2018-12-31, 21:57
Medlem
von_Ss avatar
Ja vad i helvete Glanton inte visste jag att du var en sån gammal stofil som satt och vevade ilsket på grammofonen varje gång du vill höra musik som ges ut av annat än miljardföretag. Allt är två knapptryck bort på allas vår ryska favorittracker sen är det bara att dra in det på telefonen. Eller så kan farbrorn rippa in det på ett kassettband eller MiniDisc eller vad för kufiskt medium du nu föredrar.

"Lägga över skiten på en mp3-spelare" läste jag nu, haha! Kliv ut ur grottan Glanton för i helvete, omfamna 2000-talet!
Citera
2019-01-01, 08:01
Medlem
von_Ss avatar
Min avsky mot amerikansk BM är fortsatt stark men årets första lyssning fick ändå bli nyaste Nachtmystium, som jag anser vara ett av de mer intressanta banden därifrån. De har ändrats mycket genom åren men har genomgående haft en allmänt deppig stämning i musiken som jag gillar. Denna nya EP var bra också.

Att de verkar vara uppriktigt dekadenta och sorgsna snubbar som scammar sina fans på pengar för att kunna köpa droger istället för pretentiösa bögar som går på college och vill vara hippa är förstås ett plus.
Citera
2019-01-02, 11:07
Medlem
Glantons avatar
http://www.metalstorm.net/events/news_comments.php?news_id=34922
Citera
2019-01-03, 12:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
http://www.metalstorm.net/events/news_comments.php?news_id=34922

Har inte hängt med särskilt mycket i Batushka förutom att deras album var jävligt bra (7/10) men är det känt vilka medlemmarna är? Ja nu verkar det ju vara det men att någon heter "Kzrzyztovz" säger mig inte så mycket för det verkar alla polacker göra. När det kom tyckte jag att det lät som nån ur Mgla åtminstone var med på ett litet hörn men det kanske är helt fel.

Hoppas Mgla kommer med nåt nytt snart förresten för det var väl några år sedan nu. Kriegsmachine är ju inte i närheten.
Citera
2019-01-04, 13:23
Medlem
Glantons avatar
Nu är det så att jag har laddat ner en massa musik och det har funkat ok ett tag, men det slutar alltid med datakrångel, uppfuckade filer etc osv in i evigheten tills man blir dum på riktigt och inte orkar mer......
Har då använt ”en metal tracker”.

Förstår att man blir snudd på idiotförklarad i tråden. Men sånt är livet! 😎
Citera
2019-01-04, 14:29
Medlem
von_Ss avatar
Årets Inferno Festival bjuder alltså på Mgla, Ruins of Beverast, Taake, Cult of Fire, 1349, Au-Dessus, Urfaust.

Det är väl fan att man har blivit så gammal så man inte tar sig iväg på sånt här längre.
Citera
2019-01-04, 17:03
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Årets Inferno Festival bjuder alltså på Mgla, Ruins of Beverast, Taake, Cult of Fire, 1349, Au-Dessus, Urfaust.

Det är väl fan att man har blivit så gammal så man inte tar sig iväg på sånt här längre.

Så är det: det är ett skit att bli äldre och bekväm, Mgla, Au-Dessus, Ruins hade varit gott att se innan man dör.
Nåja, jag är jävligt nöjd med att Mgla äntligen dykt upp på Spotify och att de förhoppningsvis har något nytt på gång.
Citera
2019-01-05, 13:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Har inte hängt med särskilt mycket i Batushka förutom att deras album var jävligt bra (7/10) men är det känt vilka medlemmarna är? Ja nu verkar det ju vara det men att någon heter "Kzrzyztovz" säger mig inte så mycket för det verkar alla polacker göra. När det kom tyckte jag att det lät som nån ur Mgla åtminstone var med på ett litet hörn men det kanske är helt fel.

Hoppas Mgla kommer med nåt nytt snart förresten för det var väl några år sedan nu. Kriegsmachine är ju inte i närheten.

Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Så är det: det är ett skit att bli äldre och bekväm, Mgla, Au-Dessus, Ruins hade varit gott att se innan man dör.
Nåja, jag är jävligt nöjd med att Mgla äntligen dykt upp på Spotify och att de förhoppningsvis har något nytt på gång.

De skrev på Facebook att det ska komma nytt under 2019 för ett tag sedan, om jag inte minns helt tokigt.

Vad har vi mer att se fram emot i år? Ultra Silvams fullängdsdebut är på väg och förväntningarna där är skyhöga såklart. Malakhim släpper ny EP snart också, lär också sitta fint.
Senast redigerad av Punkliv 2019-01-05 kl. 13:44.
Citera
2019-01-07, 23:42
Medlem
gato12s avatar
Vad tycker tråden om Svartkonst? Lyssnar just på fullängdaren Devil's Blood

Om jag förstått saken rätt så handlar det om ett enmansprojekt á la Bathory (inga övriga jämförelser)

Inget renodlat black metal album direkt
Senast redigerad av gato12 2019-01-07 kl. 23:46.
Citera
2019-01-08, 19:23
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Det var ett tag sedan jag läste i tråden, men vafan Grave Circles och Groza var ju skitbra! Tack för tipsen!

Några andra bra band som jag icke sett i tråden på länge är:
Ultha:
https://www.youtube.com/watch?v=VsTb2KjIKJ0

Wiegedood:
https://www.youtube.com/watch?v=j2S34JsPEO4
Citera
2019-01-09, 00:15
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
De skrev på Facebook att det ska komma nytt under 2019 för ett tag sedan, om jag inte minns helt tokigt.

Vad har vi mer att se fram emot i år? Ultra Silvams fullängdsdebut är på väg och förväntningarna där är skyhöga såklart. Malakhim släpper ny EP snart också, lär också sitta fint.

Ja fy farao så peppad man är om Ultra Silvam släpper nytt i år. Man har så höga förväntningar så att det nästan är upplagt för en besvikelse.
Malakhim har jag aldrig hört, men såg att det ju för fan är folk från gamla Hellmasker. Att läsa Hellmaskers texter på typ metal archives är inget annat än ett sant nöje. Har norrlänningarna övergett misshandel med basebollträ, rostat bröd samt gräsklippning till förmån för Satan alltså? Måste absolut kolla upp Malakhim.

Ondskapt torde väl också ligga i startgroparna för ytterligare en fullängdare. Jag fastnade aldrig riktigt för senaste plattan där. Dyrkar dock de två första. Djävulens ande från Dödens evangelium är nog fasen en av de bästa BM låtar som gjorts.

Nu blir det att falla till dvala med Stilla - Synviljor i lurarna. En av förra årets bästa plattor.

Kan inte folk i tråden smälla upp några listor på 2018 års bästa plattor?! Brukar ju dyka upp en del fina saker man missat då.
Citera
2019-01-09, 18:50
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Kan inte folk i tråden smälla upp några listor på 2018 års bästa plattor?! Brukar ju dyka upp en del fina saker man missat då.

2018 bästa Iron Bonehead-släpp:
1. Embrace of Thorns - Scorn Aesthetics
2. Temple Nightside - Recondamnation
3. Temple Desecration - Whirlwinds of Fathomless Chaos
4. Tezcatlipoca - Tlayohualtlapelani
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in