2019-01-10, 02:12
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrosvensken
Jo, vi har också ögon.
Och?
Citera
2019-01-10, 02:12
Medlem
Ganonitos avatar
Någon som har länk till videon? Hittade den inte på Aftonbladets sida.
Citera
2019-01-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Sno pangaren lär bli enklare och enklare man ser ju fler och fler små späda polistjejer jobba i par och även sett när dom hänger som små fästingar för att försöka få ner nåe fyllo på backen så att som småpolis försöka lägga ner en med snetändning lär ju bli ett pass med övertid

Borde vara minimum en man i varje patrull.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Någon som har länk till videon? Hittade den inte på Aftonbladets sida.

De väntar vi med spänning på. Den kanske beluser varför vi inte kan ha två två små poliser i en patrull.
Citera
2019-01-10, 02:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
När den våldsamme mannen skulle övermannas av två poliser på Stureplan lyckades han ta ett av deras tjänstevapen.

Ett vittne fångade händelsen på film.

– Han tar pistolen, han tar pistolen!, skriker en person som uppges vara en poliserna.

Mycket allvarligt. Det skulle kunna sluta med polismord. När självskydd inte prioriteras längre så händer detta. Inget kommer hända, kvinnliga polisen kommer att få jobba som vanligt!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLoOL4/har-tar-den-valdsamme-mannen-polisens-tjanstevapen

Låter som ett dårhus med den där gälla skrikiga hysteriska kvinnorösten som ekar mellan husväggarna, hur kan hon bli antagen till polisutbildningen?

Är hon inkvoterad i sann mångfalds HBTQ-anda?
Citera
2019-01-10, 03:37
Medlem
Medelkasss avatar
Det slutade åtminstone bättre än det gjorde i Belgien:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2018_Liège_attack

Citat:
On 29 May 2018, Benjamin Herman, a prisoner on temporary leave from prison, stabbed two female police officers, took their guns, shot and killed them and a civilian in Liège, Belgium.[1][2] The gunman took a woman hostage before he was killed by police.[3] The attacker had since 2017 been suspected of having been radicalised in prison after converting to Islam, and was reported to be part of the entourage of a prison Islamist recruiter.[4][5] The method of the attack was said by investigators to match and be specifically encouraged by the Islamic State which claimed the attack.
Citera
2019-01-10, 03:40
Medlem
UpAndGo2s avatar
Har det att göra med om man är man eller kvinna för att man som polis blir bestulen på sitt vapen?
Senast redigerad av UpAndGo2 2019-01-10 kl. 03:47.
Citera
2019-01-10, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Det slutade åtminstone bättre än det gjorde i Belgien:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2018_Liège_attack

Eller 30 November: https://youtu.be/W69K45pygMI?t=4935
Citera
2019-01-10, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Har det att göra med om man är man eller kvinna för att man som polis blir bestulen på sitt vapen?
Det handlar om respekt. Jag förde själv lite statistik när folk blev hämtade av polis. Det blev så gott som alltid tjafs och bråk när det var kvinnliga poliser. Det blev aldrig något tjafs när det var manliga poliser. Bara uppenbarelsen av att två stora starka polismän visar sig gör väl att poletten trillar ner lite bättre på t.ex drogpåverkade, psykotiska eller på något sätt avtrubbade människor. Ingen idé att göra motstånd.
Senast redigerad av karanan 2019-01-10 kl. 05:16.
Citera
2019-01-10, 06:39
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tittar man noga på filmklippet i artikeln så har Aftonträckets hornalister missat att pixla några tiondels sekunder - och man kan skymta att mannens hudfärg är av det brunare slaget. Någon som är överraskad?
En blatte? Döm om min förvåning! Kvinnliga dialogpoliser som ej kan brotta ner en fullvuxen karl? Så oväntat!
Citera
2019-01-10, 06:44
Medlem
Jag minns från min ungdom när jag var stökig sv mig och ett speciellt tillfälle när det blev en liten dans med polis, höll på att få armarna brutna mm. Allt polisen ifråga skrek var, ”det SKA göra lite ont när man stöter på oss” sen slängde han mig rakt in i väggen, klovad å klar. Då var det såklart inget jag uppskattade eller höll med om, idag flera år äldre och möjligen bra mycket visare kan jag inge annat än hålla med den polisen.
Citera
2019-01-10, 06:50
Medlem
Om det är en kraftig lite äldre kvinnlig polis med pondus och erfarenhet i kombination med en manlig så kan det bli bra , men de där unga sminkade små snärterna som ser ut att vara 162 cm/ 54 kilo? Inte så respektingivande och nuförtiden med dessa hårdhudade kriminella med helt annan kvinnosyn och syn på polis och samhälle... Det går inte.
Citera
2019-01-10, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
När den våldsamme mannen skulle övermannas av två poliser på Stureplan lyckades han ta ett av deras tjänstevapen.

Ett vittne fångade händelsen på film.

– Han tar pistolen, han tar pistolen!, skriker en person som uppges vara en poliserna.

Mycket allvarligt. Det skulle kunna sluta med polismord. När självskydd inte prioriteras längre så händer detta. Inget kommer hända, kvinnliga polisen kommer att få jobba som vanligt!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLoOL4/har-tar-den-valdsamme-mannen-polisens-tjanstevapen

Ytterligare ett bevis på att små hästsvansbrudar på 55kg inte skall vara poliser. Den senaste tiden har man kunnat se fler helt sinnessjuka saker, dels detta och sedan en poliskvinna som blev hysterisk vid
en skottlossning. En film på nätet där en hundpolis kvinna matar batongslag mot en misstänkt som varken gör nytta eller skapar förtroende. En annan som visar hur ett manligt hen och ett kvinnligt dito har mycket svårt at lägga ner en jugge. Ett fall, som jag personligen fick se var två polisbrudar som släpades med då en knarkare gick med dessa två pajaser hängande vid varsin axel. Incidenterna mellan polis och kriminella där poliskvinnorna inte klarar sitt jobb är pinsamt många nu. Och som lök på laxen alla deras skjutningar.

Är det inte dags att analysera hur bra det är med kvotering och lättare antagnings regler för hästbrudarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in