2019-01-13, 15:50
  #277
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Enligt tidningen är en person anhållen. Någon borde veta vem?
Vem var med och blev skadad?

Kriminella bor nog lite varstans i stan.
Många kommer hit resande och utför både det ena och andra.

Det här blivit mycket rasistiska kommentarer
Oavsett vem som är skyldig till det här är det så fel.
Så barnsligt att behöva häva ur sig n....
Det är inte därför vi speluletar om vad och varför det hänt.
Citera
2019-01-13, 16:03
  #278
Medlem
Jag har en del info då jag kommer från trakten. Men spiller ingenting fören allt är bekräftat. Ni kan i alla fall släppa det där idiotiska ni fått för en om rasistattack och NMR.
Citera
2019-01-13, 16:08
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Enligt tidningen är en person anhållen. Någon borde veta vem?
Vem var med och blev skadad?

Kriminella bor nog lite varstans i stan.
Många kommer hit resande och utför både det ena och andra.

Det här blivit mycket rasistiska kommentarer
Oavsett vem som är skyldig till det här är det så fel.
Så barnsligt att behöva häva ur sig n....
Det är inte därför vi speluletar om vad och varför det hänt.

Håller helt med dej det spårar ur men så har SD några av sina starkaste fästen i Dalarna. En tråd som endast till 10% handlar om brottet och gm. Skärpning när ni skriver. Finns andra trådar om raser. Vi vet att BO är svensk och rört sig i knarkkretsar men ingen verkar veta något om MT så knip tills vi vet.
Citera
2019-01-13, 16:21
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicaman
Minns explotionen på hagalund. Om jag inte minns fel så var det min dåvarande gymnastiklärares son, som dog. Gick på jaxskolan när det hände.

På den tiden vid händelsen var Torsdag en bra dag att kröka och leta muff . Torsdagar var lika knökade som Lördagar på krogen och hela 90 talet var behäftat med bakfulla på jobbet på Fredagarna .

Just denna Torsdag så var det tätt med fester på Hagalund och Soltorget och alla som befann sig ovanför denna adress hörde inte smällen mer än en dov knall . Alla söder om adressen hörde det som en sjuk smäll . Den hördes enligt rykten minst 1 mil bort .

På fredag morgon när många var på väg till jobbet så låg badkaret i en rondell 60 meter från lägenheten och mattor samt andra inventarier . Förmodligen var den arma gossens kroppsdelar utspridda över samma område . Men den morgonen hade förmodligen både måsar och kråkfåglar städat bort det mesta .

Grabben ? Ja han var väl torsk på drogerna och hade i alla fall handlat dem från någon som mycket väl skulle ha kunnat vara någon i den såkallade familjen ......
Citera
2019-01-13, 16:40
  #281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
Håller helt med dej det spårar ur men så har SD några av sina starkaste fästen i Dalarna. En tråd som endast till 10% handlar om brottet och gm. Skärpning när ni skriver. Finns andra trådar om raser. Vi vet att BO är svensk och rört sig i knarkkretsar men ingen verkar veta något om MT så knip tills vi vet.
För mig är Borlänge känt för droger så min första tanke va att detta var dtog drogrelaterat. Just att de är 4 personer på platsen får mig att se scener från nån typ av actionfilm
Citera
2019-01-13, 17:11
  #282
Medlem
Vändpunkten ligger nu i Skönvik i Säter och nu heter det inslussen och är för kvinnor med missbruksproblem.
Citera
2019-01-13, 18:31
  #283
Medlem
Skulle vi inte kunna hålla tråden till vad den handlar om och inte nån luffare som sprängde sig själv i luften för 20år sen!?
Finns flera trådar om Familjen diskutera i dessa i stället för att dynga ner denna!

Ont
Figge sägs varit skyldig 1700kr stämmer detta så är det väl ett riktigt lågvatten märke att bli avrättad för sån liten summa.
Citera
2019-01-13, 18:42
  #284
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Skuld för droger?
Eller annan skuld?

Nu får ingen tillbaka pengarna iallafall.

Vem är anhållen?
Citera
2019-01-13, 18:42
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Skulle vi inte kunna hålla tråden till vad den handlar om och inte nån luffare som sprängde sig själv i luften för 20år sen!?
Finns flera trådar om Familjen diskutera i dessa i stället för att dynga ner denna!

Ont
Figge sägs varit skyldig 1700kr stämmer detta så är det väl ett riktigt lågvatten märke att bli avrättad för sån liten summa.

Inte blir du avrättad för 1700 . Det finns mer bakom såklart . OM inte massor med folk är skyldiga pengar och är från samma gruppering
Då kanske det blir en form att statuera exempel . Förmodat också att den skulden skulle tas in av en person som själv drogar och kanske inte vet vilken planet han befann sig
Citera
2019-01-13, 19:04
  #286
Medlem
Låter riktigt märkligt att bli avrättad för 1700kr. Kanske var en stor klumpsumma som några lånat eller köpt ett parti droger för ?

Kanske är nån som visar allvar nu, antagligen kommer någon få betala hans skuld om det är en skuld det handlar om. Säkerligen någon polare. Nu har dem ju visat allvar och inte bara hotat. Är väll som i alla ”gäng”. Har en i ett gäng en skuld och dör får de som lever kvar ta över skulden.

Men man är ju såklart nyfiken vilka mer som är inblandade i detta.

Ingen som hört vem den andra är som också blev skjuten ?

Åkte förbi där idag, då var det blommor och ljus.
Citera
2019-01-13, 19:52
  #287
Medlem
Om man söker på Figge Olsson på Fb så dyker det upp en fet kille som inte verkar ha alla hästar hemma. Är det han?
Citera
2019-01-13, 19:57
  #288
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Inte blir du avrättad för 1700

Jag känner personligen till en snubbe som blev knivhuggen för en skuld på 600kr, rubricerat som mordförsök, dock överlevde han tack vare sjukvård.

För tio år sen eller så blev ju nån mördad för en skuld på 280kr eller nåt dylikt.

Även viss rånmord har varit att liknande fattig karaktär.

Men som du säger så är det troligtvis inte pengarnas faktiska värde som föranleder dessa mord.

Dock tror jag inte heller att det betyder att den mördade nödvändigtvis gjort sig skyldig till något stort som inte framkommer.

Om någon kritar ofta och alltid strular med pengarna, eller upplevs som respektlös och kaxig då återbetalningen uteblivit kan det eskalera orimligt hastigt.

Istället för att rannsaka sig själv och tänka ”Varför kritar jag ut saker när det garanterar mig denna typ av problem mellan varven?”
Så mördar vissa istället, viket ofta beror på att dom är en kombo av sönderknarkade, hyperaggressiva och dubbelsiffrig IQ.

Personligen tycker jag att sådana lösa kanoner måste hållas borta från samhället livslångt eller tills vi hittar ett magiskt piller som botar psykopati
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in