2019-01-06, 11:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag tror att våra svenska flickor underskattar svenska mäns 'köpkraft'. Vi är grymt uppskattade av allsköns kvinnor globalt..
Ja männens köpkraft är svenska kvinnans ägodel. Hon ska avgöra vad som ska köpas in och inte.
Citera
2019-01-06, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och? Människans värde sitter inte i uppfinningar. Kör inte den med mig, jag är inte särskilt lättimponerad av materiella ting. Du skulle kunna komma dragandes med att du uppfunnit i princip vad fan som helst, jag hade inte lagat med dig av den anledningen.
För en människa som alltid haft allt utåt sett (jag). Stabil familj med kärlek, god ekonomi, ordnat liv, så betyder inte materiella ting och pengar någonting. Det hade kanske betytt mer om någon hade ryckt det ifrån mig, men nu är så inte fallet.
Jag kan ur din synvinkel förstå att du är mer imponerad av vad människor "åstadkommer", eftersom du haft en helt annan uppväxt och andra förutsättningar. Men du måste förstå att alla inte är som du.

Nu måste jag säga detta jag unvdvikit att säga, av hänsyn. Men det får räcka nu.

Ni som sitter här och gör vad ni kan för att sprida skit, TROTS att ni alla har asiatiska fruar som ni är lyckliga med enligt egen utsago, har uppenbarligen personliga problem med kvinnor ni har blivit sårade av, och ni klarar inte av att separera dessa enskilda kvinnor från resten av Sveriges kvinnor.

Du har din mamma som uppenbarligen inte var en mamma och som du förståeligt avskyr enligt din egen utsago.
Herkules-vad fan han heter, blev sårad som 19-åring av otrogen tjej, samt hade en flickvän som hade kontrollbehov som "körde med honom"

Sedan sitter ni här och sprider skit på grund av era egna erfarenheter. Hur kan ni vara så missunsamma?
Det är väldigt synd om er att ni inte lyckats ta er förbi gammal skit...det måste äta upp er inifrån. Har ni sökt professionell hjälp för detta?

Det minsta ni kan göra är iallafall att bara sluta överföra era egna erfarenheter på alla andra, och framställa det som att det är allmänna sanningar som drabbar alla.

Nej, du hade legat med mig för att jag är en naturisk kraft. En man, en stark jävel. En hydda att luta mot. Bra DNA.

Jag behöver inte hjälp, jag ger det. Bättre terapi finns inte.

Den dagen ni svenska kvinns fattar läget och erkänner svenska män som er primus promotor desto bättre. Tills dess; jag gillar dig.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-01-06 kl. 11:10.
Citera
2019-01-06, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja männens köpkraft är svenska kvinnans ägodel. Hon ska avgöra vad som ska köpas in och inte.

Du missförstår mig. Jag menar att Svenska män är värdefulla.
Citera
2019-01-06, 11:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jamen varför i helvete sitter du och realjerar över att svenska tjejer har ett pris? Idiot, hon var väl intresserad av DIG. Tror du att hon hade ställt ett sånt krav om hon inte velat ha just dig?
Då skulle hon väl kunnat gå ut och ta vilken så kallad "knähund" somhelst.

Du skapar nån sjuk värld i ditt huvud där just svenska kvinnor skulle vara si eller så, för att någon var otrogen mot dig i 19-års åldern. Och sedan skriver du att "thaitjejer skulle aldrig såra så". Vilken värld lever du i ?!
Du låter faktiskt helt fruktansvärt naiv, snudd på ointelligent.

Du var själv den som satte igång alla dessa spel för att "hämnas" på två tjejer som sårat dig. Hämnades du på dem tror du? Nä, de sket fullständigt i dig. Däremot kanske du skadade en massa andra på vägen.
Sen raljerar du över att dessa tjejer du lurade var korkade och "alla har ett pris" osv, när du är den som ljugit dig fram. Sen tröttnar du på det och åker till thailand "oooo alla thailändska kvinnor är änglar, de skulle aldrig såra någon".

Fan du skulle ha en käftsmäll eller två så du vaknar upp!

Hmm har du inte fått ditt kaffe ännu!? Läste du mitt inlägg ordentligen? Men alla brudarna innan under ett par år, som jag sårade nog troligen? En löfte om kärlek, hon hoppade i säng med mig. Ett löfte framtid med mig, hon hoppade i säng med mig, en romantisk middag med ljus dylikt hon hoppade i säng med mig osv... För sedan dagen efter i princip slänga ut henne, eller jag försvann... Jag var ett svin då... det kan jag erkänna. Men det är inte jag idag.

Nej, hon var inte intresserad av mig i början, det kom långt senare. Hon trodde jag var som en kanin hoppade från en brud till en annan brud och pippade. Varför skulle hon var intresserad av mig? Hon trodde inte jag skulle kunna hålla mig!!! Därför nämnde hon det, så skulle jag hoppa vidare till nästa tjej.
Citera
2019-01-06, 11:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, du hade legat med mig för att jag är en naturisk kraft. En man, en stark jävel. En hydda att luta mot.

Jag behöver inte hjälp, jag ger det. Bättre terapi finns inte.

Den dagen ni svenska kvinns fattar läget och erkänner svenska män som er primus promotor desto bättre. Tills dess; jag gillar dig.

Det fetade. Ja, det är betydligt mer troligt att jag hade gjort det av den anledningen.

Om kvinnor kollektivt skulle ställa sig upp och erkänna män som "primus promotor". På vilket sätt skulle det bli bättre för dig? Eller någon annan?
Tror du inte folk fattar att män betalar in mer skatt än kvinnor? Det fattar alla. Ingen är så korkad.
Däremot är det i sin tur väldigt tråkigt att inte vissa män kan uppskatta den samhällsinsats kvinnor gör i form av arbete med omvårdnad, förskola, skola, etc.
I dina ögon är det bara pengarna och de materiella prestationerna som räknas.
Citera
2019-01-06, 11:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du missförstår mig. Jag menar att Svenska män är värdefulla.
Nej jag gjorde inte det, jag spinnande det vidare.
Citera
2019-01-06, 11:18
Avslutad
Citat:
Det fetade. Ja, det är betydligt mer troligt att jag hade gjort det av den anledningen.

Om kvinnor kollektivt skulle ställa sig upp och erkänna män som "primus promotor". På vilket sätt skulle det bli bättre för dig? Eller någon annan?
Tror du inte folk fattar att män betalar in mer skatt än kvinnor? Det fattar alla. Ingen är så korkad.
Däremot är det i sin tur väldigt tråkigt att inte vissa män kan uppskatta den samhällsinsats kvinnor gör i form av arbete med omvårdnad, förskola, skola, etc.
I dina ögon är det bara pengarna och de materiella prestationerna som räknas.

Ok. Good call.

Vi alla är skyldiga till att söka konvergera livsäskanden till ett argument. Jag håller med dig att vi inte uppskattar kvinnors 'arbete' i vård. Vård är ett stort begrepp. Kvinnor är mer benägna att känna skyldighet där, inget snack om den saken. Skulle t.o.m. säga att vi som släkte beror på ert självdestruktiva uppoffrande där.
Citera
2019-01-06, 11:19
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=Herkulesbig|66340218]Hmm har du inte fått ditt kaffe ännu!? Läste du mitt inlägg ordentligen? Men alla brudarna innan under ett par år, som jag sårade nog troligen?
Citat:
En löfte om kärlek, hon hoppade i säng med mig. Ett löfte framtid med mig, hon hoppade i säng med mig, en romantisk middag med ljus dylikt hon hoppade i säng med mig osv... För sedan dagen efter i princip slänga ut henne, eller jag försvann... Jag var ett svin då... det kan jag erkänna. Men det är inte jag idag.
Ja och sen klagar du på svenska kvinnor, när det är du som uppfört dig som ett jävla stolpskott? Vem gör ens nånting sånt här? Då står det inte rätt till.
Hur kan du dessutom vända detta till att det skulle vara kvinnorna det är fel på? Det var du som satt och ljög och utlovade guld och gröna skogar som du sen inte höll.

Citat:
Nej, hon var inte intresserad av mig i början, det kom långt senare. Hon trodde jag var som en kanin hoppade från en brud till en annan brud och pippade. Varför skulle hon var intresserad av mig? Hon trodde inte jag skulle kunna hålla mig!!! Därför nämnde hon det, så skulle jag hoppa vidare till nästa tjej.
Men herregud, det är klart att hon var. Om hon inte hade känt attraktion och intresse för nånting hos dig så hade hon inte ens bemödat sig med att ställa nåt töntigt ultimatum. Att du inte förstår det...
Citera
2019-01-06, 11:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ok. Good call.

Vi alla är skyldiga till att söka konvergera livsäskanden till ett argument. Jag håller med dig att vi inte uppskattar kvinnors 'arbete' i vård. Vård är ett stort begrepp. Kvinnor är mer benägna att känna skyldighet där, inget snack om den saken. Skulle t.o.m. säga att vi som släkte beror på ert självdestruktiva uppoffrande där.

Jag tror inte någon kan se vidden av en värld utan något av könen. Jag har aldrig haft bekymmer med att uppskatta män för allt vad de bidrar med. Eller kvinnor, det kvinnor bidrar med är mer subtilt.
Därför ser inte män med enkelriktade hjärnor detta. Och när det börjar tryta för dessa män och de upplever att det blir lite tomt på den fronten som kvinnor bidrar med, då åker han till asien och skaffar det han saknar.
Sedan är det fullt förakt mot svenska kvinnan som inte kunde uppfylla detta hos mannen. Och mannen själv, fattar ingenting, utan allting blir bara till ett förakt sprunget ur missnöje.
Citera
2019-01-06, 11:32
Avslutad
Citat:
Jag tror inte någon kan se vidden av en värld utan något av könen. Jag har aldrig haft bekymmer med att uppskatta män för allt vad de bidrar med. Eller kvinnor, det kvinnor bidrar med är mer subtilt.
Därför ser inte män med enkelriktade hjärnor detta. Och när det börjar tryta för dessa män och de upplever att det blir lite tomt på den fronten som kvinnor bidrar med, då åker han till asien och skaffar det han saknar.
Sedan är det fullt förakt mot svenska kvinnan som inte kunde uppfylla detta hos mannen. Och mannen själv, fattar ingenting, utan allting blir bara till ett förakt sprunget ur missnöje.

Ja, jag håller med.

Dock, enkelriktade (kan också kallas fokus) män har byggt den värld du lever i..

Personligen har jag egentligen inga problem med kvinns generellt (är en charmig jäkel) men jag betraktar en fantastisk folkgrupp (svenska män) gå under..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-01-06 kl. 11:35.
Citera
2019-01-06, 11:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, jag håller med.

Dock, enkelriktade (kan också kallas fokus) män har byggt den värld du lever i..

Personligen har jag egentligen inga problem med kvinns generellt (är en charmig jäkel) men jag betraktar en fantastisk folkgrupp (svenska män) gå under..

Ja och den har han byggt tillsammans med kvinnor. Han har byggt det materiella och kvinnor har byggt det relationella och omhändertagande samhället. Tagit hand om barn och hem så att mannen kunnat bygga. Det är lika viktigt. Precis lika viktigt. Utan det ena hade det andra inte existerat.
Du kommer aldrig kunna övertyga mig om annat.
Citera
2019-01-06, 11:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja och sen klagar du på svenska kvinnor, när det är du som uppfört dig som ett jävla stolpskott? Vem gör ens nånting sånt här? Då står det inte rätt till.
Hur kan du dessutom vända detta till att det skulle vara kvinnorna det är fel på? Det var du som satt och ljög och utlovade guld och gröna skogar som du sen inte höll.

Men herregud, det är klart att hon var. Om hon inte hade känt attraktion och intresse för nånting hos dig så hade hon inte ens bemödat sig med att ställa nåt töntigt ultimatum. Att du inte förstår det...
Ja men det erkänner jag. Absolut inte konstigt, men jag ville förklara alla tjejer har sitt pris, så får man dem i säng. Jag ville såra dem, det hade du förstått om du hade läst ordentlig.

Vem som gör så här? svenska brudar gör det, annars hade jag inte gjort det.

Har jag skrivit det? att det är tjejernas fel angående jag beteende mig illa? Jag skrev det för visa att de har sitt pris, sedan går de lätt i säng med en. Sedan är det när jag var runt de 20 år. Jag är 50 + i dag, så jag är inte samma ma.

Sedan hade inte tjejerna gått bakom ryggen på mig, så hade det inte hänt. Så det är väl tjejernas fel då, eller? Nej inte alla givetvis, men hur ska du kunna lita på någon om du blir bedragen med tjejerna går bakom ryggen på dig umgås med andra killar (i sängen).

Nej hon var inte intresserad i början. Det har hon nämnt själv. Då hade hon inte nämnt jag skulle i celibat i 3 månader. Hon trodde jag skulle ge upp, hoppa vidare. Men när hon väl lära känna mig som en person, så fatta hon tycke för mig. Samtidigt blide jag nyfiken på henne och intresserad.
När de 3 månader hade gått, så skulle hon göra narr av mig, det enligt hennes kompis. Men det fick jag reda på många år efteråt. Men nu blide det ej så. Så sluta leka amatör psykolog nu, och lugnar ner dig! Det är också typiskt svenska tjejer, de ska spekulera en massa med varandra , pratar skit om varandra med förödande konsekvenser för många. Det gör inte tjej på samma viss om de är ifrån asien.

En asiatiskt tjej gör inte så, som svenska tjejer gör. Sedan var har du fått ifrån jag endast pratar om thai tjejer? Jag är gift med en från Indonesien. Vilket jag ångra mig inte alls...
Senast redigerad av Herkulesbig 2019-01-06 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in