Citat:
Ursprungligen postat av
sephine
Det var inte mitt påstående. Skrev ju att jag läst att någon annan skrivit så. Bara en reflektion helt enkelt.
Användaren jossiegirl skriver att denne inte upplever sig speedad. Antar att det var kopplingen till val av tråd.
Behöver inte läsa på om Voxra när det finns vissa som tydligen kan allt.
Självklart är det så och jag är medveten om att man som lekman eller okunnig allmänläkare/psykiatriker gärna far med osanning om preparatets effekt p.g.a. inkompetens. Läkarens bästa vapen är bibeln Fass, sätter man sig ner och kollar på studier om hur det faktiskt fungerar i praktiken märker man snabbt att fallet inte är så.
Jag vet inte om man "ska" känna sig speedad på Voxra ö.h.t. men det är en del som får bra effekt i början, troligen p.g.a. att man är känslig för stimulering av DAT. Många upplever en s.k. "poop-out-effekt" där man svarar otroligt bra på preparatet men efter några veckor så klingar denna effekt av. Att jämföra Voxra med amfetamin (som hämmar återupptaget av noradrenalin och dopamin samt frisätter dessa i mycket högre grad) tycker jag är felaktigt.
För att tillföra något konstruktivt till tråden kan jag väl tipsa om att man kan försöka att laborera litet med aminosyran L-Tyrosin samtidigt som är en precursor till L-DOPA -> dopamin -> noradrenalin.