2018-06-08, 10:14
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredpc
Så kan man säkert göra. Men tycker att Nils Bergman gör bra och intressanta avsnitt så de där 30-40kr som det kostar kanske det kan vara värt.

Håller med. Men just detta avsnitt var fan inte bra.
Kändes som halva avsnittet handlade om dom där jävla pinnarna.
Borde funnits nå mer intressant o ta upp
Citera
2018-07-06, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Jag hoppas det var någon som bara var väldigt lik honom....för han ska sitta inne

Du såg med största sannolikhet fel. Personen ifråga har ett otroligt vanligt utseende.
Citera
2018-11-27, 12:18
Medlem
Granteds avatar
Vill bara lyfta denna tråd igen, så mycket man har läst, så många mord och så många totala psykfall.

Men detta berör mig fortfarande å det djupaste, detta gör så förbannat jävla ont att tänka på.

Denna händelse, denna gärningsman ska fanimej aldrig bli glömd, aldrig någonsin.

Denna ondska, måtte han å det djupaste få lida för detta. Fan om de någonsin släpper ut honom.

Så ledsen för din skull Ida, beklagar sorgen å det djupaste till de anhöriga. Jag skakar av all denna meningslöshet som resulterade i detta.

Fan ta dig Kristoffer, fan ta dig...
Citera
2018-11-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Nej det är inget skämt.dey var väldigt lik honom...tåget.jick bla till Upplands väsby

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Låter otroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik87872
Låter osannolikt. Detta bör kontrolleras! Isf någon mer som sett honom? Eller kanske såg du fel?

Fängelsekunder får väl obevakade permissioner efter en viss tid? Känns nästan mer osannolikt att han inte skulle ha avverkat ett antal permissioner vid det här laget, med eller utan övervakare.
Citera
2018-11-27, 22:20
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Vill bara lyfta denna tråd igen, så mycket man har läst, så många mord och så många totala psykfall.

Men detta berör mig fortfarande å det djupaste, detta gör så förbannat jävla ont att tänka på.

Denna händelse, denna gärningsman ska fanimej aldrig bli glömd, aldrig någonsin.

Denna ondska, måtte han å det djupaste få lida för detta. Fan om de någonsin släpper ut honom.

Så ledsen för din skull Ida, beklagar sorgen å det djupaste till de anhöriga. Jag skakar av all denna meningslöshet som resulterade i detta.

Fan ta dig Kristoffer, fan ta dig...

Har du någon koppling till offret eller familjen? Det var en hemsk historia , helt brutal och sjuk, håller med dig.
Citera
2018-12-01, 15:51
Medlem
IDA, DU ÄR INTE GLÖMD!
DITT NAMN EKAR I RUNBYSKOGEN!

Du var ute och sprang i vackra Runbyskogen, en plats där du borde varit trygg när en dåre väljer att ta ditt liv.

Rätten till trygghet,
Rätten till frihet,
Rätten till sitt eget liv,
Rätten till sin egen kropp.
De rättigheterna har politikerna kraftigt minskat genom att låta dårar vistas ute i samhället.

Det är många som skänker dig och din familj en tanke.
Citera
2018-12-02, 00:41
Medlem
Yinool0401s avatar
Kan svära mina "ballar" på att Kristoffer är ute inom 1,5 år,,, kom ihåg vart ni hörde det.
Citera
2018-12-02, 18:36
Medlem
Kristoffer flyttar väl tillbaka till Värmland. Dit flyttade väl även de två männen som hjälpte Andreas ( Morot) att forsla bort Ida Fässbergs kropp i Trollhättan. Tror inte att de tar emot K med öppna armar. De vill nog inte bli indragna i något mer "mord".
K är känd och hatad så han vill nog inte till UV. Det bästa vore om han aldrig kom ut igen.
Håll galningar inspärrade på livstid!
Citera
2018-12-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Fängelsekunder får väl obevakade permissioner efter en viss tid? Känns nästan mer osannolikt att han inte skulle ha avverkat ett antal permissioner vid det här laget, med eller utan övervakare.

Nu är KA inte fängelsekund, utan intagen på Helix i Huddinge för sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskriftsprövning. Obevakade persmissioner är ingenting fängelsedömda "får" efter en viss tid (i detta fall tre år). Det är en förmån som fängelsedömda kan ha rätt till under vissa omständighter. Lasermannen (John Ausonis) har suttit fängslad sedan 1992 utan att ha haft en enda obevakad permission. Jag är inte expert på rättspsykiatrins regelverk för obevakade utevistelser, men jag har svårt att tro att det skulle vara släpphäntare än Kriminalvårdens.

Med tanke på detta och vad överläkaren skrivit i sina utlåtanden om KA håller åtminstone jag det för väldigt osannolikt att han skulle ha rätt till obevakad utevistelse. Den som påstår sig ha sett KA på ett tåg verkar f.ö. inte vara den skarpaste kniven i lådan.
Citera
2019-01-04, 14:50
Medlem
Är detta offret?

https://mobile.twitter.com/idajoh4nsson/photo
Citera
2019-01-04, 16:35
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Är detta offret?
Nej.
Citera
2019-01-10, 18:48
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Nu är KA inte fängelsekund, utan intagen på Helix i Huddinge för sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskriftsprövning. Obevakade persmissioner är ingenting fängelsedömda "får" efter en viss tid (i detta fall tre år). Det är en förmån som fängelsedömda kan ha rätt till under vissa omständighter. Lasermannen (John Ausonis) har suttit fängslad sedan 1992 utan att ha haft en enda obevakad permission. Jag är inte expert på rättspsykiatrins regelverk för obevakade utevistelser, men jag har svårt att tro att det skulle vara släpphäntare än Kriminalvårdens.

Med tanke på detta och vad överläkaren skrivit i sina utlåtanden om KA håller åtminstone jag det för väldigt osannolikt att han skulle ha rätt till obevakad utevistelse. Den som påstår sig ha sett KA på ett tåg verkar f.ö. inte vara den skarpaste kniven i lådan.

Är läkarnas utlåtanden offentliga handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in