Det meste er sagt i denne tråden.
Men en ting jeg kommer tilbake til. Denne mulige kidnapperen i svart, som "scoutet" bilen til Tom Hagen, så litt tynn ut. Det så ikke ut som en tidligere jugoslavisk militær akkurat, eller noen med høy alder. Jeg snakker om den første mannen i bildet på videoopptaket.
En annen ting jeg merket meg på begge de som var fanget på overvåkningsvideoen, var ganglaget. Det var litt "øst-europeisk" kanskje. Type hooligan, bredbent gange som man skal "face off" i en fight, med veivende "apearmer". Spekulativt, men måtte lufte det
Jeg tror dette er noen halv-proffe øst europeere, som er uorganiserte men yrkeskriminelle. Kanskje med noen koblinger til norske kosovo-albanere. Det kan også være at politiet har tittet på gjengen bak NOKAS-ranet, for eksempel Ridvan Halimi og co. Tror ikke mange nordmenn opererer i denne sjangeren, men skal det være noen som har historikken, så må det være tidligere bankranere.
Det at "Monero-kontoen" ble opprettet rett etter en artikkel i "Finansavisen DN", taler for en norsk kobling. Hvis de planla å holde henne som gissel i lang tid i Norge, uten å bli oppdaget, taler det for at de kunne blende inn i Norge med norsk språk. Hvis ikke de da hadde en plan om å komme seg over til Sverige eller Danmark på kort tid...