Citat:
Jag tänker inte säga emot för att jag inte orkar varken faktakolla detta eller dra några generaliseringar av det.Enligt SCB statistik är 7 av 10 familjer i Sverige kärnfamiljer med barn upp till 18 år.
2 av 10 familjer består av ensamstående föräldrar.
1 av 10 familjer är ombildade familjer.
Så, jo - de flesta barn växer fortfarande upp i kärnfamiljer i Sverige. Tycker också att den statistiken verkar stämma i området där jag bor.
Ingen i min släkt föräldrar, syskon eller kusiner är skilda heller. Inte ens på min mans sida. Så är det - trots att folk inte är direkt överreligiösa. Dessutom bor vi i landets storstäder ! Ändå håller familjerna i släkten ihop och det finns en harmoni.
Men jag tycker verkligen ändå att folk ska kunna skilja sig om de behöver det. Det måste inte vara en katastrof för barnen.
Du undrar hur många män jag haft ? Hi, hi - jag har nog säkerligen vart mest promiskuös av alla i släkten skulle jag gissa, typ 10 karlar totalt inklusive min man. Då är jag alltså en tidig 70-talist och inte en ung fura längre. Det måste ju ändå vara acceptabelt. Inte ens en könssjukdom har jag haft heller. Det verkar visst vara svårt att tro om svenskor idag om man enligt flashbackmännen.
2 av 10 familjer består av ensamstående föräldrar.
1 av 10 familjer är ombildade familjer.
Så, jo - de flesta barn växer fortfarande upp i kärnfamiljer i Sverige. Tycker också att den statistiken verkar stämma i området där jag bor.
Ingen i min släkt föräldrar, syskon eller kusiner är skilda heller. Inte ens på min mans sida. Så är det - trots att folk inte är direkt överreligiösa. Dessutom bor vi i landets storstäder ! Ändå håller familjerna i släkten ihop och det finns en harmoni.
Men jag tycker verkligen ändå att folk ska kunna skilja sig om de behöver det. Det måste inte vara en katastrof för barnen.
Du undrar hur många män jag haft ? Hi, hi - jag har nog säkerligen vart mest promiskuös av alla i släkten skulle jag gissa, typ 10 karlar totalt inklusive min man. Då är jag alltså en tidig 70-talist och inte en ung fura längre. Det måste ju ändå vara acceptabelt. Inte ens en könssjukdom har jag haft heller. Det verkar visst vara svårt att tro om svenskor idag om man enligt flashbackmännen.
Jag utgick ifrån de klasser där mina ungar gått och vad deras skolkamrater berättar om sina familjeförhållanden.
Det kan ju mycket väl vara så att SVT och msm romantiserat även om detta och fått oss att snappa upp en skev bild, vad vet jag?
Oavsett vinkel man vill dra på detta, så ger det inte mycket mer åt den här delen av diskussionen, men i de kringliggande områdena finns poänger att hämta.
En av dem är vilka som misslyckas i samhället enligt den senaste forskningen.
Socioekonomiska faktorer har rått som allmän sanning, men den har knuffats ner av singelmammor som främsta gemensamma faktor för de barn som misslyckas i livet.
Jag tror vi delar syn på familjelivet rent generellt.