2019-01-02, 20:57
Medlem
Contants avatar
Är det någon vänlig själ här, som har koll på om båten (som Aki påstås rott ut i på kvällen innan han hittades död) hade Akis fingeravtryck på sig? Hittades årorna? Fingeravtryck på dessa?

Läst FUP när den kom, men minns inte om det fanns med.

Vet ingenting om fingeravtryck så om det är en färskvara så förstår jag om det inte letat efter dessa, ett år efter att han dog. Men om det går att få fram fingeravtryck efter ett år så torde hela båten vara full av hans fingeravtryck, och årorna.

Får jag för mig i alla fall.
Citera
2019-01-11, 19:51
Medlem
Reimers avatar
Lite från en artikel i VLT av Håkan Slagbrandt, fått den via PM så jag kan inte bifoga någon länk.

Citat:
Avslöjar: Polisen utreder koppling mellan Johanna Möller och mordmisstänkta Hallstakvinnan

Båda är födda 1975 och uppvuxna i Eskilstuna. Båda är mammor till flera barn. Den ena är dömd till livstids fängelse för mord, den andra numera misstänkt för mord.
VLT kan avslöja att den kvinna som misstänks för mordet på en företagare i Hallstahammar är nära vän med Johanna Möller.

Det var genom kvinnan som misstänks för mordet på Hallstaföretagaren jag träffade Johanna Möller, berättar en person i deras gemensamma bekantskapskrets som VLT varit i kontakt med.

Hur länge Möller och Hallstakvinnan varit bekanta och umgåtts har inte gått att utröna, men enligt flera uppgiftslämnare handlar det om en långvarig bekantskap.

En fråga som polis och åklagare nu utreder är om Johanna Möller på något vis utgjort en inspirationskälla för Hallstakvinnan. Det gäller då det misstänkta mordet på Möllers make Aki Paasila där Möller i hovrätten blev friad. Enligt polis och åklagare kan det beskrivas som det perfekta mordet.

Möller och Hallstakvinnan har i många stycken samma typ av personlighet. De vill gärna ha tillgång till mycket pengar, säger en annan av VLT:s uppgiftslämnare, som första gången träffade kvinnorna i början av 2010-talet:

Intressant koppling dock, vad hände med kvinnor födda på sjuttio-talet egentligen, varför verkar de vara speciellt mordiska?
Citera
2019-01-11, 19:59
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lite från en artikel i VLT av Håkan Slagbrandt, fått den via PM så jag kan inte bifoga någon länk.

Intressant koppling dock, vad hände med kvinnor födda på sjuttio-talet egentligen, varför verkar de vara speciellt mordiska?

Här finns artikeln. Kan vara bakom betalvägg

https://www.vlt.se/artikel/hallstahammars-kommun/avslojar-polisen-utreder-koppling-mellan-johanna-moller-och-mordmisstankta-hallstakvinnan

Så JM hade vänner eller åtminstone en vän. Jag hade fått den uppfattningen att hon bara umgicks med delar av sin familj och hade dåligt med vänner.
Senast redigerad av Pethuglin 2019-01-11 kl. 20:03.
Citera
2019-01-11, 20:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Här finns artikeln. Kan vara bakom betalvägg

https://www.vlt.se/artikel/hallstahammars-kommun/avslojar-polisen-utreder-koppling-mellan-johanna-moller-och-mordmisstankta-hallstakvinnan

Lysande, stort tack
Citera
2019-01-11, 22:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Men hoppsan
det var ju jävligt intressant
undrar hur långt Farbror Blå kan nysta i deras bekantskap
kanske till och någon variant av Främlingar på tåg som gick fel när Mördar Johanna åkte in?
Citera
2019-01-12, 14:40
Medlem
Det där är bara för mycket. När jag läste om H-kvinnnan så blinkade det genast, som säkert hos många andra, direkt en möller-varning. Har de där två någon koppling blir det extraintressant.

Finns det någon fb-sida om mordet?
Citera
2019-01-12, 15:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contant
Är det någon vänlig själ här, som har koll på om båten (som Aki påstås rott ut i på kvällen innan han hittades död) hade Akis fingeravtryck på sig? Hittades årorna? Fingeravtryck på dessa?

Läst FUP när den kom, men minns inte om det fanns med.

Vet ingenting om fingeravtryck så om det är en färskvara så förstår jag om det inte letat efter dessa, ett år efter att han dog. Men om det går att få fram fingeravtryck efter ett år så torde hela båten vara full av hans fingeravtryck, och årorna.

Får jag för mig i alla fall.
Årorna kollades inte vad jag minns. Båda årorna var i båten, vad jag minns en i klykan liggandes i båten, andra i klykan men låg i vattnet.
Citera
2019-01-12, 15:08
Medlem
Här är en fb-tråd om mordet i Hallstahammar:

(FB) 50-åring död i utbrunnen bil 17/12 -18, Hedlandet Eskilstuna. Exet häktas för mord.
Citera
2019-01-13, 09:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men hoppsan
det var ju jävligt intressant
undrar hur långt Farbror Blå kan nysta i deras bekantskap
kanske till och någon variant av Främlingar på tåg som gick fel när Mördar Johanna åkte in?

Eller hur?

Här finns det nog en hel del att gräva i för Farbror Blå, kan nog bli en helt ny version av Främlingar på tåg.
Citera
2019-01-13, 22:53
Medlem
Zisselas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/1kaM6B/arbogakvinnans-kaos-liv-i-fangelset-intriger-brak-och-hot

Undrar vilket av hennes barn hon vill kasta under bussen nu.
Citera
2019-01-14, 01:07
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/1kaM6B/arbogakvinnans-kaos-liv-i-fangelset-intriger-brak-och-hot

Hon har nyss börjat sitta i fängelse och fattar tydligen inte vad det innebär. Hon kan reta gallfeber på sina medfångar, men samhället besparas hennes intriger under en lång tid. Livstid är en lång tid.
Citera
2019-01-14, 09:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Låst artikel, någon som vet vem hon pekat ut i artikeln i Aftonbladet?
Citat:
Livstidsdömda Johanna Möller har fullt upp på anstalten – det stormar konstant kring henne med bråk, intriger, hot och anmälningar. Nu pekar Möller ut en ny person som hon menar är skyldig till mordet på hennes pappa.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in