2019-01-10, 23:23
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatsbydenstore
Konstigt att det aldrig har uppmärksammats i media, nån borde väl ha lagt märket till det? Hade han någonsin problem med polisen? Hur smugglade han alla dessa droger på under sina tours?

Såg nån artikel som länkades tidigare där alla substanser jag nämnde förutom benso faktiskt fanns med. Jag har redan svarat att jag har frågat honom och han sagt att han flyger privat så det är inga problem. Alla mediciner hade han eller hade haft på recept.

För honom att säga att han tex fått dem i Serbien är ju inte så osannolikt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av ech
Det kanske var preparat utskrivna av läkare? Då uppstår ju inte samma problem med att föra grejerna över gränser. Fast droger finns väl överallt, särskilt i miljöer där man vet att det finns efterfrågan.

Ja, förskrivna o även köpt utöver det.

Citat:
Ursprungligen postat av gatsbydenstore
Ja men han köpte ju större mängder svart än vad han fick utskrivet? Det är de ända jag tänker på. Man kan väl inte ta in hur mycket som helst i ett land bara för att man har recept ett recept?

Om ditt hem i princip är ett flygplan då?

[quote=gatsbydenstore|66387431]Går dem inte igenom någon form av tull?[/QUOT

Jo, troligen. Utan att ha gjort det själv så tror jag världskändisar kommer undan med väldigt mycket.
Citera
2019-01-11, 10:37
Medlem
Tänkte titta på den gamla youtube-dokumentären Tim och bl.a. hans arbete med Hungerhjälpen, men det verkar som om bara den första delen finns kvar. Jag gillade den eftersom den gav en bild av Tim tidigare i karriären. Säkert förskönad men han utstrålar så mycket mer energi än i True stories, han är inte lika sliten, ser inte plågad ut. Dessutom ingick en intervju med hans pappa, om jag minns rätt. Nån som har koll på om den finns att se någonstans?
Citera
2019-01-11, 11:40
Medlem
Citat:
Tänkte titta på den gamla youtube-dokumentären Tim och bl.a. hans arbete med Hungerhjälpen, men det verkar som om bara den första delen finns kvar. Jag gillade den eftersom den gav en bild av Tim tidigare i karriären. Säkert förskönad men han utstrålar så mycket mer energi än i True stories, han är inte lika sliten, ser inte plågad ut. Dessutom ingick en intervju med hans pappa, om jag minns rätt. Nån som har koll på om den finns att se någonstans?
Det var Avicii Mexiko som hade det på sitt youtube-konto, men det stängdes pga upphovsrättigheter. Här är i alla fall den delen med pappan, men tyvärr med dutch text
https://www.youtube.com/watch?v=EJqi9OYaXaA
Senast redigerad av marimarej 2019-01-11 kl. 11:43.
Citera
2019-01-12, 19:18
Medlem
Ja det har du rätt i! Jag visste inte så mycket om hans missbruk förens jag läste artikeln😣
Citera
2019-01-12, 22:56
Citat:

Om jag inte minns fel så har den sänts på SVT.
Citera
2019-01-13, 13:20
Medlem
R.I.P Tim Berglund.
En så oförlåtligt förspillan av ett liv, som BORDE kunna ha undvikits.
Jag kan inte döma någon, men undrar;
-Vart f-n fanns de som i alla fall skulle ha backat honom i allt. vare sig han velat eller ej?

Var fanns hans familj när han låg inlagd på sjukhus efter operation, helt ensam - med olika toppläkares olika ordinationer av smärtlindring - pressad av ?managers etc att fortsätta spela.
Hur skulle han kunna stå emot ensam?

Eftersom det är klargjort och offentligt att Familjen var medveten om TBs hälsa,
VARFÖR klev inte de in och stöttade honom MOT etablissemanget? Låter dömande va? Men jag kan inte för mitt liv förstå, att man som anhörig inte ingriper Om man vet.
Som anhörig är man väl helt hänsynslös om det behövs.

Jag är Änka så jag är medveten om att att döden alltid är nära.
Man kan aldrig ångra sig eller göra för lite.

(Ett kanske patetiskt exempel är att - hade Fam. Exempelvis "bett Dr Phil om hjälp" , skulle han vetat "rätt ställe".)

MEN jag tror inte han tog sitt eget liv.
Om tillvägagångssättet verkligen är att han ska ha skurit sig - i halsen med en flaska el glas, så fattar jag inte att någon kan tro det. En person utan våldskapital gör inte så -tror jag.

Förstår inte heller allt hemlighetsmakeri, det finns väl ingen skam som kan hamna på Tim i alla fall.

Att inte heller ge Tim Berglund/Avicii en "fin gravplats inkl sten", utan istället försöka gömma honom för ex fans, är fel - tycker jag - eftersom han led inte p g ā att fansen älskar honom han led av ?pressen att uppträda live i ett omänskligt tempo.
Därför borde det vara värdigare om folk som vill visa sin vördnad kunde göra det.

Men som sagt jag tror inte på att han avslutade sitt liv själv.
Citera
2019-01-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjeeaaxx
R.I.P Tim Berglund.
[..][..]

Att inte heller ge Tim Berglund/Avicii en "fin gravplats inkl sten", utan istället försöka gömma honom för ex fans, är fel - tycker jag - eftersom han led inte p g ā att fansen älskar honom han led av ?pressen att uppträda live i ett omänskligt tempo.
Därför borde det vara värdigare om folk som vill visa sin vördnad kunde göra det.

Men som sagt jag tror inte på att han avslutade sitt liv själv.
Begravningsplatsen kan kännas modest, men hans namn sitter där på en järnplåt, tillsammans med andras namnplåtar, på ett staket av järn. Invid en väldigt vacker kyrka och platsen känns fridfull och värdig.
Citera
2019-01-13, 23:16
Medlem
Vi vet ju inte hur mycket familen visste eller försökte påverka. De kanske vädjade och oroade sig? Det skulle vara hemskt om Tims mående mörkades för familjen eller om det rådde någon sorts tystnadskultur inom entouraget. Uttalad eller outtalad. Jag skulle dock inte vara förvånad om det fanns ohälsosam gruppdynamik. Vi har ju sett att han inte blev hörd. Kanske fanns ett medberoende mellan Tim och hans anställda. En maktobalans fanns ju. Jag tänker iaf att han levde inte nåt normalt liv (på många sätt) men omgiven av bara unga osjälvständiga killar utan livserfarenhet eller förankring. Jag menar när hade de tänkt bryta detta o skaffa egna liv allihopa (inkl Tim)? Fast vad vet vi? Det kan ju ha varit på tapeten då han verkade planera flytta till Sverige. Kanske verkade entoraget just för det? Det finns så många frågor om vad det var som hände och varför? Ingen som behöver skam eller skuldbeläggas men att livsstilen inte var sund gick ju att förstå bara av såna parametrar som att leva med ett gäng killar i beroendeställning.
Senast redigerad av Myngel 2019-01-13 kl. 23:24. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-14, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77

Kan garantera att hans anhöriga visste många år tillbaka att han var nära att ta sitt liv. Men vad kunde dom göra?

Kan inte ens tänka mig alla samtal hans mor,far,syskon hade med han genom åren..
Vilken oro,vilken maktlöshet. Hemskt.

Ursäkta ordvalet, men skojar Du?
"Men vad kunde dom göra?", skriver Du.
Svaret är: ALLT !
Här saknas ju knappast ekonomiska resurser. Har Du hört talas om hur en Lejoninna försvarar sina ungar? "VET" man
att ens barn är i fara tror jag inte mycket kan stoppa en - om man Vill - .

Eller att familjen "kom till Oman 2 timmar för sent" etc. "Visste de att det var så illa", varför inte ringa vem som helst i Oman och be vederbörande sätta fast Tim med ett buntband i ett element, eller vad som helst för att försäkra sig att inget illa skulle hinna ske innan de nådde honom?
Citera
2019-01-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursäkta ordvalet, men skojar Du?
"Men vad kunde dom göra?", skriver Du.
Svaret är: ALLT !
Här saknas ju knappast ekonomiska resurser. Har Du hört talas om hur en Lejoninna försvarar sina ungar? "VET" man
att ens barn är i fara tror jag inte mycket kan stoppa en - om man Vill - .

Eller att familjen "kom till Oman 2 timmar för sent" etc. "Visste de att det var så illa", varför inte ringa vem som helst i Oman och be vederbörande sätta fast Tim med ett buntband i ett element, eller vad som helst för att försäkra sig att inget illa skulle hinna ske innan de nådde honom?

Tror du på fullaste allvar att de anhöriga visste hur dåligt han mådde -och struntade i det??

Det är inte så lätt,som du verkar tro,att ingripa och hjälpa en myndig person som inte vill ha hjälp. I fantasin kanske det skulle funka med buntband eller leka vakande lejon men kan berätta för dig att det funkar inte så.

Personen måste själv vilja ha hjälp,plus att ev myndigheter blir inkopplade. I USA är det dessutom svårare att få tvångsvård än det är i ex Sverige.

Nu vet vi ju faktiskt inte alla privata omständigheter kring Tim och hans problem,men att indirekt skylla på hans anhöriga är väldigt lågt.
Och att kritisera gravplatsen minst lika lågt.
(Kanske de tänkte att galna fans skulle få för sig att gräva upp graven?Kanske de tänkte att han iallafall skulle få vara ifred i döden?)

Jag vet inte,du vet inte. Det är inte heller vår sak att få reda på såna detaljer.

Finns något som kallas privatliv. Finns också ord som Respekt och Hänsyn. Kan tipsa dig att kolla upp de orden.
Citera
2019-01-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Tror du på fullaste allvar att de anhöriga visste hur dåligt han mådde -och struntade i det??

Det är inte så lätt,som du verkar tro,att ingripa och hjälpa en myndig person som inte vill ha hjälp. I fantasin kanske det skulle funka med buntband eller leka vakande lejon men kan berätta för dig att det funkar inte så.

Personen måste själv vilja ha hjälp,plus att ev myndigheter blir inkopplade. I USA är det dessutom svårare att få tvångsvård än det är i ex Sverige.

Nu vet vi ju faktiskt inte alla privata omständigheter kring Tim och hans problem,men att indirekt skylla på hans anhöriga är väldigt lågt.

Finns något som kallas privatliv. Finns också ord som Respekt och Hänsyn. Kan tipsa dig att kolla upp de orden.

Kan svara Dig direkt; att OM man "Vet" - och enligt föräldrarnas Officiella brev till allmänheten, anspelas det ju kraftigt på att Tim B enligt dem grubblat på det existensiella länge, och nu "orkade han inte längre",
Så, javisst, de ????? nog
- tror jag -.

JAG är av den åsikten i praktiken och teorin, att Man kan göra något.

Det finns ingen Orespekt i min åsikt.

Snarare sorg för TBs skull,
som enligt mig, t o m bad om hjälp - på sitt sätt ,se SVT dokumentär - .

Att Du tycker "det är fablernas värld" att faktiskt agera när/om det är "red alert", är konstigt.

Men alla är olika. Jag HAR agerat
Citera
2019-01-14, 10:48
Medlem
Citat:
Kan svara Dig direkt; att OM man "Vet" - och enligt föräldrarnas Officiella brev till allmänheten, anspelas det ju kraftigt på att Tim B enligt dem grubblat på det existensiella länge, och nu "orkade han inte längre",
Så, javisst, de ????? nog
- tror jag -.

JAG är av den åsikten i praktiken och teorin, att Man kan göra något.

Det finns ingen Orespekt i min åsikt.

Snarare sorg för TBs skull,
som enligt mig, t o m bad om hjälp - på sitt sätt ,se SVT dokumentär - .

Att Du tycker "det är fablernas värld" att faktiskt agera när/om det är "red alert", är konstigt.

Men alla är olika. Jag HAR agerat

Jag har läst någonstans att Tims mamma var i hans LA hus en längre tid för att ta hand om honom. Inte långt innan självmordet.
Det kanske är så att han trodde att han mådde bättre, eller att han sa det, för att han såg hur oroliga de anhöriga var.. bara spekulation från min sida, men jag tror det är bra mycket mer komplext än att låsa fast en människa och vaka varje steg.
Det dåliga måendet kan gå mycket upp och ner.. komma i skov.
Alla kan tro att det är påväg åt rätt håll och så vänder det plötsligt.

All min kärlek och respekt till Tims anhöriga. ❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in