Citat:
Ursprungligen postat av
helsvensken
Trots att man inte är nazist själv så är det ändå intressant att få reda på vad rörelsen håller på med, och om man får spekulera kring det finns det två realistiska scenarion varav det första är att man kraftsamlar för ett eventuellt nyval (med tanke på det instabila politiska läge som råder) eller att de går mot samma öde som tidigare Svenskarnas Parti (SvP)
Det var lite det jag också var inne på, det sistnämnda. Jag tror att deras "klokare" pjäser, den delen utav rörelsen som styr och ställer. Emil Hagberg, Simon lindberg, per öberg, Fredrik Vejdeland, Martin Saxlind mfl blev oerhört besvikna på det svaga valresultatet (vilket dom skriver här
https://www.nordfront.se/valet-ar-over-men-kampen-gar-vidare.smr)
Deras ledare säger så här :
Har Nordiska motståndsrörelsen då gjort ett uselt val? Den som påstår att valresultaten är mycket goda är inte ärlig mot vare sig själva eller andra och ska vi enbart räkna med hårda siffror, svart på vitt, är svaret ja.
Jag tror luften gick ur dom helt och besvikelsen blev för stor. Jag tror också att dom nu inser att 100.000 nya araber och svarta per år till slut kommer innebära att svenskar är i minoritet i vår livstid och att kampen är förlorad.
Min hypotes är att dom inte vill sitta fänglsade, hamna i tidningarna, gå utan jobb för en kamp dom redan har förlorat. Förra året hade dom 800 aktioner sedan valet har dom haft 17....