2019-01-09, 20:01
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Enligt pojken började Hansson ta på hans ben och sakta flytta händerna närmare skrevet. Pojken uppskattade inte Hanssons homosexuella invit och avbröt övningen. När pojken sedan började träna magen dök Hansson upp igen och återupptog sitt tafsande. 13-åringen sprang då ifrån platsen.

Bosse Hansson är också misstänkt för ytterligare ett sexuellt ofredande i en angränsade park några dagar tidigare. Han närmade sig då två tonårspojkar, frågade ut dem om deras träning och bad om att få se deras muskler. Han slet vid tillfället också i en av pojkarnas t-tröja.

Vi kan alltså konstatera att det inte handlar om något "Men jag rörde ju honom knappt!?"
Är Bosse skyldig? Ja förmodligen, så in i bomben.
Om det däremot är rätt att han skall sitta inne upp till 15 år med sitt annars straffria förflutna med tanke på sin ålder kan ju däremot diskuteras.
Ge han tunga böter, vistelseförbud och skicka hem gubben till Solna.
Citera
2019-01-09, 20:04
Medlem
Han valde ju ett synnerligt dåligt tillfälle att antasta småpojkar på, i ett land där man faktiskt bestraffar kriminella på riktigt. I Sverige hade han kunnat föra in ett finger i anus på pojken och fått 1 års villkorlig dom. I USA räcker det med att nudda pojken mellan benen och riskera 15 års fängelse.

Straffrabatter? Knappast. Vidare så är väl inte pedofiler speciellt populära i fängelset heller, så risken att bli ihjälslagen eller att få sig skruvmejsel-hugg i skallen är väl förhållandevis hög. Nej du gubben, nu har du tabbat dig rejält! 4-15 år i fängelse är ganska så viktiga år för en 85-åring. Det kanske inte blir några fler julaftonar med barnbarnen.

När han blivit dömd så kommer en process omgående att starta där han bönar och ber om att få bli förflyttad till Sverige - i ett desperat försök att försöka fuska sig ur sitt straff, vilket han i sådant fall förmodligen också kommer att lyckas med.
Citera
2019-01-09, 20:05
Medlem
Om nån gammal gubbe hade närmat sig mig i en park när jag var 13 så hade jag garanterat tyckt det var en konstig filur och sedan berättat om det för mina föräldrar. När föräldrarna frågat mer utförligt om vad som faktiskt hänt, kanske även med ledande frågor, hade jag säkert spätt på berättelsen med ytterligare detaljer för att få det att låta ännu hemskare. I stämningstokiga USA finns säkert föräldrar som kan se ett hägrande skadeståndsbelopp i horisonten.

Han har ju medgett att han pratat med barnen.

Man kan aldrig så noga veta. Finns det vittnen? Var det fler personer i parken som såg det påstådda händelseförloppet?

Jag trodde personligen inte BH levde längre. Eller om han levde att han levde ett undandraget liv i nån ödslig våning i Sthlm.

Nåja, precis som andra redan påpekat tidigare i tråden så vi ju sett förr hur kändisar fallit.
Citera
2019-01-09, 20:05
Medlem
Här har ni Bosse Bus i USA rättegång, video
https://www.nbcmiami.com/news/local/Swedish-Man-Accused-of-Groping-Teen-at-Park-in-Coral-Springs-504063651.html

Va fan vissar man aldrig ansikten på folk hemma, stupid.
Hade Bosse gjort detta i Sverige hade han fått en vecka på kåken men nu kommer han att sitta hår i USA tills han dör, 15-20 years.
Citera
2019-01-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
15 års fängelse för att ha tafsat! Det är ju vad man får för mord här. USA är ett jäva efterblivet land. Varför åkte han dit. Men visst nåt jävla straff ska han ha. 5 mån kanske.
jag tycker USA har helt fantastiska straff vi bör närma oss dom !!

Vet du vad som USA och Sverige redan är lika på ? Jo om man INTE begår brott så får man 0År och 0månaders fängelse
Citera
2019-01-09, 20:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Enligt pojken började Hansson ta på hans ben och sakta flytta händerna närmare skrevet. Pojken uppskattade inte Hanssons homosexuella invit och avbröt övningen. När pojken sedan började träna magen dök Hansson upp igen och återupptog sitt tafsande. 13-åringen sprang då ifrån platsen.

Bosse Hansson är också misstänkt för ytterligare ett sexuellt ofredande i en angränsade park några dagar tidigare. Han närmade sig då två tonårspojkar, frågade ut dem om deras träning och bad om att få se deras muskler. Han slet vid tillfället också i en av pojkarnas t-tröja.

Vi kan alltså konstatera att det inte handlar om något "Men jag rörde ju honom knappt!?"
Är Bosse skyldig? Ja förmodligen, så in i bomben.
Om det däremot är rätt att han skall sitta inne upp till 15 år med sitt annars straffria förflutna med tanke på sin ålder kan ju däremot diskuteras.
Ge han tunga böter, vistelseförbud och skicka hem gubben till Solna.

Att ens tala om fängelsenivå på straffet för det som anges är obegripligt. Att tala om 15 år för en ostraffad, förmodligen i någon mening dement 85-åring, är så in i helvete galaet att man häpnar.

Om Hansson i stället hade slagit till 13-åringen på käften hade han förmodligen knappt blivit häktad.
Citera
2019-01-09, 20:09
Medlem
Någon som har sett på Rapport (heter det fortfarande så?) på SVT idag, sa dom något om detta eller sopar dom det under mattan?
Citera
2019-01-09, 20:12
Medlem
Ungefär samma sak gjorde en snubbe på gymmet med mig. Inte fan anmälde jag honom. sa att jag gillade flickor och gick därifrån.
Citera
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Han valde ju ett synnerligt dåligt tillfälle att antasta småpojkar på, i ett land där man faktiskt bestraffar kriminella på riktigt. I Sverige hade han kunnat föra in ett finger i anus på pojken och fått 1 års villkorlig dom. I USA räcker det med att nudda pojken mellan benen och riskera 15 års fängelse.

Straffrabatter? Knappast. Vidare så är väl inte pedofiler speciellt populära i fängelset heller, så risken att bli ihjälslagen eller att få sig skruvmejsel-hugg i skallen är väl förhållandevis hög. Nej du gubben, nu har du tabbat dig rejält! 4-15 år i fängelse är ganska så viktiga år för en 85-åring. Det kanske inte blir några fler julaftonar med barnbarnen.

När han blivit dömd så kommer en process omgående att starta där han bönar och ber om att få bli förflyttad till Sverige - i ett desperat försök att försöka fuska sig ur sitt straff, vilket han i sådant fall förmodligen också kommer att lyckas med.

Barnbarnen?
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Hur tänker en 85-årig gubbe som tror att 13-åriga pojkar är intresserad av honom? Det är svårt att se någon logik i detta, men pedofiler kan kanske inte hejda sina drifter.
När det gäller bögerier kan man aldrig förutsätta något. Det finns absolut många unga bögar som älskar att sätta på gamla farbröder i stjärten. Detta är inget jag sitter och bara hittar på.
Man kan som heterosexuell inte förutsätta att personer med sjukdomen homosexualitet beter sig som folk. För det gör dem inte, det är Bosse-Bög ett levande bevis på.
Citera
2019-01-09, 20:13
Medlem
Kehins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL

Vet du vad som USA och Sverige redan är lika på ? Jo om man INTE begår brott så får man 0År och 0månaders fängelse
För de privata aktörerna/investmentbolag som äger fängelser är lagarna fantastiska iaf...
Citera
2019-01-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL

Problemet är väl möjligen att höga straff inte påverkar brottsligheten. Trots hårda straff har USA betydligt högre brottslighet än Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in