2019-01-13, 17:39
Medlem
Varför är det alltid mannen som ska förändra sig?

In med 100,000 unga utländska singelkvinnor i landet, avkriminalisera prostitution etc.
Citera
2019-01-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Varför är det alltid mannen som ska förändra sig?

In med 100,000 unga utländska singelkvinnor i landet, avkriminalisera prostitution etc.

Det är det inte. Jag behöver tex arbeta med mig själv på flera sätt.
Citera
2019-01-13, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Kan inte ni kvinnor berätta vad det är ni söker hos män? Jag vet vad jag söker hoss en kvinna, och det är långt ifrån den moderna svenska mulliga feminist/kommunist kvinnan. Som för att passa in, lyssnar på samma hjärndöda musik, tittar på samma hjärndöda underhållning som resten utav massan. Som legat runt större delen utav sitt liv och enbart lever för materialism och "status". Som inte vet hur man lagar mat, eller klarar av att skriva mer än ja, nej på Tinder.

Så det hänger ihop med kommunistiska / feministiska åsikter och lyssna på 'hjärndöd' musik? Vad fan är nu fel på musik, som gör en' glad och vill dansa till? Är det bara Tarkovskij filmer och Bruckner som gäller? Du låter som en tråkig person. OK, fattat att du vill ha en oskuld som högst är 2 m borta från spisen. 'Keep them pregnant and barefoot'. Got the message.
Citera
2019-01-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jo men jag menar inte att man ska bli en helt annan människa, utan att man ska fundera på vad man kan förbättra hos sig själv för att nå sitt mål, inom rimliga gränser förstås. Det handlar inte om att bli en kendocka med tvättbräda. Det kan röra sig om mindre saker som att tex tugga med munnen stängd, inte tjafsa och skapa drama, bli en doer eller slipa på sin sociala förmåga.

Du pratar ju nästan om att ändra någons personlighet. Men som sagt, det beror nog på vilken åldersgrupp det gäller och vad som ligger i potten. Antagligen är det lättare att ragga på rätt personlighetstyp från början om du vill komma nån vart.
Citera
2019-01-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det blir han snart
Ja alltså nån måtta får det ändå vara i den här fördömda forumdelen.. att bara spy ur sig hat och okvädningsord för knappast diskussionen framåt!! Mod måste bli hårdare med kvalitetskrav! Trevligt att se signaturen Utlovad med flera damer, gå i spetsen för en ny renässans för kvinnorna i forumet!
Senast redigerad av violettemoon 2019-01-13 kl. 18:18.
Citera
2019-01-13, 18:20
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Jag gissar på att den svenska feminismen har förstört en del. Män är trötta att bli hackade på, vilket gör att de drar sig undan från kvinnor. Idag kan män inte ens ragga i krogen, utan att riskera att anklagas för sexuella trakasserier. Så frågan är om du är en feminist? Och tvingar du männen att acceptera feminismen?
Citera
2019-01-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Jag gissar på att den svenska feminismen har förstört en del. Män är trötta att bli hackade på, vilket gör att de drar sig undan från kvinnor. Idag kan män inte ens ragga i krogen, utan att riskera att anklagas för sexuella trakasserier. Så frågan är om du är en feminist? Och tvingar du männen att acceptera feminismen?

Jag är för jämställdhet, men skulle inte kalla mig feminist.
Citera
2019-01-13, 18:35
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Jag är för jämställdhet, men skulle inte kalla mig feminist.

Hur bemöter du män? Pratar du mycket om jämställdhet, och tjafsar med de om du inte håller med deras åsikter? Sådant kan vara riktigt avtändande för vissa män.
Citera
2019-01-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hur bemöter du män? Pratar du mycket om jämställdhet, och tjafsar med de om du inte håller med deras åsikter? Sådant kan vara riktigt avtändande för vissa män.

Vad har detta med trådens ämne att göra? Men nej, aldrig. Det är ointressant.
Citera
2019-01-13, 18:39
Medlem
Vansterpartiets avatar
I och med mansöverskottet i åldrar under skrumpet russin så skulle ett förbättrat bottenskrap innebära en ny grupp bottenskrap som skulle behöva "förbättra sig".
Citera
2019-01-13, 18:48
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Vad har detta med trådens ämne att göra? Men nej, aldrig. Det är ointressant.

Eftersom du kanske behöver förändra dig.
Istället på att klaga på männen. Du låter redan toxic. Jag belyser bara problemet som vissa kvinnor har. Det är lättare att skylla på män, än att förändra sig själv. Feminismen har inte direkt hjälpt er, det kan du vara säker på.
Visserligen behöver män förändra sig också, till en viss gräns. Problemet är dock feminismen, enligt feminismen så skylls allt på män. Så oavsett hur mycket de kämpar så räcker det inte till. Till slut så ger de upp. Det är min teori i alla fall. Det är kanske MGTOW har blivit så stort den senaste tiden.
Citera
2019-01-13, 18:49
Medlem
Den gen i man har stannat, only mutation kan ändra på den man.
Förändra, varför? Du inte tycka om den man, han i papperskorg, den enkel. Du tycka om den bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in