2019-01-09, 00:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Öhm ja..? Precis. Och så förhåller det sig inte med äldre bilar eftersom de är lättare att sno. Som KJ:s.
Nu börjar det kanske bli OT. Vad jag ville säga var väl egentligen bara att jag inte har några problem med att tro på KJ om han säger att han inte brukar låsa bilen. Detta eftersom jag själv alltid har resonerat som KJ tycks göra, dvs. att det är bättre att de får gå in i bilen och se att det inte finns något att stjäla, än att de skall ha sönder något för att ta sig in i den (och så resonerade jag även innan det fanns startspärr).
Senast redigerad av Draifos 2019-01-09 kl. 00:33.
Citera
2019-01-09, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Dessutom Fagro: om polisen inte hade hittat VB:s blod i bagageluckan hade du garanterat tjatat "VB kan inte ha förts bort i KJ:s bil, därför det inte fanns blod där. Det är omöjligt att transportera kroppsdelar utan att något spår avsätts".
One-trick-pony.

Blodspåren i bagageutrymmet bevisar ingenting, därför det var blod från när Bangsuan levde och har ingenting att göra med påståendet att KJ transporterat kroppsdelar som påståtts av spaningsledningen.
Blodet i bagageutrymmet är inte heller planterat, därför det fanns ingen orsak att plantera blod som kom från när Bangsuan levde.
Däremot hundens Uno markering är ett frågetecken, hundföraren visste inte vad hunden markerade om den markerade för liklukt är det planterat dit, därför det är en omöjlighet att KJ har transporterat några kroppsdelar med bilen sin.
En hunds markering säger ingenting om man inte vet varifrån markeringen kommer och kan inte användas som bevis, men som gjordes i det här fallet , som är illegalt.

Det som spaningsledningen undvikit är att de inte låtit testa blodspåret i bagageutrymmet om det var likblod.

Sannolikt ville de inte få ett obekvämt resultat och därför testades inte blodspåren, en mycket enkel logik.
Det är också en mycket enkel procedur att testa om det var likblod eller inte.

Eftersom spaningsledningen bjöd in TV och journalister vid söket i KJ:s bil som liknade mer en show, måste de ha varit övertygade att spårhunden kommer att markera, sedan förvånar det mig att hundföraren drog Uno i kopplet till stället där den markerade.
Om det funnits liklukt i bagageutrymmet borde likspårhunden reagerat helt annorlunda, därför tror inte jag att där fanns liklukt.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-09 kl. 02:29.
Citera
2019-01-09, 02:51
Medlem
Citat:
"Unikt att en fotgängare går där"..? Dina argument når ständigt nya höjder.
Igen: vittnet kunde inte peka ut fotgängaren som VB. Då kan du inte med någon som helst trovärdighet göra det. Punkt.
Dessutom: dom andra vittnesuppgifterna om sedda asiatiska kvinnor i området på eftermiddagen då? Verkar ju vara hyfsat gott om dom iaf.

Lejonbacksvägen är sådan väg att mycket sällan går någon fogängare där, att det skulle varit någon annan än Bangsuan kan ses som helt osannolikt.
I närheten där vittnet mötte den sannolika Bangsuan hittades en bit in i skogen en vit trosa av polisen, men den sändes aldrig in för DNA analys, om den tillhörde Bangsuan.
Var man kanske rädd för ett obekvämt resultat, eller vad ?
Jag har lite svårt att tänka mig att en vit trosa hamnat där om den inte tillhörde Bangsuan.

Eftersom KJ var utsett till gärningsmannen fanns ingenting annat än att förneka alla uppgifter att det var Bangsuan som gick efter Lejonbacksvägen.
När en gärningsman utses som nu med KJ blir det att ingenting annat stämmer in på KJ, som också har hänt med det här fallet.
Det finns ingenting som stämmer med spaningsledningens påståenden om KJ, utan det blir helt osannolika påståenden, som saknar all grund i verkligheten.
Citera
2019-01-09, 03:31
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Blodspåren i bagageutrymmet bevisar ingenting, därför det var blod från när Bangsuan levde och har ingenting att göra med påståendet att KJ transporterat kroppsdelar som påståtts av spaningsledningen.
Blodet i bagageutrymmet är inte heller planterat, därför det fanns ingen orsak att plantera blod som kom från när Bangsuan levde.
Däremot hundens Uno markering är ett frågetecken, hundföraren visste inte vad hunden markerade om den markerade för liklukt är det planterat dit, därför det är en omöjlighet att KJ har transporterat några kroppsdelar med bilen sin.
En hunds markering säger ingenting om man inte vet varifrån markeringen kommer och kan inte användas som bevis, men som gjordes i det här fallet , som är illegalt.

Det som spaningsledningen undvikit är att de inte låtit testa blodspåret i bagageutrymmet om det var likblod.

Sannolikt ville de inte få ett obekvämt resultat och därför testades inte blodspåren, en mycket enkel logik.
Det är också en mycket enkel procedur att testa om det var likblod eller inte.

Eftersom spaningsledningen bjöd in TV och journalister vid söket i KJ:s bil som liknade mer en show, måste de ha varit övertygade att spårhunden kommer att markera, sedan förvånar det mig att hundföraren drog Uno i kopplet till stället där den markerade.
Om det funnits liklukt i bagageutrymmet borde likspårhunden reagerat helt annorlunda, därför tror inte jag att där fanns liklukt.

Svammel. Du vet ingenting om blodet, men kan givetvis slå fast att det kom från VB medan hon levde. Hur - jo, eftersom KJ är oskyldig kan han ju inte ha fraktat likdelar, och då kan blodet heller inte vara "likblod". Briljant, min käre Watson.

Sen kommer du tillbaka till "spaningsledningen", och deras ovilja att få "oönskade resultat". Vilka ville dom skydda och varför?
Och Unos markering...givetvis kan mästerdetektiv Fagro avgöra att hunden reagerade fel och inte markerade för liklukt trots att det enbart är det den är tränad för. Du har onekligen många strängar på din lyra!
Citera
2019-01-09, 03:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Lejonbacksvägen är sådan väg att mycket sällan går någon fogängare där, att det skulle varit någon annan än Bangsuan kan ses som helt osannolikt.
I närheten där vittnet mötte den sannolika Bangsuan hittades en bit in i skogen en vit trosa av polisen, men den sändes aldrig in för DNA analys, om den tillhörde Bangsuan.
Var man kanske rädd för ett obekvämt resultat, eller vad ?
Jag har lite svårt att tänka mig att en vit trosa hamnat där om den inte tillhörde Bangsuan.

Eftersom KJ var utsett till gärningsmannen fanns ingenting annat än att förneka alla uppgifter att det var Bangsuan som gick efter Lejonbacksvägen.
När en gärningsman utses som nu med KJ blir det att ingenting annat stämmer in på KJ, som också har hänt med det här fallet.
Det finns ingenting som stämmer med spaningsledningens påståenden om KJ, utan det blir helt osannolika påståenden, som saknar all grund i verkligheten.

Ännu mera svammel. Vittnet har inte pekat ut VB som fotgängaren, du kan heller inte göra det. Punkt. Men igen, du bestämmer att det är hon (eftersom KJ är oskyldig), och du gör samma sak med trosorna. Du tror inte att det finns någon anledning till att trosorna inte DNA-testades? Nej, så klart inte. Spaningsledningen är ju korrupt och ville inte få oönskade svar...så då bestämmer du helt enkelt att det var hennes. Bekvämt!

Konsekvent väljer du att förneka alla bevis som pekar mot KJ, och ta alla halmstrån som skulle kunna peka åt andra håll som bevis på att KJ är oskyldig. Oidentifierad asiat på Lejonbacksvägen? Garanterat VB.
Icke-analyserade trosor i en skogsdunge? Garanterat VB:s.
En vittnesuppgift om parkerad skåpbil? Garanterat mördarkommandots lönnmördarbil.
Osv.

Och det är så klart helt meningslöst att diskutera med dig. När du väl bestämt dig för att någon är oskyldig spelar inga bevis längre någon roll. Hade det kommit fram en film på när KJ styckar VB hade du väl direkt kunnat avgöra att han var påverkad av '"skopolamin" eller tvingad av "spaningsledningen"...
Citera
2019-01-09, 04:34
Medlem
Citat:
Ännu mera svammel. Vittnet har inte pekat ut VB som fotgängaren, du kan heller inte göra det. Punkt. Men igen, du bestämmer att det är hon (eftersom KJ är oskyldig), och du gör samma sak med trosorna. Du tror inte att det finns någon anledning till att trosorna inte DNA-testades? Nej, så klart inte. Spaningsledningen är ju korrupt och ville inte få oönskade svar...så då bestämmer du helt enkelt att det var hennes. Bekvämt!

Konsekvent väljer du att förneka alla bevis som pekar mot KJ, och ta alla halmstrån som skulle kunna peka åt andra håll som bevis på att KJ är oskyldig. Oidentifierad asiat på Lejonbacksvägen? Garanterat VB.
En vittnesuppgift om parkerad skåpbil? Garanterat mördarkommandots lönnmördarbil.
Osv.

Och det är så klart helt meningslöst att diskutera med dig. När du väl bestämt dig för att någon är oskyldig spelar inga bevis längre någon roll. Hade det kommit fram en film på när KJ styckar VB hade du väl direkt kunnat avgöra att han var påverkad av '"skopolamin" eller tvingad av "spaningsledningen"...

Det fanns motiv att den här spaningsledningen har åstadkommit ett gigantiskt fuskverk och det är att på mycket tidigt stadium gick det upp för dem kanske genom information, att det var lejda personer med utländskt bakgrund som låg bakom Bangsuans försvinnande.
Därför togs en "scape goat" fram som blev KJ, som skulle få skulden för Bangsuans försvinnande.

Boden har blivit en metropol för asylinvandrare som väntar på uppehållstillstånd, när de får tillståndet åker de ned till storstäderna, men det är en rotation det sändes upp nya, när sökanden sinar.
Sannolikt tjänar kommunen pengar på den här hanteringen, därför de får bidrag för personerna som kommer dit och de stannar ingen längre tid.
Sedan behövs det resurser för reparationer av bostäder m.m. det är endast att rekvirera medel från Migrationsverket, alla som jobbar med det här har i princip tystnadsplikt, yttrar de något negativr rörande det här klientelet blir de omedelbart av med jobbet.
Det är allmänt känt att asylinvandrarna i landet har en egen gräddfil när det gäller brott, och i det här fallet var det högsta prioritet att de fick inte ställas till svars.
Du kan inse själv det finns ingenting som stämmer det som spaningsutredningen kommit med, utan alltsammans är ett enda moras.

Jag har själv varit tidigare bosatt i tredje världens länder och de har ett annat tillvägagångsätt att komma till rätta med lejda gärningsmän.
De spårar upp beställaren som många gånger inte är svårt som får långt fängelsestraff.
Sedan gärningsmännen sätts upp på svarta listan och när polisen påträffar dem försvinner de i en så kallad skottduell.
Därför får "hit man" en mycket låg levnadsålder, därför finns alternativet att komma in i annat land som inte har sådana metoder.
En "hit man" är många gånger skicklig och smart, sannolikt svårt att med lagliga medel fälla en sådan.

Organiserad brottslighet bygger mycket på lejda gärningsmän, och ledarna tar inga risker, utan ser till att kulorna strömmar in och placeras utanför landet.
För Sverige har den här brottsligheten varit okänd tidigare, men har nu kommit till landet.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-09 kl. 05:12.
Citera
2019-01-09, 04:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det fanns motiv att den här spaningsledningen har åstadkommit ett gigantiskt fuskverk och det är att på mycket tidigt stadium gick det upp för dem kanske genom information, att det var lejda personer med utländskt bakgrund som låg bakom Bangsuans försvinnande.
Därför togs en "scape goat" fram som blev KJ, som skulle få skulden för Bangsuans försvinnande.

Boden har blivit en metropol för asylinvandrare som väntar på uppehållstillstånd, när de får tillståndet åker de ned till storstäderna, men det är en rotation det sändes upp nya, när sökanden sinar.
Sannolikt tjänar kommunen pengar på den här hanteringen, därför de får bidrag för personerna som kommer dit och de stannar ingen längre tid.
Sedan behövs det resurser för reparationer av bostäder m.m. det är endast att rekvirera medel från Migrationsverket, alla som jobbar med det här har i princip tystnadsplikt, yttrar de något negativr rörande det här klientelet blir de omedelbart av med jobbet.
Det är allmänt känt att asylinvandrarna har en egen gräddfil när det gäller brott, och i det här fallet var det högsta prioritet att de fick inte ställas till svars.
Du kan inse själv det finns ingenting som stämmer det som spaningsutredningen kommit med, utan alltsammans är ett enda moras.

Haha...där kom den.
Jamen så klart. Kommunen beordrar spaningsledningen att låta dom skyldiga asylinvandrarna löpa, och sätta dit en helt oskyldig kommuninvånare istället. Money talks!

Du borde lämna mordtrådarna och enbart hålla till i konsporationstrådarna med dom andra foliehattarna.
Citera
2019-01-09, 04:58
Medlem
Citat:
Haha...där kom den.
Jamen så klart. Kommunen beordrar spaningsledningen att låta dom skyldiga asylinvandrarna löpa, och sätta dit en helt oskyldig kommuninvånare istället. Money talks!
Du borde lämna mordtrådarna och enbart hålla till i konsporationstrådarna med dom andra foliehattarna.
Jag kommer inte med några konspirationer utan sanningen och den kan bli obekväm, konspirationer är det andra som sysslar med.
Jag har aldrig påstått att kommunen beordrar spaningsledningen för något, som de självklart inte gör.
Du kan inte motbevisa mig därför jag har en kristallklar helhet i det här fallet, men du kan alltid försöka.
Citera
2019-01-09, 05:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag kommer inte med några konspirationer utan sanningen och den kan bli obekväm, konspirationer är det andra som sysslar med.
Jag har aldrig påstått att kommunen beordrar spaningsledningen för något, som de självklart inte gör.
Du kan inte motbevisa mig därför jag har en kristallklar helhet i det här fallet, men du kan alltid försöka.

Det enda som är kristallklart är att du är en foliehatt och svammelpelle.
Men hur går det till då, när ekonomiska intressen rörande dessa dyrgripar till asylinvandrare ska tillvaratas? Spaningsledningen upptäcker att det är asylinvandrare som är skyldiga. Ok. Vilka rapporterar dom detta till? Och vilka ger sen direktiven att förfalska utredningen och sätta dit en helt oskyldig kommuninvånare istället? Och har spaningsledningen carte blanche att själv välja syndabock?
Beskriv själva kedjan.
Citera
2019-01-09, 05:57
Medlem
Citat:

Osv.
.
För att kunna lösa brott är vittnesuppgifter mycket viktiga, det här vittnet på Lejonbacksvägen som är ett trovärdigt vittne därför det går inte att motbevisa henne, att börja kalla henne för inte trovärdig som Hovrätten gjorde, och att hon inte sett vad hon påstår är helt fel.
Det kommer medföra att polisen kan få svårt att få vittnen, när vittnen ställs ut och mer eller mindre förklarar dem som inte tillräkneliga, därför uppgifterna stämmer inte in med vad auktoriteten önskar.
Vittnet på Lejonbacksvägen gjorde sin plikt därför det var hennes skyldighet att vittna om den försvunna tjejen.
Det är polisens uppgift att ta emot vittnesuppgifter och de är mycket skickliga att sortera bort uppgifter som är felaktiga där det finns motsägande uppgifter m.m., helt säkert får de sortera bort massor med uppgifter därför det finns många virrpannor, som vill göra en insats.
När det gäller vittnesuppgiften på Lejonbacksvägen åkte polisen dit och hade en rekonstruktions tur med vittnet och hade säkert förtroende för hennes uppgifter, eftersom det kom med i förundersökningen och blev kvar där.
Vittnets uppgifter var också mycket viktiga för fallet, som sannolikt polisen såg och åkte ut till henne.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-09 kl. 06:07.
Citera
2019-01-09, 06:52
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Förundersökningen brukar delas upp i två delar. Första delen är förundersökningsprotokollet som till mesta delen är offentlig.

Andra delen är sidomaterial, den så kallade "slasken" där uppgifter som inte anses intressanta för åtalet samlas. Den får försvaret ta del av.

Det unika(?) för denna förundersökning är det extra sidomaterialet på 2435 sidor, som gömdes för försvaret vid rättegångarna. Det är olagligt att göra så och visar att polisen inte hade rent mjöl i påsen. Varför skulle den annars göra så? Det handlar inte om sekretess, en bild på ett par skor behöver inte sekretessas, och det skrev du själv.

Det är för mycket som skiljer.

Alibiförhören hölls 8 respektive 9 maj, så när spaningen påbörjades 13 maj visste polisen att alibit var falskt. Det framkom inget fram tills dess spaningen upphörde som avskrev MB.

Båda redogjorde för vad de gjorde efter bröllopsmiddan så det har inget med dagvilla eller osäkerhet om datum att göra.

Han kunde ha hållit koll på att de inte blev sedda på väg till lägenheten och sagt att Vatchareeya uteblev från mötet. Om Vatchareeya kunde ses lämna lägenheten, vad var det som bars ut här? Grannens vapenskåp, kanske?

Det fanns mycket som Kim kunde ha utelämnat, men bredvilligt berättade. Polisen råkade nämna sin bekantskap i en rutinnotering i ett förhör och genom att en polisman försa sig i tingsrätten. Annars dolde den samhörigheten bra.

Det som du missar är att advokaten begärde ut SAMTLIGA rawfiler. Polisen får inte göra advokaten till viljes då det fanns bilder som INTE skulle lämnas ut.

Det är uppgifter som kommer fram i förhör som de kontrollerar. Kvitton, mobilundersökningar etc. DE var inte klara när polisen började spana på karatetränaren. Hade någonting i hans alibi inte stämt skulle han vara under fortsatt utredning tills allt klarnat och de kan avskriva honom.

Jag tror att Kristoffer är lite smartare än vad du är. Han vågade självklart inte ljuga om att Vatchareeya inte varit hos honom för risken fanns att någon granne sett henne komma. Hon kan ha berättat för flera olika personer att hon skulle till honom och Kristoffer visste att hennes mobil kopplat upp sig vid hans hemmaadress en stor del under kvällen och DET är skäl nog för att närmare undersöka båda honom och lägenheten även om han sagt att hon inte dykt upp.

Kristoffer har förstått att någon sett honom bära ut något tungt ur lägenheten. Hans förklaring i rättegången var att de sett honom bära ut sängen. Det är många vittnet som i förhör säger att Kristoffer hade två sängar eller en stor dubbelsäng när de var hemma hos honom på födelsedagen som var 29/4. Någon gång efter det datumet fram tills polisen gick in in lägenheten har en säng burits ut. Varför inte kort efter mordet på Vatchareeya?

Med ditt sätt att tänka är i så fall många poliser och domare vänner med de åtalade. Jag har själv blivit kallad vid mitt smeknamn under en rättegång och jag kände definitivt ingen av dem.
Senast redigerad av Combival 2019-01-09 kl. 07:01.
Citera
2019-01-09, 07:09
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
För att kunna lösa brott är vittnesuppgifter mycket viktiga, det här vittnet på Lejonbacksvägen som är ett trovärdigt vittne därför det går inte att motbevisa henne, att börja kalla henne för inte trovärdig som Hovrätten gjorde, och att hon inte sett vad hon påstår är helt fel.
Det kommer medföra att polisen kan få svårt att få vittnen, när vittnen ställs ut och mer eller mindre förklarar dem som inte tillräkneliga, därför uppgifterna stämmer inte in med vad auktoriteten önskar.
Vittnet på Lejonbacksvägen gjorde sin plikt därför det var hennes skyldighet att vittna om den försvunna tjejen.
Det är polisens uppgift att ta emot vittnesuppgifter och de är mycket skickliga att sortera bort uppgifter som är felaktiga där det finns motsägande uppgifter m.m., helt säkert får de sortera bort massor med uppgifter därför det finns många virrpannor, som vill göra en insats.
När det gäller vittnesuppgiften på Lejonbacksvägen åkte polisen dit och hade en rekonstruktions tur med vittnet och hade säkert förtroende för hennes uppgifter, eftersom det kom med i förundersökningen och blev kvar där.
Vittnets uppgifter var också mycket viktiga för fallet, som sannolikt polisen såg och åkte ut till henne.

Ytterligare svammel. "Motbevisa henne"...Vänligen hänvisa till var i FUP hon identifierar fotgängaren som VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in