2019-01-11, 11:27
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hur menar du att utvecklingen med segregationen ska vändas? För jag tror att det blir väldigt segregerat. Malmö kommer till 95% bestå av utlänningar. Jag tror att delar av inlandet i Sverige kommer befolkas av etniska svenskar. Sen tror jag att Malmö kommer vara självstyrande med huvudsakligen utländska lagar.

Ekonomiskt så tror jag det blir bidragsberoende för stora delar av den utländska befolkningen. Dom som jobbar kommer ha låglöneyrken. Vissa utlänningar kommer profitera på sina landsmän och bli rikt herrefolk.

Sen tror jag att hela Sverige riskerar att drabbas av omfattande white flight om 30 år. Jag tänker alltså på att Sverige 1988 är bara 30 år bakåt och då ser jag det som kaotiskt om jag kollar 30 år framåt¸till 2049.
Malmö har aldrig på riktigt räknats till Sverige ändå så det har ingen påverkan alls.
Citera
2019-01-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Problemet tror jag blir när man som människa lever sitt liv genom linsen från aftonbladet och flashback. Den speglar inte hur Sverige ser ut.

Skulle Aftonbladet köra en 2månaders serie om "utomjordingarnas hemliga invasion av jorden" så skulle era trådar handla om den saken.

Talat som en privilegierad person som aldrig bott i kassa områden (mao: blatteområden). Jag har gjort det, och att höra skottlossningar var vardagsmat. Polishelikoptrar, våldtäkter, mord, granatattacker.
Citera
2019-01-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Okej, jag misstänker att du härrör från någonstans i början av -00. Okej, det bombas ganska friskt just nu lite överallt, det kan jag ge dig en poäng för. Att våldtäkterna ökar är inte särskilt konstigt när Sverige har världens mest generösa våldtäktsparagraf, allt är våldtäkt i Sverige. Hade vi gått tillbaka till kvinnofriden hade vi haft en bråkdel av alla våldtäkter. Att människor dör på akuten är väl inte heller det något att höja ögonbrynen för, eller menar du att läkarna har 100% chans att bota akut sjuka? Att pensionärer lever i fattigdom är heller inget nytt. Både inhyseshjon och rotehjon har alltid funnits i det svenska samhället.

Jepp, på 80-90-talet var det fullt av notiser i tidningen om att Conny och hans gäng hade gruppvåldtagit ännu en gång. Eller inte, ditt fån.
Citera
2019-01-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Talat som en privilegierad person som aldrig bott i kassa områden (mao: blatteområden). Jag har gjort det, och att höra skottlossningar var vardagsmat. Polishelikoptrar, våldtäkter, mord, granatattacker.

Har bott i Askim och Västra Frölunda när det var som sämst där, så jo det har jag.

Rör mig dessutom dagligen i alla tre storstäder i alla områden.

Det är fortfarande inte det vanliga, att folk blir rånade eller skottlossning.

De flesta i områdena du refererar till är som jag och du (möjligen en annan hudfärg och kultur).

Jag säger inte att det är guld och gröna skogar, men det är inte raka motsatsen heller.
Citera
2019-01-11, 15:19
Medlem
Citat:
Har bott i Askim och Västra Frölunda när det var som sämst där, så jo det har jag.

Rör mig dessutom dagligen i alla tre storstäder i alla områden.

Det är fortfarande inte det vanliga, att folk blir rånade eller skottlossning.

De flesta i områdena du refererar till är som jag och du (möjligen en annan hudfärg och kultur).

Jag säger inte att det är guld och gröna skogar, men det är inte raka motsatsen heller.

Du inser att det inte är "det vanliga" att folk blir skjutna i en krigszon heller? De flesta klarar sig faktiskt, så med den formuleringen så är allt okej upp till och med att vi är i en situation som liknar de stora slagen vid fronten under första världskriget?
Citera
2019-01-11, 15:27
Medlem
Nu Lördag 12 Januari kl 14 är det demonstration på Norrmalmstorg i Sthlm.Tillstånd finns.
Människor som fått nog av indragningar till handikappade,fått nog av terror,bilbränder,gängkrig,gruppvåldtäkter,stenkas tning på blåljuspersonal och definitivt är emot vansinnesavtalet Global Compact kommer att demonstrera.
Istället för att sitta hemma och tiga och skriva på Facebook och Flashback kan man sluta upp och lyssna på den kloka Katerina Janoush och andra bra talare.
Folk har fått nog av massmissbruket och vanskötseln av landet.

Det är dags att vakna nu Sverige.
Citera
2019-01-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Du inser att det inte är "det vanliga" att folk blir skjutna i en krigszon heller? De flesta klarar sig faktiskt, så med den formuleringen så är allt okej upp till och med att vi är i en situation som liknar de stora slagen vid fronten under första världskriget?

Har aldrig påstått det heller.
En väldigt haltande jämförelse.

Om du (eller jag, eller nån annan) ska beskriva Sverige idag, så är det väl bara SD-röstande och Trump som har den synen på landet.

Allt ni räknar upp hände före flyktingkrisen oxå, skillnaden nu är större tillgång till vapen, fler människor i utanförskap med helt annan kultur och religion.

Hur kan man inte se att Svenskar pratade om samma saker då som nu?
Citera
2019-01-11, 16:16
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått det heller.
En väldigt haltande jämförelse.

Om du (eller jag, eller nån annan) ska beskriva Sverige idag, så är det väl bara SD-röstande och Trump som har den synen på landet.

Allt ni räknar upp hände före flyktingkrisen oxå, skillnaden nu är större tillgång till vapen, fler människor i utanförskap med helt annan kultur och religion.

Hur kan man inte se att Svenskar pratade om samma saker då som nu?

För att jag levde då och kan göra en direkt jämförelse, likt många andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in