2019-01-14, 18:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För att skydda männen så klart, men det gör det inte rätt. En man skall också ses som myndig.

Hur menar du?
Citera
2019-01-14, 18:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Övertid = Män jobbar mer övertid än kvinnor
Lyfta skrot = Män är biologiskt starkare än kvinnor
Matematik = Världens främste matematiker är män

Har du några fler? Eller har du förstått min poäng? Subjektivt ja, men vi alla är väl beroende av att äta mat? Vilka är bäst på att jaga/odla mat? Männen. Vi alla är beroende av värme, vilka bygger bäst hus? Män.

Vi kan fortsätta hela dagen.

Nej, några män är bäst. Bättre än alla andra varelser på jorden, om vi ska se till vad som är mätbara värden.
Detta gäller definitivt inte män som grupp.
Skulle vi titta på kvinnor och män, gruppnivå, världen över, så är det inte så att män är bättre som grupp. Genomsnittligt. Och det är vad som blir viktigt i slutändan.
Några mäns extrema hjärnor som uppfunnit genom tiderna tillhör inte den genomsnittliga mannen. Matematisk logisk intelligens är ett mycket smalt mått som tillämpas inom ett visst område. Knappast gynnsamt i särskilt många fler sammanhang.

Så, din grandiosa självbild kanske du ska tona ner något. Om du inte tillhör den lilla procent män som är bäst. Av alla, även gruppen män.

Nu råkar jag tillhöra skaran som uppskattar manliga och kvinnliga skillnader på gruppnivå. Olika intressen och talanger och det gör den fina kombinationen.
Men ditt resonemang...suger.
Citera
2019-01-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu ljuger du väl ändå? Det är fult att ljuga.
Detta var dina ord vännen. Inte mina.

Diskussionen handlar inte om att hitta en kvinna att ha sex med samtyckande. Den handlar om prostition.

Sex mot betalning kan mycket väl ske med samtycke, jag skulle anta att de allra flesta transaktioner av det här slaget sker med just samtycke. Tycka vad man vill om det.
Citera
2019-01-14, 19:27
Avslutad
Citat:
Är de ju inte heller, men många lever uppe i molnen och tror de är lika duktiga som män helt utan att någonsin avstämma med verkligheten. För att kunna diskutera vettigt med någon behöver vederbörande befinna sig på jorden och det är därför en del "otrevliga" trådar finns. En del män är vänliga nog att försöka hjälpa ner kvinnor till jorden (med blandad framgång).

En "charmig" förolämpning framförd av en sneaky bastard.
Citera
2019-01-14, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Övertid = Män jobbar mer övertid än kvinnor
Lyfta skrot = Män är biologiskt starkare än kvinnor
Matematik = Världens främste matematiker är män

Har du några fler? Eller har du förstått min poäng? Subjektivt ja, men vi alla är väl beroende av att äta mat? Vilka är bäst på att jaga/odla mat? Männen. Vi alla är beroende av värme, vilka bygger bäst hus? Män.

Vi kan fortsätta hela dagen.

Du har hela dagen. Detta har det gaggats om på forumet i flera år.

Gör oss en tjänst och ta detta på de trådarna.
Citera
2019-01-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har hela dagen. Detta har det gaggats om på forumet i flera år.

Gör oss en tjänst och ta detta på de trådarna.
Säger flickan som är registrerad för mindre än ett år sedan. Allt som diskuteras här har ältats i 10 år, med ständigt samma utgång; feministerna har fått sjärtsmörj varje gång.

Men det blir lite långtråkigt.

Vad tycker du om en kvinna som Asa Akira?
Citera
2019-01-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Hur menar du?

Men följ pengarna. Vem har ett behov och vem utnyttjar det behovet för ekonomisk vinning?
Är nog bara i och med feminismen och sedan radikal-feminismen som man försker få det till att köparen skulle ha någon skuld. och skuld till vad? Låt människor som vill knulla!
Citera
2019-01-14, 19:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Sex mot betalning kan mycket väl ske med samtycke, jag skulle anta att de allra flesta transaktioner av det här slaget sker med just samtycke. Tycka vad man vill om det.

Det kan också ske utan egentligt samtycke, till exempel med en drogberoende eller utfattig person. Därav att man tar avstånd till sådant beteende genom sexköpslagen. Att den sen inte fungerar riktigt som tänkt i realiteten är en annan sak och bör behandlas därefter, inte efter tesen "lagen fungerar inte det är lika bra vi tar bort den och godkänner beteendet istället".
Det är lika illa som att Annie Lööf och Björken slutat på motståndarsidan. Hyckleri och kappvändning.
Citera
2019-01-14, 19:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Den här dubbelrecensionen är skitrolig;

https://jensganman.wordpress.com/2018/12/03/ratt-vardegrund-en-karlekshistoria/

Hur ställer ni radikalfeminister er till en kvinna som Asa Akira?

Ok. Lillskrot, jag vill tacka dig för det där var faktiskt en skitrolig artikel.

Får jag dock fråga dig hur du själv ställer dig till en kvinna som Asa Akira?

Jag menar hon är cool, smart, "företagsam", självständig, rolig, osv.

Ändå skulle jag inte vilja ha henne som idol åt min dotter (lika lite som jag skulle vilja ha Annie Lööf). Tror inte det något irrationellt inom mig, denna irrationella illvilja mot en sexuellt 100% frigjord kvinnan finns väl inom varje man?

Vi gillar att hon existerar som en rolig underhållare som vi kan fröjdas över, men när det kommer för nära inpå (moder, fru, dotter, osv) vill vi inte finna en sådan kvinna.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-14 kl. 19:45.
Citera
2019-01-14, 19:43
Medlem
Citat:
Men följ pengarna. Vem har ett behov och vem utnyttjar det behovet för ekonomisk vinning?
Är nog bara i och med feminismen och sedan radikal-feminismen som man försker få det till att köparen skulle ha någon skuld. och skuld till vad? Låt människor som vill knulla!
Det matriarkala ÖverDirektoriatets Antiknullpatruller bprde uppfinna någon form av felaktigaknulldetektorer, så knull aldrig sker av fel skäl utifrån Överdirektoriatets fasta principer. Det är tammejfan hejdlöst kul hur korkade prostitutionsmotståndare är. Sitter ju och skrattar kalsongerna av mig .......
Citera
2019-01-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ok. Lillskrot, jag vill tacka dig för det där var faktiskt en skitrolig artikel.

Får jag dock fråga dig hur du själv ställer dig till en kvinna som Asa Akira?

Jag menar hon är cool, smart, "företagsam", självständig, rolig, osv.

Ändå skulle jag inte vilja ha henne som idol åt min dotter (lika lite som jag skulle vilja ha Annie Lööf). Tror inte det något irrationellt inom mig, denna irrationella illvilja mot en sexuellt 100% frigjord kvinnan finns väl inom varje man?
Jens Ganman är oftast skitkul när han synar PK-Sveriges dödsdanser.

För att citera den eminenta Asa Akira; "sometimes a girl just need the crazy fucked out of her."
En rekomendation till forumets snuskprussiluskor. Det är f-n kilometer och inte meter ni behöver för att närma er det mänskliga stadiet, låt kuken bli ert motgift mot det tokiga i er.
Senast redigerad av lillskrot 2019-01-14 kl. 20:15.
Citera
2019-01-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
En "charmig" förolämpning framförd av en sneaky bastard.

Hmm. Jag har inget dåligt intryck av dig, men det blev väl 1-1 nu i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in