2019-01-06, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du vet nog vad ”mer” betyder.

Om inte så fick du ett exempel.

Jag tänkte gå all dirty här men ångrade mig. Är jag cuckad?
Citera
2019-01-06, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag tänkte gå all dirty här men ångrade mig. Är jag cuckad?
Du är väl rädd för moderatorerna kan tänka!
Citera
2019-01-06, 14:37
Avslutad
Citat:
Du är väl rädd för moderatorerna kan tänka!

Hehe. Jo.
Citera
2019-01-06, 15:28
Medlem
Citat:
Nej, det blir inte mindre till statskassan om mindre betalas ut ur den.

Tja, varför vi ska ha nåt gemensamt, eftersom vi är flockdjur antar jag?

Ja, helt klart borde de där 4 miljonerna män ger till kvinnor tas bort och männen får behålla de surt intjänade pengarna själva. Det minskar ju utflödet ur statskassan.

Det finns ingen gemensamhet idag, så varför betala till någon utanför "flocken" (om man nu inte väljer det själv alltså). Människan har bevisligen förmågan att stå över flocken, flocken är något gammalmodigt och passe.
Citera
2019-01-06, 15:29
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Äh, det räcker att du kollar hur mycket män och kvinnor betalar till män för det arbete de utför och hur mycket män och kvinnor betalar till kvinnor för det arbete de utför och vilka som sen har mest pengar över.

För det är ju faktiskt så vet du att kvinnor både arbetar och betalar.

Eftersom män geberellt tjänar mer än kvinnor, vilket är kvinnors stora offerkofta numera, så betalar män logiskt mer i skatt än kvinnor. Så kvinnor får mer av mäns skattepengar än vad män får av kvinnors.
Citera
2019-01-06, 15:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Blir mäkta förvirrad. Menar du att jag säger emot dig eller pratar du sarkastiskt om snyltande kvinnor?

Om du tror att jag säger emot dig råder jag dig till att läsa igen då jag tydligt skrev att jag INTE säger emot.

Lade dessutom till en hel del kostnad som män betalar UTÖVER skatt, åt kvinnor.
Jag trycker gärna till med sarkasm för att påpeka att de privilegier kvinnor haft av sin särställning som kvinnor kommer försvinna när det blir jämställt.
Feminister har inget emot att trycka till män, så hej.
Här kommer samma skit tillbaka och numer med allt mer automatik.

Fler borde säga ifrån.
Man kan inte både få äta kakan och ha den kvar.

Detta är var och ens rätt att få bestämma för sin egen del.
Hur mycket institutioner de än ställer emot detta.
Citera
2019-01-06, 15:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Och som jag sa så skulle statskassan räcka mycket längre om män jobbade för kvinnors löner. Det måste du ju fatta att den som plockar ut mer kan de också stoppa tillbaka lite mer, men i slutändan har de ändå fått mer.
Låt mig ta ett exempel från absolut nutid i Sverige och i den bortre änden av en högkonjunktur.
Varför tror du att bostadsbyggandet går ner dramatiskt fast behovet är jättestort?
Vi har trångboddhet i våra förorter, speciellt i utanmförskapsområden.
Så mycket att de bor uppepå varandra och detta antal kommer minst fördubblas inom en treårsperiod med anhäriginvandringen?
Varför tror du att det är allt svårare att sälja nybyggda lägenheter?

Du kan hoppa äver lånereglerna som förklaringsmodell, även om den är relevant. De var absolut nödvändiga att rättas till för att slippa en massiv skuldbubbla.

Jo, för att det inte finns någon som betelar för dessa lägenheter. Ingen vill bygga gratis och kompetent arbetskraft är dyrt, reglerna för nybyggenas beskaffning är skyhöga och de beskattas till döds och konkurser.
Konkurserna har ökat med 22% 2018.

Deras löner betalas av kunderna. Inte av statskassan.
Citera
2019-01-06, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag trycker gärna till med sarkasm för att påpeka att de privilegier kvinnor haft av sin särställning som kvinnor kommer försvinna när det blir jämställt.

Fler borde säga ifrån.

Gäsp..

Jag pröjsar inte en spänn till kommuniststaten Sverige numera. (Jo, har två fastigheter på tomgång och en lägenhet) Försumbart.
Citera
2019-01-06, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Fler borde säga ifrån.

Ja, sedan vi fick en "feministisk regering" tvivlar jag på att det finns fler kvinnliga sopåkare, gruvarbetare, metallarbetare, kraftverksanställda, skogsarbetare, pappersbruksanställda osv osv.

Dessa jobb betalar bra men är "skitiga" så kvinnor vill inte veta av dem.

Vill man inte ha ett välbetalt jobb får man nöja sig med skitlön. Klaga över det gör en bara till jobbig och gnällig (se feminazi)
Citera
2019-01-06, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Eftersom män geberellt tjänar mer än kvinnor, vilket är kvinnors stora offerkofta numera, så betalar män logiskt mer i skatt än kvinnor. Så kvinnor får mer av mäns skattepengar än vad män får av kvinnors.
osäker på om "män tjänar mer" är rätt ordval. Kvinnor kan också tjäna bra, om dom väljer en yrkeskategori som betalar bra men det gör dom inte, utan vill hellre ta jobb dom trivs med och får då nöja sig med kass lön.

Gruvarbetare tjänar inte bra för att män jobbar där, utan för att det är ett tungt jobb. Hönan och ägget osv
Citera
2019-01-06, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nej, inte när män får mer av skattepengarna i lön än kvinnor. Då hjälper det inte att de betalar tillbaka något mer till kassan än kvinnor.
Citera
2019-01-06, 16:06
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
osäker på om "män tjänar mer" är rätt ordval. Kvinnor kan också tjäna bra, om dom väljer en yrkeskategori som betalar bra men det gör dom inte, utan vill hellre ta jobb dom trivs med och får då nöja sig med kass lön.

Gruvarbetare tjänar inte bra för att män jobbar där, utan för att det är ett tungt jobb. Hönan och ägget osv

Är inte en av gnällfeministernas grundpelare att de är diskriminerade då män tjänar mer under sin livstid? Antingen får de acceptera att det är lögn eller att män står för en majoritet av skatteintäkterna. Finns inget mellanläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in