2019-01-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
3. Frun har rymt från mannen. Hon har kanske levt i misshandel och misär bakom den fina fasaden i ett helt liv. Mannen kan ha sagt "du kommer aldrig undan mig om du går, och när jag hittar dig så slår jag ihjäl dig". Hon kanske hade hittat en älskare, och ville leva i fred och frihet de år hon har kvar? Och så arrangerade hon det här, eventuellt med hjälp av älskaren eller de vuxna barnen.
"Drømmescenario" om så tilfelle
Citera
2019-01-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Rapporteras i media dag att ett annat kidnappningsoffer lyckades rymma från en bil nära Hagen-villan tillbaka i 2003. Och sökte skydd i Hagens olåsta villa. Han väckte Tom hagen och polis tillkallades.

Tufft att sova med olåst dörr mitt i natten. Undrar om huset fortfarande stod olåst i oktober förra året.
Noen visste at de (han) hadde mye spenn (i en vanlig villa på Lørenskog) ikke hadde kamera hverken inne eller ute, døren mulig åpen, at hun var alene hjemme, hunden(e) ufarlig(e) Whippet
Citera
2019-01-12, 17:52
Medlem
"Harry" er mer likt Medel-Svensson enn WT. Strøket er helt greit.
Citera
2019-01-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg

Lørenskog
https://www.ssb.no/kommunefakta/lorenskog
Citera
2019-01-12, 17:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
"Drømmescenario" om så tilfelle

Ja, man får hoppas att hon bor i något land i Sydamerika, Afrika eller Västindien, utan utlämningsavtal med Norge, tillsammans med någon fräsch 40-åring! Och att hon lyckats lägga undan så mycket pengar utan att mannen har märkt det, att hon kan ha det bra livet ut.
Citera
2019-01-12, 18:00
Medlem
Captain.Norways avatar
Citat:

Et raskt søk på "harry": Ikke akkurat "Medel-Svensson"

https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/escenic/tr_1080_580_l_f/0000/archive/04804/FYLLEFESTSTOR_4804574a.jpg?chk=F26813
Citera
2019-01-12, 18:01
Medlem
Citat:
Ja det er inte posh. Østkanten av Oslo. Inte huset særskild bra heller. Bodd i samma hjemmet sidan før han blev milliardær.
Majoriteten har grunnskole og videregående, høyskole i mindretall. Familien skiller seg veldig ut på inntekt på Lørenskog. Mulig de eneste i det omr med så mye kapital, pluss en teleefon abb fyr fra Sri Lanka. om jeg husker riktig
Citera
2019-01-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ja, man får hoppas att hon bor i något land i Sydamerika, Afrika eller Västindien, utan utlämningsavtal med Norge, tillsammans med någon fräsch 40-åring! Och att hon lyckats lägga undan så mycket pengar utan att mannen har märkt det, att hon kan ha det bra livet ut.

Hun har ikke forsvunnet frivillig uten hundene.
Citera
2019-01-12, 18:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja det er inte posh. Østkanten av Oslo. Inte huset særskild bra heller. Bodd i samma hjemmet sidan før han blev milliardær.

Antar att han ville dölja hur mycket pengar han hade, genom att inte bo i ett palats med egen helikopterplatta... Men vill man så kan man ju ta reda på sådant ändå; jag antar att Norge också har offentliga deklarationer precis som Sverige? Alltså att alla kan ringa Skatteverket och ta reda på hur stor inkomst och förmögenhet man hade förra året? Och i och med att Hagen figurerade i den där rättstvisten, så fick ju alla upp ögonen för honom som "rigman" såklart...

Citat:

Grannskapet? Det här är lite kul; jag hade anledning att öva upp min danska när jag intresserade mig mycket för ett danskt kriminalfall förra året, men nu får jag nästan börja om från början med norskan!
Citera
2019-01-12, 18:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hun har ikke forsvunnet frivillig uten hundene.

Jo, människor kan offra sina djur, om deras eget liv och lycka står på spel. Det är det många som måste göra - vet dom som fått avliva ett älskat husdjur för att en partner eller ett barn visat sig vara allergisk t.ex.. Det går. Människor är människor, och djur är djur, i slutändan. Och såklart kunde hon inte ta med dem, för då hade maken fattat att hon rymt med dem. Att lämna dem gjorde kidnappningen mer trovärdig.
Citera
2019-01-12, 18:09
Medlem
Citat:
Jo, människor kan offra sina djur, om deras eget liv och lycka står på spel. Det är det många som måste göra - vet dom som fått avliva ett älskat husdjur för att en partner eller ett barn visat sig vara allergisk t.ex.. Det går. Människor är människor, och djur är djur, i slutändan. Och såklart kunde hon inte ta med dem, för då hade maken fattat att hon rymt med dem. Att lämna dem gjorde kidnappningen mer trovärdig.

Til allmenn latter her inne har jeg tidligere i tråden sagt at jeg er redd for å bli outet. Det er jeg fortsatt, derfor sier jeg nesten ingen ting.
Citera
2019-01-12, 18:19
Medlem
Jeg vil anta at Politiet viser interesse for denne grupperingen. Dette er bare et eksempel, for de som ikke dør av latter anbefaler jeg å google litt mer angående dette.
https://www.amta.no/siktelser/ostlandet/arbeidskriminalitet/lime-saken-fortsetter-to-ledere-i-kjopmannshuset-siktet-for-medvirkning-til-alvorlig-arbeidslivskrim inalitet/s/5-3-363180
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in