2019-01-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Det får man nog inte göra heller om man är ett osedvanligt dedikerat fotbollsfan så våra teorier behöver inte utesluta varandra...

Ska inte heller uteslutas någon form av relation till GS genom detta Bagdad-Bob beteende.
Citera
2019-01-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Du kan fortfarande inte svara alltså.
Om du blir förvirrad av en rak fråga vad din terori är om HUR hon kunnat rigga allt och genomföra det, inte varför utan HUR.. Ja, då måste du ha det tufft i livet

Min teori till tänkbart händelseförlopp beskrev jag för ett par sidor sedan. Det är där på balkongen när JB och GS sitter och snackar som JB kommer på att hon ska spela in "2:a halvlek"
Hon visar i och med det att hon är beräknande.
Jag tror inte att JB räknat med att GS skulle komma in och kåta upp henne i sömnen. Jag tror också att hon började känna olust och ågren efter en stund. JB lyckas få ut GS på balkongen och där väljer JB att vara kvar och köra en runda till. Denna gång inspelad.
Hon kunde ju ha gått därifrån eller skrikit så att MA och MAs son vaknat, men det gör hon inte. Självklart säger hon att hon är rädd.

Jag säger inte att jag är hundra på att det är så det har gått till, men det finns alldeles för många frågetecken kring JBs historik, person och ekonomiska motiv etc
Citera
2019-01-13, 18:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur? Hypotesen om att delar av händelseförloppet kan ha varit improviserat går ut på att när hon märkte att Glenns nattliga uppvaktning inte upphörde så fick hon en snilleblixt och det var då hon satte på inspelning och började spelade teater.
Tycker du inte att Glenn borde ha slutat när hon sa "nej" och "jag vill inte"? I din värld verkar det vara helt okej att bara fortsätta förgripa sig trots att offret inte vill. Vad har du för kvinnosyn egentligen? Hon sa nej på inspelningen och du försvarar Glenn. Du är en allvarligt sjuk person, tyvärr.
Citera
2019-01-13, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Min teori till tänkbart händelseförlopp beskrev jag för ett par sidor sedan. Det är där på balkongen när JB och GS sitter och snackar som JB kommer på att hon ska spela in "2:a halvlek"
Jag tror inte att JB räknat med att GS skulle komma in och kåta upp henne i sömnen. Jag tror också att hon började känna olust och ågren efter en stund. JB lyckas få ut GS på balkongen och där väljer JB att vara kvar och köra en runda till. Denna gång inspelad.
Hon kunde ju ha gått därifrån eller skrikit så att MA och MAs son vaknat, men det gör hon inte. Självklart säger hon att hon är rädd.

Jag säger inte att jag är hundra på att det är så det har gått till, men det finns alldeles för många frågetecken kring JBs historik, person och ekonomiska motiv etc

Eftersom GS frågade om de inte skulle gå in till MA och leka så finns ju ingen mening med att ropa på hjälp från MA, hon ligger väl med dildon inne och bara väntar på dem.

Sen alternativ två att lämna hade väl varit fullt möjligt för henne, men vart skulle hon tatt vägen mitt i natten?
Iofs hade hon kunnat ta in på hotell, så att lämna lägenheten borde varit fullt möjligt, men där vet vi inte tankegångarna hos JB.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-13 kl. 19:24.
Citera
2019-01-13, 19:22
Medlem
Citat:

Nu var inte min kommentar till dig, men bra att du svarade, du verkar vara en sjuk människa. En person som inte vill ha sex kör inte "en runda till".
Citera
2019-01-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur? Hypotesen om att delar av händelseförloppet kan ha varit improviserat går ut på att när hon märkte att Glenns nattliga uppvaktning inte upphörde så fick hon en snilleblixt och det var då hon satte på inspelning och började spelade teater.

JB har ju visat prov på stor fantasi tidigare i pressade situationer som när hon försökte muta en vakt med tiotusen kronor när denne upptäckte att hon tappade en liten påse med kola när hon skulle öppna sin plånbok.

Du måste vara tokig på riktigt som litar fullt ut på en sådan kvinna trots hennes tidigare historik med olika lögner och snedsteg?

Det är inte någon stor fantasi att försöka komma undan när man blir ertappad med ett brott
Du drar upp hennes försök att slippa gripas med kokain som om hon hade utfört arlandarånet. De allra flesta nekar. De allra flesta försöker komma undan. Det krävs inte mer än lite rädsla över konsekvenserna för att neka.

Det där är fortfarande inget svar på hur hon riggat allt som du hävdar att hon gjort. Hur har hon fått Glenn att berätta samma händelseförlopp? Hur har hon fått Glenn att erkänna att han tog alla initiativ? Varför säger inte Glenn någonting om att hon verkade vara med på det och hur hon visade det? Varför har han inget svar på varför han inte lyssnade på hennes nekande?

Jag tror på henne för att det finns en inspelning där hon flera gånger säger nej. Man lärde sig som barn att nej är nej. Spelar ingen roll vad Glenn trodde, när hon säger nej ska varken tunga eller fingrar in någonstans innan hon själv tar initiativ till det (Vilket han säger att hon inte gjort) eller hon säger ja. Spelar ingen roll om hon så sitter och onanerar framför honom men tackar nej till hans fingrar, då ska han låta bli att stoppa in dem.

Svårare än så är det inte

Och OM det är som du tror, så får kåtgubben skylla sig själv. Av ovan anledning. Lyssnar man inte på ett nej är man sjuk och det är därför han sitter där han sitter.
Citera
2019-01-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om han undanhöll det direkt hade han väl vid senare förhör ändrat detta för att slippa fängelse, vilket vi isf hade kunnat läsa i FUP.

Det beror kanske på vad har är för typ annat än våldtäktsman. Jag håller det inte för osannolikt att han velat hålla sin fru och deras sexliv helt utanför och jag tycker det verkar som att han trodde han skulle gå fri och i så fall hade han ju definitivt kunnat mörka att de gillar trepartssex, om nu det är fallet alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Ska inte heller uteslutas någon form av relation till GS genom detta Bagdad-Bob beteende.

Nej, det lutar verkligen åt det. Nu tycker jag att det är dags för de som har en teori om att JB gjort det här efter en djävulskt listig masterplan skall hosta upp exakt hur den skulle sett ut, och den skall vara fan så mycket bättre än att hon frivilligt lät sig bli nedtafsad och under en cigg så plötsligt fick ett infall och kom på att här fanns en möjlighet att lura DMF i en fälla.

Min version finns här:

(FB) Svensk mästare i fotboll misstänks för våldtäkt okt -18, är i 60-årsåldern
Senast redigerad av gohira 2019-01-13 kl. 19:39.
Citera
2019-01-13, 19:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Tack för din teori om ett mycket troligt händelseförlopp, det finns i princip ingenting som motsäger din teori om hur det kan ha gått till och det är glädjande att det finns andra skribenter som genomskådat denna JB.

JB:s historik är anmärkningsvärd och det behövs definitivt en djupgrävning här är la Uppdrag Granskning/Kalla Fakta.
Citera
2019-01-13, 19:54
Medlem
Tack för att du finns
Citera
2019-01-13, 20:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Det finns två stycken i domen som egentligen säger allt. Glenn har i lagens mening begått våldtäkt på JB. Ur domen sid 30 och 31.

Av Sekretess B:s uppgifter framgår att hon redan från början uttalade till Glenn
Sch*ller att hon inte ville delta i de sexuella handlingarna. Hon sa direkt när hon
väcktes av Glenn Sch*ller att han skulle sluta och att han skulle gå och lägga sig. Av
hennes uppgifter framgår också att hon därefter vid ett stort antal tillfällen sagt åt
honom att sluta och sagt nej varje gång han frågat om han fick utföra en sexuell
handling på henne. Detta har också bekräftats av Glenn Sch*ller själv.

Glenn Sch*ller har också själv berättat att Sekretess B alltid svarade nekande på
hans frågor om han fick utföra sexuella handlingar.
Han har också berättat att
Sekretess B aldrig tog i honom eller i övrigt gjorde något som indikerade att hon
ville delta i de sexuella handlingarna annat än att hon kysste honom tillbaka och att
hon ”var blöt”. Han har förklarat sitt handlande att utföra de sexuella handlingarna
trots att Sekretess B sagt att hon inte ville, med att han såg varje nej ”isolerat” och
att det som fick honom att trots det utföra handlingarna var en ”känsla” hos honom.
Han har dock inte kunnat förklara vad denna känsla bestod av eller hur den kunde
kopplas till ett beteende eller uttalande hos Sekretess B
.

Det är ett rent önsketänkande hos vissa här att hovrätten skulle fria Glenn helt. Hon har sagt nej, det hörs på bandet och Glenn bara fortsätter i 40 minuter. Hur kan man på fullt allvar anse att Glenn är oskyldig? Det är så naivt att tro att hovrätten ska fästa mindre tilltro till JB bara för att hon fått en dom på sig tidigare. Glenn har erkänt alla faktiska omständigheter, men bara inte förstått att han gjort fel.

Edit: Maskade efternamnet ur citatet
Senast redigerad av Kämpendahl 2019-01-13 kl. 20:18.
Citera
2019-01-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nu var inte min kommentar till dig, men bra att du svarade, du verkar vara en sjuk människa. En person som inte vill ha sex kör inte "en runda till".

Vet att du inte ställde frågan till mig, men du undrar HUR JB kan ha "riggat" den andra händelsen (som är inspelad), därav mitt svar.

Hur vet du att JB inte ville ha sex där under första akten, du litar på hennes ord Hon kanske mkt väl var på under delar av första händelsen. Hon har enligt GS på frågan, "Är det skönt" svarat "Mmmm".

Sen tycker jag inte att det är normalt på ngt sätt att GS ger sig in i ett rum där en 30 år yngre person som ska arbeta på MA café ligger. En person vars föräldrar känner MA. Men det är ju en annan sak.
Citera
2019-01-13, 20:37
Medlem
Citat:
Vet att du inte ställde frågan till mig, men du undrar HUR JB kan ha "riggat" den andra händelsen (som är inspelad), därav mitt svar.

Hur vet du att JB inte ville ha sex där under första akten, du litar på hennes ord Hon kanske mkt väl var på under delar av första händelsen. Hon har enligt GS på frågan, "Är det skönt" svarat "Mmmm".

Sen tycker jag inte att det är normalt på ngt sätt att GS ger sig in i ett rum där en 30 år yngre person som ska arbeta på MA café ligger. En person vars föräldrar känner MA. Men det är ju en annan sak.

Händer dig ofta att någon du har sex med är helt passiv och inte tar några som helst initiativ? Om personen du försöker ligga med beter sig så, skulle du fortsätta? Skulle du bli upphetsad ens?

Så vet jag att hon inte ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in