Citat:
Har inget svar på det. Jag har dålig koll på andra potentiella gärningsmän, och har ingen aning om i vilken utsträckning åklagaren kan ha intresserat sig för sådana. Även den här konstiga tråden verkar mest handla om SD.
Men vad är det alltså du menar finns kvar av det som tidigare tycktes tala för att just SD skulle vara gärningsmannen?
Men vad är det alltså du menar finns kvar av det som tidigare tycktes tala för att just SD skulle vara gärningsmannen?
Det är väl inget som har skalats av som vi vet om som har försvagat honom som misstänkt?
Som jag har tänkt har de blodiga kläderna och blodet som det pratats om alltid varit osäkert om det hade någon betydelse och eftersom han inte blev häktad på sannolika förstod man ju nästan direkt att det inte fanns något där att hämta. Dessa saker har nog varit sådant som man prioriterar för undersökning, eftersom man absolut inte vill ha en misstänkt mördare ute som kan förstöra utredningen.
Däremot hade man kanske hoppats på att andra bevis skulle kunna gå att hitta.
I mina ögon är det inget som har "försvunnit" av det vi visste från början. Vi vet ju inte vilka bevis man har på mgm, men jag tror ju att man har mer än det vi vet, och tror inte som du att ÅK trodde på byskvaller, och att hon litade på att byskvallret skulle leda henne till sannolika.
Eftersom SD ännu är den som är skäligen misstänkt och inte avskriven från misstankar tror jag inte att det faktum att man inte hittat något bindande enskilt bevis som pekar på honom betyder att det är bevis som har "försvunnit", minskat eller på annat sätt pekar åt annat håll.
Det du menar med vad som"finns kvar av det som tidigare tycktes tala för att just SD", är ju dina blodiga kläder, byskvaller, flykten och andra diffusa saker som du menar är deras bevis. Det tror inte jag.
Det jag menar att ÅK och utredningen har är andra saker som vi inte vet om. Jag tror att det finns mer, mycket mer i t ex anmälningarna och liknade incidenter som vänner har berättat. Också kan det finnas digitala indikationer, konversationer och uppkopplingar, anpassade berättelser och försök till att "berätta sin historia" för andra. Kanske är han den sista kontakten, ville träffas men det går inte att bevisa.
Tänker också på det här,
Flixa 8/7:
"Ja enligt källa så ska en granne ha sett SD ute och gå"
https://www.flashback.org/sp64584126
Det ska enligt henne vara i det aktuella området, vid den aktuella tidpunkten.
Det finns inget enligt mig som jag vet har skalats av som skulle kunna tolkas som att det är det här "som finns kvar".
Jag vet ju inte om misstankegraden har ändrats till hans fördel eller till hans nackdel. Det vi ingen som inte är involverad i utredningen. Men allt det vi har haft tidigare och lite till (av det vi fått av MV och andra i tråden) gör att jag misstänker starkt att det är rätt gärningsman.
Hans historik med LW, fyndplatsen, hans kontakt med LW kvällen för mordet där han ville träffa henne, att han inte har alibi för tidpunkten är väl det mest konkreta vi har. Inget av detta "försvinner".
Därtill kommer andra saker i tråden som jag tycker känns underliga. Där har vi fått hjälp av GilGrissom, Honan, Glouriouslife m fl som grävt i geocachingforumet, vittnen i tråden som pekar på att "det finns mer".
"Allt finns kvar" och lite till i mina tankar.
Om det inte i dag kommer att gå att binda en gm till brottet har jag stor tilltro till den snabbt utveckling av tekniken av DNA analyser.