2019-01-11, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Skön framtid denna horunge till 14-åring har. Ungefär såhär:
Jag förlorade min oskuld genom att våldta en 28-årig kvinna men visste knappt hur jag fick upp kuken och efteråt hade min dubbelt så gamla, smällfeta och förståndshandikappade vän tagit med sig sin kniv och rånarluva han brukar ha på sig när han levde sitt fullständigt ensamma liv så mobboffret högg henne utan anledning i nacken tills hon dog.
Var det så den där fjortonåringen sa i polisförhöret?
Låter inte alls som om Johans minderåriga kompis brydde sig så mycket om Johan egentligen.

Jag hade nog tyckt synd om Johan som inte kan finna andra jämnåriga personer att umgås med och leker med tonåringar som om han själv vore tonåring. Jag hade nog tyckt synd om honom, om det inte vore för det som han gjorde.

Man har väl ändå kunnat lyckats finna vem fjortonåringen är, va?

Även om åtal inte kommer väckas, tror ni att han kommer få konsekvenser ifrån omgivningen ändå?
Citera
2019-01-11, 06:06
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Låter inte alls som om Johans minderåriga kompis brydde sig så mycket om Johan egentligen.

Jag hade nog tyckt synd om Johan som inte kan finna andra jämnåriga personer att umgås med och leker med tonåringar som om han själv vore tonåring. Jag hade nog tyckt synd om honom, om det inte vore för det som han gjorde.

Även om åtal inte kommer väckas, tror ni att han kommer få konsekvenser ifrån omgivningen ändå?
Är namngiven lite längre bak i tråden, bild finns också.
Citera
2019-01-11, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Länk till inlägg BO.s mamma postat på Facebook

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2210700232281962&id=100000260 214282

Citat:
Ursprungligen postat av dhx
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=140822616552771&set=pb.100018751004 308.-2207520000.1546600965.&type=3&theater

Nella har gillat bilden. Kräks.
Men vänta lite, kände de varandra?
Så de valde ut sitt offer, inte av en slump råka påträffa varandra under deras jakt?

Eller råkade de bara träffa av en slump en person som han/de kände?
Citera
2019-01-11, 10:10
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Men vänta lite, kände de varandra?
Så de valde ut sitt offer, inte av en slump råka påträffa varandra under deras jakt?

Eller råkade de bara träffa av en slump en person som han/de kände?

Tror inte E kände henne. Han såg senare på natten/morgonen att hans morsa kände henne då Johan tagit med sig offrets telefon som var inloggad på fb.

Jag undrar varför Emil har ett konto på Facebook med bilder på hans morsa? T.o.m profilbilden är på hans morsa. Tyckte han hade ett väldigt märkligt utseende för en 14-årig pojk. Såg mer ut som en vuxen kvinna. Nu visar det sig att bilderna föreställde just en vuxen kvinna, hans mor, men varför?

EDIT

https://m.facebook.com/emil.haapala.9

Efter lite eftertanke så verkar det vara så att mamman tagit över kontot och lagt upp bilder på sig själv. Antagligen för att skydda sonen. Fortfarande ett skumt förfarande. Varför vill man synas på sin våldtäktsman till sons facebookprofil när hans namn är ute på nätet? Antar att hon genom kontot tagit kontakt med Emils bekanta för att luska typ men bilderna fattar jag inte.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2019-01-11 kl. 10:18.
Citera
2019-01-11, 10:33
Medlem
Om de valde ut offret slumpmässigt eller inte har avhandlats gång efter annan i tråden. (det gjorde de)
Mamman tog över kontot långt innan mordet, troligtvis för att hon glömt sitt login. Jag har förresten noterat att folk som förekommer i trådar här i ABoK ofta har flera konton i samma namn. Man får väl förmoda att de har svårt med lösenord.
Citera
2019-01-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Tror inte E kände henne. Han såg senare på natten/morgonen att hans morsa kände henne då Johan tagit med sig offrets telefon som var inloggad på fb.

Jag undrar varför Emil har ett konto på Facebook med bilder på hans morsa? T.o.m profilbilden är på hans morsa. Tyckte han hade ett väldigt märkligt utseende för en 14-årig pojk. Såg mer ut som en vuxen kvinna. Nu visar det sig att bilderna föreställde just en vuxen kvinna, hans mor, men varför?

EDIT

https://m.facebook.com/emil.haapala.9

Efter lite eftertanke så verkar det vara så att mamman tagit över kontot och lagt upp bilder på sig själv. Antagligen för att skydda sonen. Fortfarande ett skumt förfarande. Varför vill man synas på sin våldtäktsman till sons facebookprofil när hans namn är ute på nätet? Antar att hon genom kontot tagit kontakt med Emils bekanta för att luska typ men bilderna fattar jag inte.
Jaha, har hans mor tagit över kontot? Jag tyckte mig läsa om det någonstans men vet inte riktigt om jag trodde på det meddetsamma.

Jag hade min egna teori att sonen snodde sin mors bilder för att gömma sig. Men om hans mor gått med på det hela och faktiskt tagit över sonens konto, ja..Det låter konstigt..

Snacka om vilken slump . .Är Fagersta litet, för då kanske det inte är så jättekonstigt egentligen med den sortens slump.
Citera
2019-01-11, 14:36
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Jaha, har hans mor tagit över kontot? Jag tyckte mig läsa om det någonstans men vet inte riktigt om jag trodde på det meddetsamma.

Jag hade min egna teori att sonen snodde sin mors bilder för att gömma sig. Men om hans mor gått med på det hela och faktiskt tagit över sonens konto, ja..Det låter konstigt..

Snacka om vilken slump . .Är Fagersta litet, för då kanske det inte är så jättekonstigt egentligen med den sortens slump.

Hans morsa ser för övrigt ut som den typiska WT-kärringen med alla attribut. Livets hårda skola som utbildning bekräftar det. Har garanterat varit i dåliga kretsar själv och säkert pundat så då blir slumpen ännu mindre konstig.
Citera
2019-01-12, 01:53
Medlem
Citat:

Ja jag fick reda på vem han var av några vänner. Det är ett barn, fortfarande tycker jag inte lika synd om honom som andra här. Är man gammal nog att våldta någon är man gammal nog att bli mobbad. Hans namn är finskt.
Citera
2019-01-12, 08:15
Medlem
Tror ni JF överklagar? Livstidsdomar brukar väl överklagas i första instans normalt sett men har svårt att se någon annan utgång än livstid.
Citera
2019-01-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Tror ni JF överklagar? Livstidsdomar brukar väl överklagas i första instans normalt sett men har svårt att se någon annan utgång än livstid.

Det sades efter rättegången att han inte ville överklaga domen. Advkaten va på hans linje, men den som lever får se.
Citera
2019-01-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa

Så här uttalade sig hans advokat i Fagersta-Posten direkt efter domen:

Spontant säger han att han förmodligen inte kommer att överklaga. Jag vill ändå träffa honom och gå igenom domen och se till att han får möjlighet att allvarligt överväga vilka möjligheter som eventuellt kan finnas för att kunna få ett tidsbestämt straff. Det som enligt advokaten skulle kunnat leda till ett tidsbestämt straff är Johan Fallqvists psykiska tillstånd och "sociala inkompetens".
Det lutar, om jag tolkade honom rätt, mot att han inte kommer överklaga. Men sista ordet tror jag inte riktigt är sagt i den delen, säger försvarsadvokat Th*mas C*rlstedt.

Han säger också att de var beredda på livstid och att synnerligen försvårande omständigheter föreligger.
Citera
2019-01-12, 15:01
Medlem
Tror JF kommer få en svår tid i fängelset. Våldtäktsman, kvinnomördare och allmänt störd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in