Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast det där är ett svårt beslut att ta, av flera skäl. 1. Kidnapparna kan ha tänkt döda offret, för att de är rädda att han eller hon ska ha uppfattat saker som gör att polisen kan spåra dem. Så länge som de inte har fått pengarna, är chansen större att personen fortfarande är i livet. Och då kan polisen fortsätta sitt spårningsarbete under tiden. 2. Det är mycket troligt att kidnapparna bara kommer att begära mer pengar av offrets anhöriga, när de ser att det går. Det här är ju inga människor som ser det som en hederssak att hålla ett avtal. 3. Det blir farligare för alla andra rika, när människor ser att ett sådant här brott kan löna sig. Det ger fel signaler, alltså.
...sedan tycker jag att du är elak, när du insinuerar att maken vill bli av med henne... Han har det väl svårt nog just nu. Förhoppningsvis läser han dock inte på ett svenskt forum.
dom kunde fortfaranede spåna, fast dom var inte så bra på det, en nabo reagerade på hvite skilter på en varebil, han tog kontakt med statens vegvesen och så var det polisens bil..
Tror inte dom vil ha mer en 90 mill fra familjen, men at det inte er et bra signal til andra kan jeg forstå. Uansett, jag ville gått inn i forhandlinger, "follow the money", de kan inte bruke Monero, det må vekslas ut på något sett och det er der man kan spora.
Alle har vel varit innom ulika scenario, om hun drog frivillig, om ektemannen (prosentvis sjangs er det naturlig å tenke på honnom, dom fleste kvinnor i Norge blir avliden av sin sambo el ektemann, det er inte for at vara elak, inte något jag tror heller, men jag forsøker alltid i starten av en sak ha alla møjligheter uppna, polisen gjør ochså det, det står i mange media at hon "antas vara kidnapped" sjalv om jeg tror det stemmer at hon er kidnappad vet ingen med sakerhet, dvs hun sjalv vet, och några andra