2019-01-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ledsen att ifrågasätta ditt första inlägg på ett decennium men instämmer i det Combival skrev; det finns nog ingen sån uppgift i utredningen/som togs upp under huf att man säkrat KJ:s dna på en burk som man hittat.
Det var väl vid Mjösjöberget (?) som KJ greppade och drack ur en Monsterburk som han slängde iväg. Och den sågs såvitt känt aldrig till mer.

Ingen fara! Det var ett tag sen jag hörde podden, så kommer nog inte ihåg riktigt vad som saa angående burken.
Citera
2019-01-11, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Nu kanske jag missförstår dig, men jag tolkar dig som att du här ovan säger att han känner till den större vägen som leder till det gula huset men inte den mindre traktorvägen som går 35 meter från fyndplatsen. Är det så du tänker?

Jag får intrycket utifrån det jag hunnit läsa mig till hittills att han är väldigt väl bekant med omgivningarna runt det gula huset och fyndplatsen. Om han åkt moped där som han säger så är jag helt övertygad om att han också känner till den mindre traktorvägen som ligger i direkt anslutning till vägen som leder till det gula huset.
Nu har jag läst igen vad han sa: "Hur sannolikt är det att en person som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad terräng i uppförsbacke 200 meter?". Han pratade alltså inte om någon väg, han tänkte uppenbarligen bara 200 meter in i skogen.
Citera
2019-01-11, 23:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har jag läst igen vad han sa: "Hur sannolikt är det att en person som knappt kan bänka 20 kilo kan lyfta en person som väger mer än vad jag gör i kuperad terräng i uppförsbacke 200 meter?". Han pratade alltså inte om någon väg, han tänkte uppenbarligen bara 200 meter in i skogen.

Stackars "Kim" , han måste vara lika klen som vissa andra .
Uj Uj Uj , han orkade knappt bära hunden nerför trappan stackarn .
Och VB vägde mer än "Kim" naturligtvis trots att hon bara vägde ca 50 kg .
Svinet fantiserar lika bra som ni lyckas med att passa in era mera misstänkta
personer som var mer sannolika än "Kim" som ansvarig(a) FÖR VB:s död .
Till och med en idiot fattar ju att "Kim är lika värdelös på att ljuga som alla
andra sketna kvinnomördare som ni har som er livsuppgift att försvara .
Senast redigerad av boidis12 2019-01-11 kl. 23:23.
Citera
2019-01-12, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Med din läsförståelse förstår jag att du har svårt att ta till dig och bearbeta fakta.
Brodern uppger tiderna "mellan 22 och 23", "vid 22-tiden" samt "närmare 23 än 22". Kompisen har ingen aning om vad klockan är.
Dessutom: brodern uppger att KJ stannade ca 20 minuter (samt inte verkade berusad, trots att KJ påstår sig precis ha sträcksvept ett gäng starköl).

Att VB lämnade lägenheten kl 21 är enbart KJ:s uppgifter. Om du för ett ögonblick skulle leka med tanken att han faktiskt är mördaren inser du nog att denna tidsuppgift bör betraktas med en smula skepsis. KJ kan ju faktiskt ha intresse av att skarva här, och ingen annan kan bekräfta (eller för den delen motbevisa) denna uppgift.

Vittnet på Lejonbacksvägen upplevs inte som "inte trovärdigt". Däremot konstateras att vittnet inte kan identifiera personen hon såg som varandes VB. Det är en jävla skillnad. Vi vet därför inte vem den personen var. Kanske VB, kanske inte. Att du kan sitta vid din dator och avgöra detta är helt retarderat.

Dessutom: även om nu personen på Lejonbacksvägen var VB betyder inte detta per automatik att "KJ är oskyldig till mordet".
Det funkar liksom inte att, helt utan bevis, påstå att det finns en "beställare", "två utländska (asylsökande) gärningsmän", och att allt är en komplott för att "skydda kommunens intäkter". Som du själv brukar säga: "man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det".

På fråga då Kristoffer, kallad K, kom på besök till föräldrahemmet i Norra Svartbyn så tror D att klockan kan ha varit vid 22.00-tiden.
Från förhör med Daniel av polisen den 9/6 sid 1193 FUP

KJ uppger att han åker till föräldrahemmet vid 22.00 tiden som stämmer in med broderns uppgifter, han säger KJ att han stannar där ca 1 timme och sedan återvänder hem, som stämmer in, därför han går in på Facebook 23.12 och sista nedladdningen är 23.53, sedan går han in på Facebook igen 02.32.

KJ uppger helt korrekta tider därför de kan kontrolleras och jämföras.

Vittnesuppgiften från Lejonbacksvägen som tjejen gör att en ung asiatisk tjej kommer gående efter Lejonbacksvägen vid 21.30 tiden som vittnet möter i bil stämmer mycket väl in att det var Bangsuan, Signalementet som vittnet uppger överensstämmer helt med att de var Bangsuan.
Om det inte var Bangsuan måste det finnas alternativ, som det inte finns.

Det görs desperata försök att få KJ till gärningsmannen med att radera och ändra uppgifter samt ifrågasätta vittnesuppgifter att de inte är trovärdiga.
Nu är det också polisen som kommit med uppgifterna som inte kan accepteras, därför med polisens uppgifter kan inte KJ vara någon gärningsman.
Hovrätten och många andra tror att KJ:s bostad var brottsplatsen, fastän de aldrig varit in där, polisen som har undersökt bostaden även med spårhundar ser inte bostaden som någon brottsplats.
Någon känd brottsplats av polisen finns inte, utan den är okänd.

Alla kläder som Bangsuan och eventuellt smycken har inte påträffats, utan är borta.

En polis har påträffat en vit trosa som beslagtagits ca 5 meter in i terrängen på den sidan Bangsuan var gående och i närheten där vittnet såg det som troligen var Bangsuan.
Den här trosan med kodnummer sändes aldrig in för att kontrollera om DNA överensstämde med Bangsuans.

Det finns ingen tvekan utan det fanns starka krafter som försökte med alla medel att få KJ till gärningsmannen för Bangsuan.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-12 kl. 03:55.
Citera
2019-01-12, 07:32
Medlem
När man följer KJ:s förehavande i hans fotspår den kvällen 4 maj när Bangsuan försvann, blir det till en omöjlighet att han är gärningsmannen för henne.
Det blir en tids cykel som gör det till en omöjlighet att han skulle varit gärningsmannen, och sedan finns det inte heller några bevis att han skulle ha tagit hennes liv, utan allt mot honom är falska påståenden och påhitt.
Uppgifter som finns att KJ kunde inte vara gärningsmannen de raderas bort helt enkelt med påstående att de inte är trovärdig, därför orsaken är att KJ skulle fällas till varje pris.
Det fanns ett motiv att KJ skulle få skulden för mordet på Bangsuan, och det sannolika är att en beställare och två gärningsmän med utländsk bakgrund skulle skyddas.
För att skydda gärningsmännen måste beställaren skyddas, som kommer från orten, om inte så var fallet fanns det ingen orsak att skydda beställaren som görs.
Den unga tjejen med utländsk bakgrund fick en lång plågsam död och därför borde beställaren av mordet och gärningsmännen ställts till ansvar för det brutala mordet,
Jag ser det som ett rasistiskt mord om det varit en svensk kvinna hade hon aldrig blivit utsatt för ett sådant mord, som hände Bangsuan med utländsk bakgrund.
Med handläggningen av det här fallet hamnar den svenska rättssäkerheten ned i avgrunden, det finns helt enkelt ingen rättssäkerhet.
Citera
2019-01-12, 08:06
Medlem
KJ hämtade ju eldningssaker hos föräldrarna. Så han kunde göra sig av med hennes kläder. Han var ute och eldade i ca en timme men fick inte fyr. Troligen tog han med sig all tändvätska etc i sin bil sen så han kunde elda.
Citera
2019-01-12, 08:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
KJ hämtade ju eldningssaker hos föräldrarna. Så han kunde göra sig av med hennes kläder. Han var ute och eldade i ca en timme men fick inte fyr. Troligen tog han med sig all tändvätska etc i sin bil sen så han kunde elda.
Varför troligen? Varför är det troligare än att han lämnade kvar grejerna?
Citera
2019-01-12, 08:58
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
På fråga då Kristoffer, kallad K, kom på besök till föräldrahemmet i Norra Svartbyn så tror D att klockan kan ha varit vid 22.00-tiden.
Från förhör med Daniel av polisen den 9/6 sid 1193 FUP

KJ uppger att han åker till föräldrahemmet vid 22.00 tiden som stämmer in med broderns uppgifter, han säger KJ att han stannar där ca 1 timme och sedan återvänder hem, som stämmer in, därför han går in på Facebook 23.12 och sista nedladdningen är 23.53, sedan går han in på Facebook igen 02.32.

KJ uppger helt korrekta tider därför de kan kontrolleras och jämföras.

Vittnesuppgiften från Lejonbacksvägen som tjejen gör att en ung asiatisk tjej kommer gående efter Lejonbacksvägen vid 21.30 tiden som vittnet möter i bil stämmer mycket väl in att det var Bangsuan, Signalementet som vittnet uppger överensstämmer helt med att de var Bangsuan.
Om det inte var Bangsuan måste det finnas alternativ, som det inte finns.

Det görs desperata försök att få KJ till gärningsmannen med att radera och ändra uppgifter samt ifrågasätta vittnesuppgifter att de inte är trovärdiga.
Nu är det också polisen som kommit med uppgifterna som inte kan accepteras, därför med polisens uppgifter kan inte KJ vara någon gärningsman.
Hovrätten och många andra tror att KJ:s bostad var brottsplatsen, fastän de aldrig varit in där, polisen som har undersökt bostaden även med spårhundar ser inte bostaden som någon brottsplats.
Någon känd brottsplats av polisen finns inte, utan den är okänd.

Alla kläder som Bangsuan och eventuellt smycken har inte påträffats, utan är borta.

En polis har påträffat en vit trosa som beslagtagits ca 5 meter in i terrängen på den sidan Bangsuan var gående och i närheten där vittnet såg det som troligen var Bangsuan.
Den här trosan med kodnummer sändes aldrig in för att kontrollera om DNA överensstämde med Bangsuans.

Det finns ingen tvekan utan det fanns starka krafter som försökte med alla medel att få KJ till gärningsmannen för Bangsuan.

Så du valde uppgifter från det andra förhöret (vid 22-tiden)? Varför inte det första (mellan kl 22 och 23), eller det han säger i rätten (närmare 23 än 22)? Det är väl inte så att du godtyckligt väljer de fakta som passar in och förkastar allt annat..?
Och visa var i FUP DJ påstår att KJ stannade längre än 20 minuter.

Ang fotgängaren: för tusende gången, vittnet kunde inte identifiera henne. En mörkklädd, asiatisk kvinna som "inte kan uteslutas vara VB". That's it.
"Om det inte var Bangsuan måste det finnas alternativ, som det inte finns"...haha. Nä, så klart. Det finns bara en svartklädd asiatisk kvinna som kunnat gå där och det är VB, utringd av en beställare som sett till att hon blir upplockad av ett karatekunnigt asylsökarkommando...
Det siktades dock flera asiatiska kvinnor i området under den 4:e, bl a en svartklädd på eftermiddagen.

Ang trosan: ah, du bestämmer att det måste vara VB:s eftersom den inte undersöktes (precis som uppgifter om en parkerad skåpbil blir mördarkommandots styckningscentral).
Du tror inte att det kan finnas andra, högst rimliga skäl till varför den inte undersöktes? T ex att den ser ut att ha legat väldigt länge, är i uppenbart fel storlek osv? Har du ringt polisen och frågat? Eller är det bättre och låta bli och istället bara bestämma sig för att det sannolikt är VB:s trosor?

Om saker blev sannare för varje gång dom upprepades hade ditt tjat fått KJ fri för länge sen. Men tyvärr, så funkar det inte. Att du aldrig någonsin lyckas övertyga någon om dina teorier trots din ofantliga mängd upprepningar borde ge dig en tydlig reality-check-hint kan man tycka...
Citera
2019-01-12, 09:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa

Han var inte ute och eldade en timme. Iaf inte vid föräldrahemmet. Brodern uppskattar besökets totala längd till 20 minuter.
Citera
2019-01-12, 10:02
Medlem
F: Mmm, jag förstår det. Ehh…du, jag tänkte…du sa igår att det var något vittne som hade sett Vatchareeya…
H: Gått från mig ja, det stod i tidningen…
Förhör med Johansson, Karl Kristoffer; 2013-05-24 14:12 diarienr: 2500-K8041-13
1658
F: Ja.
H: …och överallt.
F: Det var nått du läste i tidningen om?
H: Ja, och så sa de det på TV4-nyheterna.
F: Vilket är det du tänker på då? Vilket vittne är det du tänker på då? Va…var?
H: Ja, det…Jag vet inte. Det var någonting de sa på efterlyst och på…ehh…på i 24-nyheterna och…
F: Mmm.
H: Det…
F: Att det fanns ett vittne som hade sett………?
H: Jo.
F: Det är det vittnet du menar alltså?
F: Det är ingen som du känner eller…?
H: Nej, ingen som jag känner eller nån. Nån som hade hört av sig till er och sagt att de hade sett hon och så.
F: Mmm. Och inte vart det var heller?
H: Va?
F: Inte vart? De sa inte vart?
H: Ja, men de hade sett henne gå mot stan tydligen. Vi…vid…tjugoniotiden…eller 21.00-tiden.
F: Tror du att det kan vara så?
H: Ja, det…är mycket väl…mycket väl möjligt så…då måste det ju vara så.

Det är helt rätt som KJ framför i förhöret när Bangsuang var saknad fanns det ett vittne som meddelade polisen att hon hade sett en asiatisk tjej komma ut från fastigheten på Flottiljvägen där KJ hade sin bostad vid 21.00 tiden.
Den här anmälan gjordes via mobil innan vittnet på Lejonbacksvägen anmälde att hon i bil hade mött det som sannolikt var Bangsuan.
Polisen bekräftade att de fått en anmälan om en asiatisk tjej som lämnade fastigheten vid 21.00 tiden.
Den här tjejen som gjorde anmälan tog mycket snabbt tillbaka den som gjorde att den blev avförd.

Jag skulle tro att "mörka krafter" påverkade henne att ta tillbaka anmälan.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-12 kl. 10:44.
Citera
2019-01-12, 10:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
F: Mmm, jag förstår det. Ehh…du, jag tänkte…du sa igår att det var något vittne som hade sett Vatchareeya…
H: Gått från mig ja, det stod i tidningen…
Förhör med Johansson, Karl Kristoffer; 2013-05-24 14:12 diarienr: 2500-K8041-13
1658
F: Ja.
H: …och överallt.
F: Det var nått du läste i tidningen om?
H: Ja, och så sa de det på TV4-nyheterna.
F: Vilket är det du tänker på då? Vilket vittne är det du tänker på då? Va…var?
H: Ja, det…Jag vet inte. Det var någonting de sa på efterlyst och på…ehh…på i 24-nyheterna och…
F: Mmm.
H: Det…
F: Att det fanns ett vittne som hade sett………?
F: Det är det vittnet du menar alltså?
F: Det är ingen som du känner eller…?
H: Nej, ingen som jag känner eller nån. Nån som hade hört av sig till er och sagt att de hade sett hon och så.
F: Mmm. Och inte vart det var heller?
H: Va?
F: Inte vart? De sa inte vart?
H: Ja, men de hade sett henne gå mot stan tydligen. Vi…vid…tjugoniotiden…eller 21.00-tiden.
F: Tror du att det kan vara så?
H: Ja, det…är mycket väl…mycket väl möjligt så…då måste det ju vara så.

Det är helt rätt som KJ framför i förhöret när Bangsuang var saknad fanns det ett vittne som meddelade polisen att hon hade sett en asiatisk tjej komma ut från fastigheten på Flottiljvägen där KJ hade sin bostad vid 21.00 tiden.
Den här anmälan gjordes via mobil innan vittnet på Lejonbacksvägen anmälde att hon i bil hade mött det som sannolikt var Bangsuan.
Polisen bekräftade att de fått en anmälan om en asiatisk tjej som lämnade fastigheten vid 21.00 tiden.
Den här tjejen som gjorde anmälan tog mycket snabbt tillbaka den som gjorde att den blev avförd.

Jag skulle tro att hon blev hotad av "mörka krafter" att ta tillbaka anmälan.

Inlägg nr 501 om exakt samma sak som du har fantiserat om förut .
Det spelar ingen roll om någon har sett VB efter att hon lämnat KJ:s lägenhet .
KJ har ändå haft gott om tid att komma ifatt VB , få in henne i bilen , åka
nånstans där han dödar henne , slänga henne i skuffen och åka till föräldrarna .
Hela ditt svammel går ju ut på att du väljer ut de vittnen som säger saker
som passar in i dina sagor om hur mordet på VB gick till .
Sen att du och kameleonten tror på allt KJ säger i förhör är ju enbart skrattretande .
Du menar Afrika krafter va ?
Och vad du tror är totalt ointressant i sammanhanget .
Alla mördare är ju oskyldiga i dina ögon ...
Citera
2019-01-12, 10:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
När man följer KJ:s förehavande i hans fotspår den kvällen 4 maj när Bangsuan försvann, blir det till en omöjlighet att han är gärningsmannen för henne.
Det blir en tids cykel som gör det till en omöjlighet att han skulle varit gärningsmannen, och sedan finns det inte heller några bevis att han skulle ha tagit hennes liv, utan allt mot honom är falska påståenden och påhitt.
Uppgifter som finns att KJ kunde inte vara gärningsmannen de raderas bort helt enkelt med påstående att de inte är trovärdig, därför orsaken är att KJ skulle fällas till varje pris.
Det fanns ett motiv att KJ skulle få skulden för mordet på Bangsuan, och det sannolika är att en beställare och två gärningsmän med utländsk bakgrund skulle skyddas.
För att skydda gärningsmännen måste beställaren skyddas, som kommer från orten, om inte så var fallet fanns det ingen orsak att skydda beställaren som görs.
Den unga tjejen med utländsk bakgrund fick en lång plågsam död och därför borde beställaren av mordet och gärningsmännen ställts till ansvar för det brutala mordet,
Jag ser det som ett rasistiskt mord om det varit en svensk kvinna hade hon aldrig blivit utsatt för ett sådant mord, som hände Bangsuan med utländsk bakgrund.
Med handläggningen av det här fallet hamnar den svenska rättssäkerheten ned i avgrunden, det finns helt enkelt ingen rättssäkerhet.

När man följer KJ:s förehavande i hans fotspår den kvällen 4 maj när Bangsuan försvann,
blir det helt klart att svinet är gärningsmannen FÖR henne.
KJ fällde sig själv genom att vara skyldig till mordet och en sopa på att ljuga i förhören .
Bara du och han med underbyxorna tror på vad KJ säger .
Så det var ett rasistiskt mord ? Hur kan du veta det med 100 % säkerhet ?
Är den kinesiska triaden inblandad tror du ?
Rättssäkerheten är mycket god i Sverige , därför sitter alla dina mördarkompisar
där de hör hemma efter att ha blivit överbevisade och dömda för morden de begått .
Att du inte fattar detta är ju ingen som blir förvånad över ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in