2019-01-10, 16:12
Medlem
Kommunal chef fast i knarkrazzia – misstänks för två narkotikabrott.
https://www.helahalsingland.se/
Nån som vet mer?
Har inte prenumeration på tidningen, hann dock läsa lite. Men vem kan det vara?
Citera
2019-01-10, 16:58
Medlem
Embas avatar
Vad får du socialchef ifrån? Av rubriken att döma så handlar det om en chef inom den kommunala sektorn. Kan alltså vara vilken fåne som helst.
Citera
2019-01-10, 17:06
Medlem
Sooks avatar
Kan inte läsa artikeln menatt vara med om knarkrazzia och bli misstänkt kan vara långt ifrån samma sak som att man är skyldig. Jag har själv varit med om det utan att varit skyldig till nåt alls.

Men det kanske står nåt mer matnyttigt i artikeln. Personen jobbar i socialförvaltningen framgår ju hur som helst.
Citera
2019-01-10, 17:34
Medlem
"Vid en knarkrazzia slog polisen till mot en chef inom socialförvaltningen i Bollnäs kommun. Vid tillslaget hittades narkotika, och chefen är nu brottsmisstänkt och avstängd från arbetet."

Det står också att man tagit prov som visat positivt på THC, samt hittat hasch i den aktuella bostaden.
Jaja. Lite braj har ingen mått dåligt av

Men visst. Kan ju vara problematiskt med narkotikabrott när man är chef på soc...
Citera
2019-01-10, 17:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Frågan är om man är chef på soc om man är chef inom socialförvaltningen. Socialförvaltningen är ju mer än själva socialkontoret.

Jag har läst artikeln och här kommer en liten sammanställning av det viktigaste:

- THC i urinen
- Något som misstänks vara hasch hittades i hemmet.
- Msstänkt för 2 brott, nämligen ringa narkotikabrott eget bruk (drogpåverkad) och ringa narkotikabrott innehav (hasch i hemmet).
- Chefen har stängts av från arbetet.
- Socialchefen Tina Manson Söderlund är förvånad eftersom man inte tidigare fått signaler om att personen använder narkotika.
Citera
2019-01-10, 17:57
Medlem
Starobrnos avatar
Personen ifråga kanske gör ett prima jobb under sina arbetsveckor, men även om så är fallet blir det väl sparken nu. Bättre att ha grava alkoholproblem för då håller man sig inom lagen
Men inte ömmar jag inte för personalen på soc, de är generellt sett inkompetenta och vänstervridna.
Citera
2019-01-10, 17:57
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Frågan är om man är chef på soc om man är chef inom socialförvaltningen. Socialförvaltningen är ju mer än själva socialkontoret.

Jag har läst artikeln och här kommer en liten sammanställning av det viktigaste:

- THC i urinen
- Något som misstänks vara hasch hittades i hemmet.
- Msstänkt för 2 brott, nämligen ringa narkotikabrott eget bruk (drogpåverkad) och ringa narkotikabrott innehav (hasch i hemmet).
- Chefen har stängts av från arbetet.
- Socialchefen Tina Manson Söderlund är förvånad eftersom man inte tidigare fått signaler om att personen använder narkotika.

Vet ej hur deras förvaltning ser ut. Men jag lägger en peng på att det är en snubbe och att han är runt 30 och chef på någon form av stödboende/hvb.
Citera
2019-01-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mymyggan
"Vid en knarkrazzia slog polisen till mot en chef inom socialförvaltningen i Bollnäs kommun. Vid tillslaget hittades narkotika, och chefen är nu brottsmisstänkt och avstängd från arbetet."

Det står också att man tagit prov som visat positivt på THC, samt hittat hasch i den aktuella bostaden.
Jaja. Lite braj har ingen mått dåligt av

Men visst. Kan ju vara problematiskt med narkotikabrott när man är chef på soc...

Det var det jag ville veta bla då jag inte kunde läsa allt samt att det började florera lite rykten på Fb.
Nu undrar man mest vem, för lite skyldig är man nog om man har hasch hemma och thc i sig.
Hur det har påverkat jobbet el inte kan nog ingen säga i dagsläget.
Citera
2019-01-10, 18:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vet ej hur deras förvaltning ser ut. Men jag lägger en peng på att det är en snubbe och att han är runt 30 och chef på någon form av stödboende/hvb.

Ja, jag tänkte också chef för någots slags boende. Och du kan ha rätt om åldern. Under 40 i alla fall eftersom det var hasch.
Citera
2019-01-10, 22:25
Moderator
blomvattnares avatar
Ändring i rubrik: "socialchef" bytt mot "chef inom socialförvaltningen".

/Mod
Citera
2019-01-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag tänkte också chef för någots slags boende. Och du kan ha rätt om åldern. Under 40 i alla fall eftersom det var hasch.

Hur tänker du nu? Känner många över 40 som röker brunt.
Citera
2019-01-10, 23:59
Medlem
"Knarkrazzia" och så hittar dem lite jävla brunt. Det här jääävla landet alltså x10

Hade fan varit ett bättre land om vi haft en statsminister som rockat spliff då och då. Hade behövts
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in