skrev att han hittades i lägenheten (Figges lägenhet?) eller var han på plats? Då kan man rimligtvis tänka sig att det var därför han greps, han kanske inte ville avslöja något och hade ingen bra förklaring för polisen till varför han var just där. Misstankarna försvagades stod det i tidningen. Beror det på hans uppgifter eller på annan information som framkommit? De måste ju ha hållt massor av förhör vid detta laget.
Citera
2019-01-15, 14:48
Medlem
sillodills avatar
Åkte förbi mordplatsen runt lunchtid idag, bifogar en bild för den som är intresserad att se hur det ser ut på platsen.

https://imgur.com/a/pNEPMrO

Edit: Usel bildkvalitet... Är inte så proffsig på att ladda upp bilder 😮
Senast redigerad av sillodill 2019-01-15 kl. 14:53. Anledning: Dålig upplösning på bild
Citera
2019-01-15, 15:01
Medlem
Antar att tystnaden i den här tråden vittnar om tystnadskulturen när det gäller MC gäng?
Citera
2019-01-15, 15:02
Medlem
Citat:
Antar att tystnaden i den här tråden vittnar om tystnadskulturen när det gäller MC gäng?
Eller så är det ingen som vet?
Citera
2019-01-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbabrtime
Eller så är det ingen som vet?

Sant. Tänkte bara att det är få spekulationer och lite skvaller. Vilket är hälsosamt måste jag säga men tråkigt för mig som är intresserad.
Citera
2019-01-15, 15:33
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Sant. Tänkte bara att det är få spekulationer och lite skvaller. Vilket är hälsosamt måste jag säga men tråkigt för mig som är intresserad.

Jag tror att dom närmaste kompisarna vet. Men dom kanske är rädda att dom står på tur. Jag är också intresserad.
Killen som släpptes kanske hade information som polisen ville åt. Offrets närmaste krets, vad han gjorde på dagarna? arbete? eget företag står det? men det kan man kalla sig som arbetslös också. Rår över sin egen tid eller sitter på nån aktivitet som arbetsförmedlingen hänvisat till .osv.
Citera
2019-01-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pisskukfitt
Enligt källor ska en LS vara hämtad till förhör.
Ska ej vara anhållen utan släppt.

Vem är denna L.S som var på förhör då?
Citera
2019-01-15, 15:55
Medlem
Hur vet man att det är M.B som varit anhållen? Säker källa på det?
Citera
2019-01-15, 15:57
Medlem
Något verkar ju ha hänt med relationerna senaste året i det kompisgänget. För ett är sedan var det Bror och hjärtan på bilder och nu är en död, en skadad och en har suttit anhållen plus 3 BMC medlemmar är efterlysta. Det kan inte bara handla om en skuld iallafall.
Citera
2019-01-15, 16:30
Medlem
Citat:
Något verkar ju ha hänt med relationerna senaste året i det kompisgänget. För ett är sedan var det Bror och hjärtan på bilder och nu är en död, en skadad och en har suttit anhållen plus 3 BMC medlemmar är efterlysta. Det kan inte bara handla om en skuld iallafall.
För någon med (väldigt lite men har ju själv hängt med både HA, BMC och några små skitgrupperingarna som under perioder var ute efter att mörda dem andra, då hände det saker.) insikt i den undre världen och polisens relation med denna i Södra Dalerna - jag tror att FRA t.o.m. har varit med på detta. Under en period plockade de folk som en tjockis plockar mat på en öppen buffé. Det blev stora bristningar (obs: jag känner inte, har aldrig hört talas om dessa killar) inbördes i grupperingar. medlemmar i BMC kunde inte röra sig varken upp eller ner utan att polisen registrerade det (i princip) ... resultatet? Kassan sinar, folk blir sneda och desperata medel tas till - jag gissar att det inte bara är den lilla klick som jag tagit del av som drabbats av demoralisering i den kriminella koden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in