Citat:
Du anser alltså att O:s välkända juridiska släkt har påverkat vad som ska levereras i pressträffen.
Varför skulle polisen bry sig ett smack att mörklägga - den av dig utpekade mördaren O?
Jag frågade om du hade nåt konkret att komma med det lyser fortfarande med sin frånvaro.
Varför skulle polisen bry sig ett smack att mörklägga - den av dig utpekade mördaren O?
Jag frågade om du hade nåt konkret att komma med det lyser fortfarande med sin frånvaro.
Ja, jag tror inga anhöriga vill att en död nära släkting, en son eller bror, pekas ut som den som begått stryp/kvävningsmord.
Om polisen låter bli slipper man det.
Polisen behöver inte lämna ut den informationen och behöver inte gå emot anhörigas önskan. Därför har polisen inte framhärdat utan valt att undanhålla den informationen. Lämpligen också undanhållit turordningen för den skulle antagligen avslöjat det andra.
Det är som när man förr hade ett av gevären laddat med lösa skott vid exkursioner. Då kunde alla få leva med att det inte var helt säkert att just det geväret och den skytten sköt ihjäl den dömde.
Man lämnar öppet för en osäkerhet.
Även här har man undvikit att uttala sig om vem som handgripligen mördat, därför blir det kvar en osäkerhet vem som verkligen kunde strypa/kväva sina vakna barn. På så sätt blandar man bort vem som varit så brutal. Och anhöriga till den personen slipper obehaget att denne pekas ut och att alla vet vad vederbörande gjort.
Eftersom ingen är dömd (och inte kommer bli) är det inte säkert att polisen verkligen vill ta striden för om det är rätt att peka ut någon som mördare utan att denne är dömd. Varför skulle polisen överhuvudtaget vilja göra det - de kan ju göra som de har gjort nu istället. Mycket enklare.
Förklara istället varför polisen annars, bland så mycket utlämnade fakta om sjukdomar, dödsorsaker, platser där de återfanns, odrogade barn, två misstänkta för mordplaner mm skulle låtit bli att nämna vem som handgripligen avslutade barnens liv? Ex om de var två när det skedde?