2019-01-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Mår alltid lika illa när ett töntigt ord får flyt och plötsligt ska alla slänga sig med det... just nu peakar nog ordet incel, och det är incel hit och dit och allt är fucking incel.

Ett annat ord jag hatar är DD (due diligence) som också är så jävla töntigt... "har du gjort din DD eller" man bah ooook är du advokat nu plötsligt lilla gubben?

Tips på andra ord som ballat ur?
Uttryck som "slänga sig med det", "peaka", "fucking", "hit och dit", "jävla töntigt", "lilla gubben", "Man bah ooook", "ballat ur" och att ett flertal gånger avsluta en mening med "..." är uttryck som jag upplever inneha en nära koppling till mindre begåvade avsändare.
Citera
2019-01-08, 12:40
Medlem
orkarNs avatar
Får jag säga DD om jag är ex-banker? Värre, i min mening, är när mänskor ska uttala sig om aktuella frågor och använder samma krystade språk som våra efterblivna fittor till journalister, så att det blir uppenbart att de bara rapar upp nån skit de läste i Metro på tuben. Nästa gång jag hör någon säga "sondering" eller "släppa fram" i ett verkligt samtal blir det fan knivhugg direkt.

edit: "säkra upp", "svara upp mot", "lafferkurvan är ett högerpåhitt" dö era jävlar
edit2: "nättroll", "hat och hot" holy fuck
Senast redigerad av orkarN 2019-01-08 kl. 12:44.
Citera
2019-01-08, 13:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Tjock snubbe med ett tunt skägg, som med största sanolikhet är oskuld, och skyller alla hans fel på andra.

Incel själv är en förkortning av Involotary Celibat.

Absolut inget folk vi ska spendera ens en sekund att bry oss om.
Close, but no cigar.
Involuntary celibates alternativt celibacy är vad det är en förkortning av, dvs ofrivilligt celibat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Incel
Intressant nog inte startat av en kille.
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Folk som använder ordet Incel är oftast dem själva det.
Den gamla regeln att skriva 'dom' om man inte kan skilja på 'de' och 'dem' gäller fortfarande, särskilt i språkforumet
Citera
2019-01-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Tjock snubbe med ett tunt skägg, som med största sanolikhet är oskuld, och skyller alla hans fel på andra.

Incel själv är en förkortning av Involotary Celibat.

Absolut inget folk vi ska spendera ens en sekund att bry oss om.

Hahaha och här trodde det var någon märklig variant av det religiösa "infidel", men som används av något av lägren (fan vet vilket) i dagens västerländska politiska klimat eller liknande. Typ något vänstern säger om althögern eller tvärtom. Men där ser man.
Citera
2019-01-08, 13:25
Medlem
Det eviga tjatet om cuck, beta, snöflinga osv.

Ord man flänger ur sig för att vara "häftig" eller då man får slut på argument.

För mig har de samma värde som "min pappa är starkare än din pappa"

Fruktansvärt löjligt.

Tillägg: Måste självfallet även nämna AFS-grabbarnas eviga tjatter om exaakt. Jösses...
Senast redigerad av Nulb 2019-01-08 kl. 13:26. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-08, 13:36
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hahaha och här trodde det var någon märklig variant av det religiösa "infidel", men som används av något av lägren (fan vet vilket) i dagens västerländska politiska klimat eller liknande. Typ något vänstern säger om althögern eller tvärtom. Men där ser man.

Hade dom varit kvinnor hade dom varit dom värsta feministerna
Citera
2019-01-08, 13:36
Medlem
johanjosefssons avatar
På den gamla goda tiden sa man "Inavlade bönder", nu är tydligen "Incel" den nya "grejen".
Citera
2019-01-08, 13:41
Medlem
Gwildors avatar
Bra initiativ! Då kan vi passa på att avskaffa alla andra nyord som tillkommit de senaste 70 åren

Här är ett axplock av ord son vi slutar använda från och med nu

https://da.se/2012/11/svenska-nyord-fran-1945-till-2012/
Senast redigerad av Gwildor 2019-01-08 kl. 13:51.
Citera
2019-01-08, 13:45
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Tack för beskrivningen!
Har undrat ganska länge vad tusan det betyder
Samma här, bra att ngn förklara för oss +30.
Lärde mig 'cuck', 'MGTOW' o NO FAP häromåret/åren, så det tar tid men sakta o säker.

Ok.
'INCEL', jaja, om män lider av den där INSEL-syndromet så är det ju deras egna fel, för det är ett fritt land o ingen tvingar in folk i celibat förutom kanske vissa extremt religiösa grupper. Är INSEL-syndromet samma likadant som MGTOE-snubbarna eller NO-FAP?
Citera
2019-01-08, 13:46
Medlem
noidea2k8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ja. I Sverige pratar vi svenska, och här ska ordet ”ovcel” användas för att beskriva sådana som TS.

OVCEL och hanrej, man måste ju hålla med om att svenska språket är inte alltid så jävla hippt. Så jag tycker att låneord är helt okej, även om det ibland används överjävligt mycket.
Citera
2019-01-08, 13:57
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Mår alltid lika illa när ett töntigt ord får flyt och plötsligt ska alla slänga sig med det... just nu peakar nog ordet incel, och det är incel hit och dit och allt är fucking incel.

Ett annat ord jag hatar är DD (due diligence) som också är så jävla töntigt... "har du gjort din DD eller" man bah ooook är du advokat nu plötsligt lilla gubben?

Tips på andra ord som ballat ur?

Bara käringer och faktiska incels (dvs folk med känslotänk som måste förolämpa andra i diskussion) som använder ordet så du behöver inte oroa dig det där uttrycket är inne på sin sista mil sen hittar folk något nytt att tugga.
Senast redigerad av SoCo 2019-01-08 kl. 14:06.
Citera
2019-01-08, 14:21
Medlem
Glöm inte termerna alpha och beta också. Använder dem själv

Många av orden har koppling till emaskulering av män, gäller cuck, incel, beta. Hur kommer det sig?
Senast redigerad av ensamkrigaren 2019-01-08 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in