2019-01-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
https://youtu.be/ploYBa1xgGg

Dom kanske försökte knyta nya kontakter men att dom missförstod varandra?

Ontopic - Rip
är det han som är gärningsman eller vad är det frågan om?
Citera
2019-01-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det kanske inte är obegripligt men ändå obehagligt. Det enda man kan vara säker på är att det kommer att fortsätta.

98% av alla skjutningar i Sverige är drogrelaterade och att det uppstått en ny marknad. Den nya marknaden består i hemleverans till välsituerade villaområden. Detta är en lukrativ verksamhet som inte tolererar konkurrens.
Polisen bör skapa jordbävning under deras fötter.
Citera
2019-01-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag har bott där själv för 11 år sedan, och några "tungt" kriminella hörde man då fan aldrig talas om, då var det kurderna och sådant skräp som härjade runt på Jax i övriga ghetton.. Skiten har kanske eskalerat..
Vet många vettiga familjer som bor där..
Tråkig utveckling, detta skräp borde aldrig släppts in inom landets gränser!
Citera
2019-01-13, 10:04
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Är det ett boende på samma vis som vändpunkten var ? För där bodde väl både missbrukare och kriminella förut ?

Ingen aning bara sett skylten när jag gått förbi.
Citera
2019-01-13, 10:05
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Dom var 12 personer inom "Familjen"

3 av dom är döda.
5 av dom bor inte ens kvar i Borlänge.

Så har vi 4 stycken kvar.
1 jobbar som servitör.
1 är snickare på en amatörteater.
1 jobbar på ett produktionsbolag.
1 är takläggare.

Det är alltså den beryktade Borlängeligan eller "Familjen" som dom kallades för i media.

Har man inget bättre att komma med så tycker jag att man inte ska spekulera vilt.

Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/qs/familjen-holl-en-hel-stad-i-skrack/

Jag kommer ihåg familjen och mycket av vad som hände på den tiden. Det stod tidigare i tråden om en explosion på Hagalund, där en ur familjen gick åt? Det är något jag inte minns. Har du något minne av det? Det hör inte hit, men eftersom jag växte upp under den tiden, tycker jag det är intressant. Jag vet också vilka flera av killarna är/var.
Citera
2019-01-13, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Jag kommer ihåg familjen och mycket av vad som hände på den tiden. Det stod tidigare i tråden om en explosion på Hagalund, där en ur familjen gick åt? Det är något jag inte minns. Har du något minne av det? Det hör inte hit, men eftersom jag växte upp under den tiden, tycker jag det är intressant. Jag vet också vilka flera av killarna är/var.

Det var en kille som sprängde sig själv av misstag i en lägenhet vid rondellen hagavägen/rödavägen i runt år 2000 men är rätt säker på att det inte var nån medlem i familjen
Citera
2019-01-13, 10:29
Medlem
Intratecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewre
Det var en kille som sprängde sig själv av misstag i en lägenhet vid rondellen hagavägen/rödavägen i runt år 2000 men är rätt säker på att det inte var nån medlem i familjen

Det var ett självmord. Han lade sig på ett par dynamitgubbar och sprängde sig själv i luften, bara underdelen av kroppen fanns kvar samt att det blev ett stort hål i byggnaden. Dom hittade kroppsdelar lite här och var längs röda vägen. Det var ingen medlem i "familjen" för övrigt. Har för mig att det var 1997-1998.
Citera
2019-01-13, 10:33
Medlem
Tydligen är en person frihetsbedrövad i samband med detta.

Dt.se

https://www.dt.se/artikel/kvarnsveden/polisen-soker-vittnen-person-frihetsberovad-i-nulaget-har-vi-inga-fler-uppgifter-att-slappa

Citera
2019-01-13, 11:31
Medlem
Så, om jag nu får ihop tråden rätt med alla gissningar hit och dit, AO avliden, skottskadade personen inget namn än? Eller har jag lyckats missa i tråden? 🤦‍♂️
Citera
2019-01-13, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intratec
Det var ett självmord. Han lade sig på ett par dynamitgubbar och sprängde sig själv i luften, bara underdelen av kroppen fanns kvar samt att det blev ett stort hål i byggnaden. Dom hittade kroppsdelar lite här och var längs röda vägen. Det var ingen medlem i "familjen" för övrigt. Har för mig att det var 1997-1998.
Det var ett kraftfullt agerande. Blev detta allmänt känt? För jag kan inte dra mig till minnes detta.
Citera
2019-01-13, 11:59
Medlem
Intratecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var ett kraftfullt agerande. Blev detta allmänt känt? För jag kan inte dra mig till minnes detta.

Han tog det säkra före det osäkra kan man säga och det var allmänt känt, ja. Det var nog ingen som missade incidenten för övrigt. Dels var det ett stort hål rakt ut ut mot röda vägen och alla fick flytta ut ett bra tag under tiden man utredde om byggnaden var stabil.
Citera
2019-01-13, 12:11
Medlem
Minns också det, va ca 21 år sen det va stort hål rakt in i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in